Gå til innhold

Katteinternat?


Gjest Gjest_kari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kari_*

Hei,

er det noen her som har noen forslag til hvor jeg kan gjøre av mine 2 kattunger på 3 måneder.. Vi skal på 1 ukes ferie om 2 uker, og aner ikke hvor vi kan plassere dem henn for at de skal være i trygge hender. Finnes det katteinternater etc?

Hilsen katteelsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvis du googler "kattehotell" får du opp mange sider! Så da er det bare å ringe dem og høre om de har ledig plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heisann!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men her jeg bor er det noen som jobber med å dra hjem til deg og mate dyret/dyrene, kose, bytte tissekasse og går tur (om det er hund du har). Hvis ikke finnes det jo mange katteinternat, og som nevnt kattehotell, etc.

Et tips søsteren min gav meg, er at fordet om det står på nettsidene til de respektive internatene, så er det ikke alle som krever bevis for at katten må være vaksinert. Så det kan jo være verdt å tenke på...

Det kan være lurt å få sjekket internatet skikkelig, og snakke med andre som har hatt dyrene sine der.

Sikker på at du ikke kjenner noen som kan passe dem? Det er jo en god utvei om du er usikker på om du vil overlate dem til fremmede?

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal aldri noen sinne sette mine dyr på noe pensjonat igjen, med mindre jeg har vært der og jobbet eller sjekket stedet grundig ved flere anledninger.

Vi satt min pus på et pensjonat som skulle være i god standar for dyr, og han skulle være der en mnd.

En mnd gikk, og vi hentet ham. Han var under halve kroppsvekten, mistet pels, og hadde sittet i et bur på 1mx1m hele oppholdet.

Siden har jeg bedt venner, naboer etc ta seg av pass.

Så for guds skyld, sjekk dette GRUNDIG!!!!!

Blir sint av å tenke på det :slåss:

Endret av Lise_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også kattungeeier

Hvor bor du?

For alt du vet kan det være noen på forumet som kan ta på seg å passe kattungene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kari_*

Jeg holder til ved Kongsvinger.. Noen som vet om noe i nærheten der? Eller i akershus som er bra? Hedmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi satt min pus på et pensjonat som skulle være i god standar for dyr, og han skulle være der en mnd.

En mnd gikk, og vi hentet ham. Han var under halve kroppsvekten, mistet pels, og hadde sittet i et bur på 1mx1m hele oppholdet.

:overrasket: Stakkars pus :(

Jeg tror nok katter har det aller best om de kan få være hjemme der de er vant med å være, og at du får noen til å komme innom og mate, gjøre rent hos og kose litt med de. Det kan kanskje bli litt ensomt, men katter klarer seg fint alene, dessuten har du jo to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et krav de fleste kattepensjonater stiller til sine kunder, er at alle kattene som kommer inn der skal være grunnvaksinerte.

Grunnvaksine vil si en vaksine + påfyll etter 4 uker.

Jeg har iallefall ikke hørt om kattepensjonat som ikke har denne regelen.

Jeg synes også at dine katter er for små til å dra alene på pensjonat, det hadde vært mye bedre for dem at noen kom til deg for å passe på dem (bodde hos deg) eller evt at de fikk være i et rolig hjem uten andre katter.

Dette burde du ha tenkt på før du planla ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det kan jo være at det eneste alternativet for deg er kattepensjonat, men vil iallefall dele min erfaring :)

Jeg vurderte også kattepensjonat først når jeg skulle reise vekk, men fant ut at jeg ville ha henne med folk hun kjente litt til..

De to første gangene jeg reiste på ferie, fikk pusen bo hos sigerinnen min og fam.

Jeg tror ikke hun hadde det særligt bra der, alt var nytt og hun måtte være i "gangen" om natten og da bare mjauet hun hele tiden.

Hjemme hos oss er en dør aldri lukket, og hun kan gå inn og ut kattedøren når hun vil.. så hun er litt bortskjemt der..

Syns det tok lang tid før katten ble seg selv igjen :(

De siste gangene vi har reist vekk, får pus være hjemme og svigerinnen og barna drar hver dag for å mate, kose og skifte vann til henne.

Hun kan gå inn og ut på kjente trakter og sove i vår seng ;)

Og hun virker mere trygg når vi kommer hjem :)

Sist måtte en nabo passe katten i tre dager, det gikk også helt fint..

Men sukk det er grusomt å reise fra de..

Ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kari_*
Et krav de fleste kattepensjonater stiller til sine kunder, er at alle kattene som kommer inn der skal være grunnvaksinerte.

Grunnvaksine vil si en vaksine + påfyll etter 4 uker.

Jeg har iallefall ikke hørt om kattepensjonat som ikke har denne regelen.

Jeg synes også at dine katter er for små til å dra alene på pensjonat, det hadde vært mye bedre for dem at noen kom til deg for å passe på dem (bodde hos deg) eller evt at de fikk være i et rolig hjem uten andre katter.

Dette burde du ha tenkt på før du planla ferien...

Kattene mine har vaksine ja! Det er lett for deg å si når ferieturen vart planlagt for flere måneder siden ,og vi fikk kattungene for en måned siden. Vi har muligheter til å ha de hjemme og ja.. Men tenkte bare å forhøre meg om katteinternat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine har vaksine ja! Det er lett for deg å si når ferieturen vart planlagt for flere måneder siden ,og vi fikk kattungene for en måned siden. Vi har muligheter til å ha de hjemme og ja.. Men tenkte bare å forhøre meg om katteinternat også.

Men hvordan kan de være fullvaksinerte når de bare er 3 måneder??

Da måtte de eventuellt fått første vaksine 8 uker gamle, og så påfyll ved 3 mnd, og siden er det vel som på utstillinger- en karenstid på 15 dager?

Skjeldent at veterinærer her til lands vaksinerer kattunger ved 8 ukers alderen.

Flott at du har muligheter til å ha dem hjemme, tror det ville ha vært det aller beste.

Det at ferieturen var planlagt for flere måneder siden, synes jeg egentlig ikke er noen unnskyldning... En katt går foran menneskelige behov, iallefall i mine øyne.Du visste at du skulle på ferie da du skaffet deg katt, og da burde du ha tenkt på kattepass tidligere, evt. ventet med å få deg katt til etter ferien;)

Hadde ikke jeg funnet noen til å passe mine katter, hadde jeg heller avbestilt turen og holdt meg hjemme.

Endret av spezitas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er unødvendig og gi damen pes for at hun skal på ferie. Veldig mange katteeiere løser slike "problem" med at de setter ut mat (hvis katten er heldig) og så må katten være ute mens de er på ferie. At hun vurderer og betale ett pensjonat (som IKKE er billig) for og ta vare på kattene sine, synes jeg er bra. En annen diskusjon er nok hvor gode noen av disse er...

Det beste alernativet synes nå jeg, er at kattene får være hjemme slik de pleier og være. Hvis du ikke har noen i familien som kan komme innom en times tid til dagen, så hadde jeg vurdert og fått tak i noen dyrekjære jenter som betales en 100 lapp pr. dag for og være der en god time. Bedre for kattene og billigere enn dyrepensjonat.

Jeg er så heldig at jeg stort sett kan ta meg kattene når jeg reiser bort. De få langhelgene jeg ikke har kunnet tatt dem med, har jeg organisert en nabo (til og sørge for mat og dotømming), min bror og lille niese (til og leke med kattene) og min far (kom og så tv med dem en kveld) Reiser tre uker til Thailand nå til vinteren. Da er min far booket inn. Han kan like godt se tv i min stue som i sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...