Gå til innhold

Kan man få ønsker oppfylt om man møter en engel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvor finner man dem? Kommer de hvis man ber til gud? De er jo hans engler såvidt jeg forstår. Jeg har et ønske, men noe overnaturlig må til for å inn fylle mitt ønske. Hvordan fant dere en engel? 



Anonymous poster hash: e2ac2...1de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men dette er kvinneguiden og ikke engleguiden. :)



Anonymous poster hash: 77e2a...735
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, engler kan du ikke se med mindre du skal bli Jomfru Maria eller noe. Tror du heller har mer hell i å be til Gud eller noe slikt, men ikke forvent at du får det som du vil. Du kan ikke be til Gud bare for å be om noe og så ikke egentlig tro på han :P 



Anonymous poster hash: 01712...0e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, engler kan du ikke se med mindre du skal bli Jomfru Maria eller noe. Tror du heller har mer hell i å be til Gud eller noe slikt, men ikke forvent at du får det som du vil. Du kan ikke be til Gud bare for å be om noe og så ikke egentlig tro på han :P

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

Jeg tror på gud, og jeg har bedt til ham mange ganger men han svarer meg aldri.. En gang, men da ba jeg bare om å få fiskegrateng til middag når jeg kom hjem fra skolen.

Anonymous poster hash: e2ac2...1de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nei, engler kan du ikke se med mindre du skal bli Jomfru Maria eller noe. Tror du heller har mer hell i å be til Gud eller noe slikt, men ikke forvent at du får det som du vil. Du kan ikke be til Gud bare for å be om noe og så ikke egentlig tro på han :P

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

 

Jeg ba til Gud om å få både køyseng og krøller. Fikk ingen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sannsynligheten for å møte på en engel er 0,0 x 10-uendelig % synes jeg at man hadde fortjent å få oppfylt et ønske. Akkurat  som om man møter på julenissen. 



Anonymous poster hash: bb5c8...9b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba til Gud om å få både køyseng og krøller. Fikk ingen av delene.

Jeg ba til Gud om å få et perlesett. Det fikk jeg ikke. Jeg ba til Gud om å få fred på jord. Eller det gjør jeg hver kveld. Det fikk jeg ikke.

Jeg var i to forhold med slemme menn. Etter disse forholdene ba jeg til Gud om å få en snill mann. Det fikk jeg og har fortsatt. Jeg har fått ganske mye av det jeg har bedt om, men det handler om kjærlighet og slike ting. Ikke materialistiske ting. Hva skal du med krøller og køyeseng? Det er bare helt overfladiske ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med, og det viser jo at du ikke har så mye å klage på sånn sett. Og det er bra. Men be heller til Gud om de viktige tingene.  

Anonymous poster hash: 01712...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror på gud, og jeg har bedt til ham mange ganger men han svarer meg aldri.. En gang, men da ba jeg bare om å få fiskegrateng til middag når jeg kom hjem fra skolen.

Anonymous poster hash: e2ac2...1de

 

Nei, Gud kan ikke akkurat snakke til deg. Han kan ikke snakke til levende mennesker. Tror du bør lese litt i Bibelen! :) 

Anonymous poster hash: 01712...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ba til Gud om å få et perlesett. Det fikk jeg ikke. Jeg ba til Gud om å få fred på jord. Eller det gjør jeg hver kveld. Det fikk jeg ikke.

Jeg var i to forhold med slemme menn. Etter disse forholdene ba jeg til Gud om å få en snill mann. Det fikk jeg og har fortsatt. Jeg har fått ganske mye av det jeg har bedt om, men det handler om kjærlighet og slike ting. Ikke materialistiske ting. Hva skal du med krøller og køyeseng? Det er bare helt overfladiske ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med, og det viser jo at du ikke har så mye å klage på sånn sett. Og det er bra. Men be heller til Gud om de viktige tingene.  

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

 

Vel, det var den femårige meg som ba om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

 

Jeg ba til Gud om å få et perlesett. Det fikk jeg ikke. Jeg ba til Gud om å få fred på jord. Eller det gjør jeg hver kveld. Det fikk jeg ikke.

Jeg var i to forhold med slemme menn. Etter disse forholdene ba jeg til Gud om å få en snill mann. Det fikk jeg og har fortsatt. Jeg har fått ganske mye av det jeg har bedt om, men det handler om kjærlighet og slike ting. Ikke materialistiske ting. Hva skal du med krøller og køyeseng? Det er bare helt overfladiske ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med, og det viser jo at du ikke har så mye å klage på sånn sett. Og det er bra. Men be heller til Gud om de viktige tingene.  

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

 

Og dette tror du ikke er tilfeldigheter? (Jeg bare spør!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ba til Gud om å få et perlesett. Det fikk jeg ikke. Jeg ba til Gud om å få fred på jord. Eller det gjør jeg hver kveld. Det fikk jeg ikke.

Jeg var i to forhold med slemme menn. Etter disse forholdene ba jeg til Gud om å få en snill mann. Det fikk jeg og har fortsatt. Jeg har fått ganske mye av det jeg har bedt om, men det handler om kjærlighet og slike ting. Ikke materialistiske ting. Hva skal du med krøller og køyeseng? Det er bare helt overfladiske ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med, og det viser jo at du ikke har så mye å klage på sånn sett. Og det er bra. Men be heller til Gud om de viktige tingene.  

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

 

Hva skal du med kjærlighet? Det er jo bare en egoistisk ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med. Jeg tror det hadde vært bedre om at ba for at andre fikk det bedre.

Anonymous poster hash: 59d7f...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg ba til Gud om å få et perlesett. Det fikk jeg ikke. Jeg ba til Gud om å få fred på jord. Eller det gjør jeg hver kveld. Det fikk jeg ikke.

Jeg var i to forhold med slemme menn. Etter disse forholdene ba jeg til Gud om å få en snill mann. Det fikk jeg og har fortsatt. Jeg har fått ganske mye av det jeg har bedt om, men det handler om kjærlighet og slike ting. Ikke materialistiske ting. Hva skal du med krøller og køyeseng? Det er bare helt overfladiske ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med, og det viser jo at du ikke har så mye å klage på sånn sett. Og det er bra. Men be heller til Gud om de viktige tingene.  

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

Før du ber om fred på jord, må du be om at alle blir snille. Det blir ikke fred før folk er snille.

Anonymous poster hash: 1cbac...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette tror du ikke er tilfeldigheter? (Jeg bare spør!) 

Dette er forklaringen til mange ateister, og jeg har selv trodd alt jeg har bedt om og fått har vært tilfeldigheter, men har nå innsett at det ikke er det.

 

Jeg håper du respekterer at andre tror på andre ting enn deg. Jeg har faktisk til og med opplevd en nær følelse av Gud etter en lang periode der jeg har vært svært tvilende og hatt litt dødsangst, og jeg er ikke på noen måte psykisk syk. Jeg visste bare hva Gud ville jeg skulle gjøre gjennom hele kroppen. Men sta som jeg er gjorde jeg ikke som det jeg følte Gud ville, og det endte ikke så bra. Men da har jeg i alle fall lært. 

Anonymous poster hash: 01712...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva skal du med kjærlighet? Det er jo bare en egoistisk ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med. Jeg tror det hadde vært bedre om at ba for at andre fikk det bedre.

Anonymous poster hash: 59d7f...f7c

 

"Men størst av alt er kjærligheten!"

Anonymous poster hash: 01712...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hva skal du med kjærlighet? Det er jo bare en egoistisk ting som Gud ikke kunne brydd seg mindre med. Jeg tror det hadde vært bedre om at ba for at andre fikk det bedre.

Anonymous poster hash: 59d7f...f7c

 

Forøvrig ber jeg for alle andre hele tiden. Men det er fullt lov i kristendommen også å be for seg selv. Jeg har bedt for min kjæreste mange ganger, og de gangene jeg har bedt har det ordnet seg for han i tunge tider. 

:) Jeg ber som oftest for andre. 

Anonymous poster hash: 01712...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

 

Dette er forklaringen til mange ateister, og jeg har selv trodd alt jeg har bedt om og fått har vært tilfeldigheter, men har nå innsett at det ikke er det.

 

Jeg håper du respekterer at andre tror på andre ting enn deg. Jeg har faktisk til og med opplevd en nær følelse av Gud etter en lang periode der jeg har vært svært tvilende og hatt litt dødsangst, og jeg er ikke på noen måte psykisk syk. Jeg visste bare hva Gud ville jeg skulle gjøre gjennom hele kroppen. Men sta som jeg er gjorde jeg ikke som det jeg følte Gud ville, og det endte ikke så bra. Men da har jeg i alle fall lært. 

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

Jeg kan respektere det ja, men jeg er fortsatt interessert i å diskutere. 

 

At du følte gud kan godt være, men du tror altså ikke det kan være placeboeffekt? Jeg bare spør igjen. 

Og det er heller ikke en dum forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan respektere det ja, men jeg er fortsatt interessert i å diskutere. 

 

At du følte gud kan godt være, men du tror altså ikke det kan være placeboeffekt? Jeg bare spør igjen. 

Og det er heller ikke en dum forklaring. 

Nei, jeg har aldri vært sterkt troende, og har heller trodd på at det er mye større sannsynlighet for at alt blir svart når man dør.

 

Men jeg kan ikke diskutere hva jeg har følt og hva jeg har opplevd til den minste detalj. Hadde du følt det samme så hadde du forstått, og derfor kan det rett og slett ikke diskuteres :) Det er umulig å diskutere dette fordi du ikke har opplevd det jeg har opplevd. Samboeren min har forresten fått en ganske mye styrket gudstro etter at jeg som tydeligvis er blitt en slags lykkeamulett har kommet og bare fikset alt ved å be til Gud. Han sier det selv at det er helt sykt. :P Og jeg har ikke snakket noe med han om kristendom heller. Jeg har bare sagt til han at jeg ber til Gud om ditt og datt f.eks. Men han sa i begynnelsen at han ikke trodde så mye på Gud egentlig. At han bare var en del av statskirken. Nå har han tydeligvis blitt troende :P 

Anonymous poster hash: 01712...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

 

Nei, jeg har aldri vært sterkt troende, og har heller trodd på at det er mye større sannsynlighet for at alt blir svart når man dør.

 

Men jeg kan ikke diskutere hva jeg har følt og hva jeg har opplevd til den minste detalj. Hadde du følt det samme så hadde du forstått, og derfor kan det rett og slett ikke diskuteres :) Det er umulig å diskutere dette fordi du ikke har opplevd det jeg har opplevd. Samboeren min har forresten fått en ganske mye styrket gudstro etter at jeg som tydeligvis er blitt en slags lykkeamulett har kommet og bare fikset alt ved å be til Gud. Han sier det selv at det er helt sykt. :P Og jeg har ikke snakket noe med han om kristendom heller. Jeg har bare sagt til han at jeg ber til Gud om ditt og datt f.eks. Men han sa i begynnelsen at han ikke trodde så mye på Gud egentlig. At han bare var en del av statskirken. Nå har han tydeligvis blitt troende :P

Anonymous poster hash: 01712...0e6

 

Det kan jeg dog forstå. Vanskelig å forklare ting og få andre til å forstå uten at de har opplevd det selv, så den forstår jeg. 

 

Vel, om du føler det hjelper livet ditt så er det vel sånnsett flott det for din og deres del. 

Kansje du bringer lykke? Hvem vet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...