Gå til innhold

Pusen min - gatas skrekk?


Frk. Stella

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten kattefrøken, ca året, utekatt, foreløpig på p-piller (vi har avtale med dyreklinikken om sterilisering i september). Det er tre andre katter i nabolaget vårt - en kjempediger bamse pus faktisk unngår (skjønner jeg godt, det er den største katta jeg har sett noen gang!), en kosete hankatt som var innom en del da hun var yngre - denne aksepterte hun visstnok, de kurret og "nusset" på hverandre hver gang de møttes. Men så er det sistemann da - en eldre, ukastrert hankatt som bor et par hus bortenfor oss. Han har sin faste runde innom hagen vår, og om pus tilfeldigvis er i nærheten da så er helvete løs. Hun skuler på ham, løper etter ham og ved et par anledninger (som jeg vet om) så hopper hun på og rett og slett banker ham opp! Pusejenta mi er en slank liten strek på snaue tre kilo, dette er en diger (småtjukk :fnise:) brande på minst seks! Han tar aldri henne, reagerer bare ved å ule og løpe sin vei om han blir angrepet. Frøkna mi løper da enten rett inn med et kort mjau og hiver seg over matfatet, eller forfølger "offeret" sitt...

Er det denne hankatten som synes en pusefrøken kan være et hyggelig bekjentskap, og hun som er dritlei sjarmoffensiven hans? Eller forsvarer hun rett og slett territoriet sitt? Vil ting kanskje endre seg til høsten når frøkna blir sterilisert? Synes rett og slett det er litt skummelt at hun driver på sånn, og venter bare på den dagen den andre parten faktisk tar igjen...

Kjenner jeg er skikkelig ukjent med jentepuser og oppførselen deres... Trodde helt ærlig det bare var hankatter som hadde territorie-kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe! som å lese om min egen hokatt :) hun er kastrert men like forbannet. Hun har fått en katt til å dette ned 2-3 meter og hun hugde til og med etter nabohunden :ler:

Jeg tror min katt er sånn for å passe på territoriet sitt og fordi hun egentlig ikke er så glad i andre katter.

Jeg syns selv det er skummelt at hun holder på slik.. Men er det en ting jeg vet om henne, er at hun aldri vil forandre seg. Så jeg bare sssssh'er når jeg hører kattekranglig.

Og foresten, hannkattene tar igjen på henne. Hatt betennelse i foten pga kattebitt og har blitt revet av et par hårdotter.. Men sånn er det bare. Så det eneste med en slik katt er høyere dyrlege regning.

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunkatter forsvarer også reviret sitt. Vår hunkatt skremte vekk en ukjent katt som prøvde å besøke oss hun og det etter å ha blitt kastrert. Så sitt territorie er nok noe som er viktig for de fleste puser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...