Gå til innhold

Religion hører ingensteds til i 2015.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du leste rett. Ikke kristendom. Ikke islam. Ikke andre religioner heller. Se på midtøsten hvor langt bak oss de er. Hovedgrunnen er islam. Disse menneskene har et behov for å tro på noe som ikke finnes. Jeg blir flau på deres vegne. Religion hører ingensteds til i 2015. Det bringer kun med seg dritt. Hvorfor har noen et så stort behov for å tro på noe som ikke finnes?



Anonymous poster hash: b549e...9fc
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar feil, fremtiden vil gi oss frihet, frihet til å tro på hva vi vil. Det er det ultimate målet. 

 

Og nei, noen av de aller verste regjeringene i verden har vært ateistiske, ikke noe med det å gjøre. 

 

 

The Soviet regime had an ostensible commitment to the complete annihilation of religious institutions and ideas.[10] Militant atheism was central to the ideology of the Communist Party of the Soviet Union[11] and a high priority of all Soviet leaders.[3] Convinced atheists were considered to be more virtuous individuals than those of religious belief.[3]

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians_in_the_Soviet_Union

 

Så du har egentlig ikke peiling på hva du snakker om :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion fører kun med seg faenskap. Klart jeg har rett.



Anonymous poster hash: b549e...9fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremisme hører ingensteds til i 2015, enten den er religiøst eller politisk motivert(og ikke all religion og politikk er jo ekstremt). Så sånn sett er du TS en ekstremist:P



Anonymous poster hash: 88aab...7da
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil, fremtiden vil gi oss frihet, frihet til å tro på hva vi vil. Det er det ultimate målet. 

 

Og nei, noen av de aller verste regjeringene i verden har vært ateistiske, ikke noe med det å gjøre. 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians_in_the_Soviet_Union

 

Så du har egentlig ikke peiling på hva du snakker om :)

Sitatet ditt er direkte feilaktig. Stalin gjorde aldri noe forsøk på å utrydde religion. Tvert imot, han gav den russisk-ortodokse kirken plenty med spillerom. Det var aldri ansett for akseptabelt for kadrene eller funksjonærer å være religiøse, men kirken som sådan klarte seg helt fint gjennom kommunistregimets regjeringstid i Russland.

Hadde de forsøkt å knuse kirken, så hadde de klart det.

Endret av Mann 42
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ekstremisme hører ingensteds til i 2015, enten den er religiøst eller politisk motivert(og ikke all religion og politikk er jo ekstremt). Så sånn sett er du TS en ekstremist:P

Anonymous poster hash: 88aab...7da

 

Er det ekstremistisk å konstatere at religion fører med seg mye elendighet og stagnasjon? Det er jo et faktum. Jeg mener TS har rett. Og jeg håper jeg lever til jeg får se en verden uten organisert religion, og særlig uten de abrahamittiske dødskultene som forteller oss at det som virkelig teller her i livet, er å dø ren, slik at man kan få et godt liv ETTER døden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Religion bringer kun med seg dritt. Hvorfor har noen et så stort behov for å tro på noe som ikke finnes?

 

 

Jeg er enig, religion er noe stort tull. Jeg tror grunnen til at folk tror på det i stor grad er at de leter etter en mening med tilværelsen. 

Anonymous poster hash: 20883...f49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil, fremtiden vil gi oss frihet, frihet til å tro på hva vi vil. Det er det ultimate målet.

Og nei, noen av de aller verste regjeringene i verden har vært ateistiske, ikke noe med det å gjøre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians_in_the_Soviet_Union

Så du har egentlig ikke peiling på hva du snakker om :)

Det går ikke ann å gjøre noe i ateismens navn.... Ateisme er kun et svar på deres teisme. Det er faktisk et utrykk som dere teister har oppfunnet selv som dere setter som et stempel på de som ikke tror. Jeg kan ikke definere meg som ateist(det er umulig). Hvis jeg sier jeg er ateist, så er det kun som svar på deres spørsmål/påstand om gud/guder.

Og jeg er enig i TS sin overskrift. Religion er bare en utdatert måte å forklare datidens uforklarlige fenomener som nå blir bedre og bedre forklart med vitenskap. Bortkastet tid og bør læres på skolen som historie og aldri som sannhet mer enn at folk trodde på det før.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! Religion fører kun med seg faenskap. Fatter ikke hvordan folk kan være så dumme og tro på en Gud. Vi lever i 2015, tror kanskje vi hadde funnet en Gud innen nå om h*n fantes....



Anonymous poster hash: 48ba6...2f1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! Religion fører kun med seg faenskap. Fatter ikke hvordan folk kan være så dumme og tro på en Gud. Vi lever i 2015, tror kanskje vi hadde funnet en Gud innen nå om h*n fantes....

Anonymous poster hash: 48ba6...2f1

Folk er ikke automatisk dumme hvis de tror på gud/guder. De mangler bare informasjon. Dumme er de hvis de nekter å ta til seg fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

According to the Encyclopedia of Wars (Phillips and Axelrod, Facts on File, December 2004) of the 1,763 major conflicts in recorded history, only 123 of them were classified as having been fought over religious differences. That’s just under 7 percent. The encyclopedia also explains that the number of people killed in these conflicts amounts to only 2 percent.

Religion is a powerful motivator, and thus is often invoked in wartime, but the real reasons most wars have been fought have nothing to do with it. Instead, they have to do with political control–either allowing certain political leaders to gain or remain in power (e.g., who is the rightful heir to the throne) or they have to do with gaining political control of resources (e.g., land, money, food supplies, transportation and trade routes) or they have to do with a particular leader’s ambitions (i.e., being remembered as a great man, or not being remembered as a weak man). When leaders aren’t being totally naked about those things, they dress them up with national pride or religion, but ultimately they are not at the root.

History simply does not support the hypothesis that religion is the major cause of conflict. The wars of the ancient world were rarely, if ever, based on religion. These wars were for territorial conquest, to control borders, secure trade routes, or respond to an internal challenge to political authority. In fact, the ancient conquerors, whether Egyptian, Babylonian, Persian, Greek, or Roman, openly welcomed the religious beliefs of those they conquered, and often added the new gods to their own pantheon.
Medieval and Renaissance wars were also typically about control and wealth as city-states vied for power, often with the support, but rarely instigation, of the Church. And the Mongol Asian rampage, which is thought to have killed nearly 30 million people, had no religious component whatsoever

 

 

http://www.jonsorensen.net/2012/09/18/is-religion-really-the-number-one-cause-of-war/



Anonymous poster hash: f51cc...189
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Tar avstand fra religion og religiøse mennesker.
Ser på det som en enorm karakterfeil hos en person, dersom han må ha en eventyrvenn for å komme seg gjennom hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du leste rett. Ikke kristendom. Ikke islam. Ikke andre religioner heller. Se på midtøsten hvor langt bak oss de er. Hovedgrunnen er islam. Disse menneskene har et behov for å tro på noe som ikke finnes. Jeg blir flau på deres vegne. Religion hører ingensteds til i 2015. Det bringer kun med seg dritt. Hvorfor har noen et så stort behov for å tro på noe som ikke finnes?

Anonymous poster hash: b549e...9fc

 

Jeg driter faktisk i om folk er religiøse, jeg. Det er dessuten til religion som er problemet i kriger og konflikter, tror jeg. Men religionen fungerer som et fint dekke for maktsykheten og herskeviljen som enkeltmennesker ofte innehar. I tillegg spiller religion ofte en rolle når konflikten egentlig handler om nasjonale grenser og stater, slik som i Israel/Palestina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar feil, fremtiden vil gi oss frihet, frihet til å tro på hva vi vil. Det er det ultimate målet. 

 

Og nei, noen av de aller verste regjeringene i verden har vært ateistiske, ikke noe med det å gjøre. 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians_in_the_Soviet_Union

 

Så du har egentlig ikke peiling på hva du snakker om :)

Det var i hvert fall noen positive sider med kommunismen dems da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

According to the Encyclopedia of Wars (Phillips and Axelrod, Facts on File, December 2004) of the 1,763 major conflicts in recorded history, only 123 of them were classified as having been fought over religious differences. That’s just under 7 percent. The encyclopedia also explains that the number of people killed in these conflicts amounts to only 2 percent.

Religion is a powerful motivator, and thus is often invoked in wartime, but the real reasons most wars have been fought have nothing to do with it. Instead, they have to do with political control–either allowing certain political leaders to gain or remain in power (e.g., who is the rightful heir to the throne) or they have to do with gaining political control of resources (e.g., land, money, food supplies, transportation and trade routes) or they have to do with a particular leader’s ambitions (i.e., being remembered as a great man, or not being remembered as a weak man). When leaders aren’t being totally naked about those things, they dress them up with national pride or religion, but ultimately they are not at the root.

History simply does not support the hypothesis that religion is the major cause of conflict. The wars of the ancient world were rarely, if ever, based on religion. These wars were for territorial conquest, to control borders, secure trade routes, or respond to an internal challenge to political authority. In fact, the ancient conquerors, whether Egyptian, Babylonian, Persian, Greek, or Roman, openly welcomed the religious beliefs of those they conquered, and often added the new gods to their own pantheon.

Medieval and Renaissance wars were also typically about control and wealth as city-states vied for power, often with the support, but rarely instigation, of the Church. And the Mongol Asian rampage, which is thought to have killed nearly 30 million people, had no religious component whatsoever

http://www.jonsorensen.net/2012/09/18/is-religion-really-the-number-one-cause-of-war/

Anonymous poster hash: f51cc...189

Mulig det, men hvis du tar med ALT faenskap som slaveri, selvmords sekter, æresdrap, osv osv. Hvordan ser det ut da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men hvis du tar med ALT faenskap som slaveri, selvmords sekter, æresdrap, osv osv. Hvordan ser det ut da?

 

Det ser likt ut religion er som regel bare unnskydlngen det er som regel ikke grunnen.

Anonymous poster hash: f51cc...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er forsåvidt enig med deg ts. Jeg har vanskelig for å forstå hvordan noen kan tro på noe som står i en bok, hvor mye er avkreftet ved forskning. Jeg lar meg irritere og fundere over det, ikke minst over hvor mye fordommer som finnes innenfor religion. Dessuten er troen på det guddommelige noe som alltid har eksistert. Religion er for mange en søken etter svar og mening med livet, tilhørighet rett og slett. Mange har vokst opp i religiøse hjem og kjenner ingen annen "virkelighet", og det blir derfor naturlig for de å leve religiøse liv. Jeg misunner f.eks de som tror på et liv etter døden, da å slutte å eksistere ikke er ønskelig for noe menneske. 

 

Selv tror jeg det er mer i denne verden enn det vi mennesker kan oppfatte med våre bevisste sanser. Mennesker har en intuisjon de ikke selv kan forklare. Selv som barn opplevde jeg mye "uforklarlig" Det dukket opp tanker i hodet mitt som ble til virkelighet like etterpå. En "spesiell" evne til å forutse ting, noe som irriterte meg og gav mye angst. Spesielt mennesker jeg kom til å møte på. Jeg forutså at en bil som kom bak meg kom til å miste kontroll over bilen å kjøre utfor veien, så jeg stanset opp, og i det den passerer meg kjører den utfor. Jeg har drømt detaljerte drømmer om nettsteder jeg ikke har vært innpå, og av ren nysgjerrighet søkt de opp når jeg har våknet og de har vært identiske. Jeg har drømt om flere forhold som har gått under natten før det blir slutt og mye lignende. Jeg har vært gravid, og da jeg var 4 mnd på vei, etter å ha vært på ultralyd og fått sett at alt er bra våknet jeg en morgen og bare gråt og gråt, og visste at noe var galt. Dro ned på privatklinikk og fikk tatt ultralyd samme dag, og der var det en liten en med et hjerte som ikke slo lenger. Ikke fått noen blødning enda eller tegn til at der ikke var liv, så var fullt og helt intuisjonen som slo inn. Forskere har mange teorier, men vet fortsatt ikke hvorfor enkelte opplever deja vu, noe jeg selv har hatt siden jeg var 6 år gammel. Jeg påstår ikke at det ikke alt bare er tilfeldigheter, men jeg har en liten teori selv:

 

Jeg hadde f.eks en hund som begynte å bjeffe når jeg selv var et par hundre meter unna hjemmet. Dette hendte daglig på vei hjem fra skolen. Jeg tror egentlig at vi mennesker har sanser som er blitt lite brukt og mye visket bort, men at dyr i større grad kan bruke disse sansene. Jeg tror der er noe vi mennesker ikke klarer å forklare med de 5 sansene vi har til hjelp, og at det er dette som skaper religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den samme "evnen" til å forutse ting. Det kan enkelt forklares med at du ser det neste logiske steget. Virker ikke alltid, men alt er jo heller ikke logisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ekstremistisk å konstatere at religion fører med seg mye elendighet og stagnasjon? Det er jo et faktum. Jeg mener TS har rett. Og jeg håper jeg lever til jeg får se en verden uten organisert religion, og særlig uten de abrahamittiske dødskultene som forteller oss at det som virkelig teller her i livet, er å dø ren, slik at man kan få et godt liv ETTER døden.

 

 

 

Religion fører kun med seg faenskap. Klart jeg har rett.

Anonymous poster hash: b549e...9fc

 

Tjaa, høres ganske ekstremt ut spør du meg:P

 

Ekstrem religion fører med seg elendighet og stagnasjon. Så sånn sett skiller jeg ikke så mye mellom hva ekstremismen kommer av, bare at det er ekstremisme. Jeg synes en må skille mellom de som leser et vers i bibelen før de legger seg om natta, og de som begår massemord pga. sin tro eller politiske orientering. Det kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt. 

Anonymous poster hash: 88aab...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...