Gå til innhold

Hvis du kunne velge din egen levealder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel ville du velge å bli?



Anonymous poster hash: ffb1a...6c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du først definere "å leve".

Hvis man samtidig kan velge "evig frisk i kropp og hjerne" så blir det selvfølgelig "evig liv".

Hvis kroppen forfaller i samme fart som nå, så blir det vel 100-150 eller noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hvis jeg er frisk i både kropp og sinn, skulle jeg gjerne feiret 100-års dagen min i hvert fall.

Endret av Olivia Benson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lester

Jeg ville gjerne levd i 500 år. Minst. Det sier seg selv at jeg da ville vært udødelig i menneskekropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor gammel ville du velge å bli?

Anonymous poster hash: ffb1a...6c8

 

 

Snakker vi om udødelighet, usårbarhet og den typen ting (hva skjer om man blir påkjørt av et godstog, bare å børste av seg støvet og leve videre uten en skramme?), eller bare en vanlig kropp som blir holdt i live med "nesten dagens teknologi" bare at man klarer å strekke livsalderen endel? (Noe som betyr at man vil være enda mer utsatt for å få kreft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Evig - dersom man kan stoppe å eldes ved 30 år.

70 - om helsen er bra.

 

Men dersom man kunne leve i en alder i all evighet - 7 år.

For da er man ung og sprek, livet er nytt og spennende, man har liten forståelse for all elendigheten som skjer rundt hushjørnet. Man lever i sin egen boble og skolen har ikke klart å dra ut livsgnisten i den alderen. Det å lære er spennende og artig.

Kroppsspress har ikke slått til enda, og jente-gutte lus er ikke en ting enda.

 

Dette er utifra hvordan det var da jeg var 7 år. Vet ikke hvordan 7 åringer har det i dag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evig - dersom man kan stoppe å eldes ved 30 år.

70 - om helsen er bra.

 

Men dersom man kunne leve i en alder i all evighet - 7 år.

For da er man ung og sprek, livet er nytt og spennende, man har liten forståelse for all elendigheten som skjer rundt hushjørnet. Man lever i sin egen boble og skolen har ikke klart å dra ut livsgnisten i den alderen. Det å lære er spennende og artig.

Kroppsspress har ikke slått til enda, og jente-gutte lus er ikke en ting enda.

 

Dette er utifra hvordan det var da jeg var 7 år. Vet ikke hvordan 7 åringer har det i dag.  

 

Om du lever en evighet lærer du etterhvert at ting ikke er så fryd og gammen likevel, om man ikke har en teflonhjerne da. Man kunne hatt en annen vri, leve favorittdagen sin om igjen, og om igjen, bare man ikke husker at man har levd den før.

 

I filmen Groundhog Day er det en fyr som lever en dag om igjen på den måten, han går etterhvert litt lei for å si det sånn (ikke akkurat hans favorittdag i utgangspunktet, men jeg tror det fort hadde blitt pyton uansett).

 

Men utenom det, er jeg enig, den perioden er en fin tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg er frisk og rask så kunne jeg gjerne ha levd til jeg er 300 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkerbit

Hvis jeg er frisk i både kropp og sinn, skulle jeg gjerne feiret 100-års dagen min i hvert fall.

Helt enig! 100 ville jeg valgt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Om du lever en evighet lærer du etterhvert at ting ikke er så fryd og gammen likevel, om man ikke har en teflonhjerne da. Man kunne hatt en annen vri, leve favorittdagen sin om igjen, og om igjen, bare man ikke husker at man har levd den før.

 

I filmen Groundhog Day er det en fyr som lever en dag om igjen på den måten, han går etterhvert litt lei for å si det sånn (ikke akkurat hans favorittdag i utgangspunktet, men jeg tror det fort hadde blitt pyton uansett).

 

Men utenom det, er jeg enig, den perioden er en fin tid. :)

Men liksom at man lever evig som en 7 åring. Med "hjernen" til en 7 åring. Tenkt deg da, livet var jo så problemfritt som man kan få det på den tiden! Null bekymringer, null viten om omverdenen og hadde en skikkelig livlig fantasi. 

 

Hadde ikke klart å leve samme dagen om og om igjen  :fnise: Men skulle ønske at hjernen tok en "utvasking" vært 10 år, slik at man kan oppleve å lese favoritt boken for første gang om igjen vært 10 år, eller se favoritt filmen for første gang igjen. 

Og det eneste som blir med videre er kunnskap, men alt negativt (og positivt) forsvinner. Slik at man kan glemme at man ble mobbet i flere år, eller ble voldtatt eller slått av foreldrene i barndommen. og positive tingene er jo ikke så viktige, siden man kan alltids lage nye!

Man får på en måte en helt ny start vært 10 år. Det hadde vært kult det, tenkt deg hvor mange psykiske problemer som hadde forsvunnet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...