Gå til innhold

katter som forsvinner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som vet om eller har opplevd en historie om en katt som har kommet tilbake etter lang tid. Synes det er så mye triste historier rundt omkring :gråte:

kan ikke noen fortelle en gladhististorie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har en gladhistorie å fortelle :jepp:

For to år siden kom vårt første barn og da forsvant mer eller mindre den ene katten vi hadde. Ble nok litt for stor omveltning for ham. Tror ikke han har vært så langt av gårde, for naboer har observert ham av og til. Har sett ham jeg også, men han ville liksom ikke komme til oss.

Men for et par uker siden stod han på utsiden og skrek som en gal for å komme inn. Og han var så kosesyk, la seg opp på fanget mitt så fort jeg satt meg ned og nektet å gå igjen. :fnise: Er mulig han ikke var helt frisk da, og at han da husket hvor han kom fra. Men nå har han fått ormekur og ser veldig mye bedre ut. Det har jo resultert i at han er på farten igjen, men han kommer hvertfall ofte innom nå i forhold til før. Det var hvertfall tydelig at han husket hvor han holdt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen der jeg bodde før dro på hytta på fjellet (hardangervidda) med katten sin og den ble borte, etter et par måneder kom den hjem igjen (drammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Naboen der jeg bodde før dro på hytta på fjellet (hardangervidda) med katten sin og den ble borte, etter et par måneder kom den hjem igjen (drammen)

Seriøst. Noen som fant den da eller. den fant ikke veien hjem selv vel?:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en hannkatt som forsvant når vi fikk en katt til i hus. Han var borte i 5 år(!!)

En dag ble katten vår gravid (en annen enn den første) og gjett hvem som kom smygende på døren og hadde sjarmørt pusen vår i senk! Der sto vår kjære pus som vi aldri hadde glemt. en unik pus rett og slett. Men han ble ikke, kom innom nesten hver dag for å se til den gravide dama si og forsvant desverre igjen en stund etter pusene ble født..

Han hadde nok funnet seg et nytt hjem hvor de som passet ham ble så knyttet til ham at de ikke svarte på alle "savnet - lappene". Tenker på ham enda den dag i dag, 7 år senere :)

A true love story ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en hannkatt som forsvant når vi fikk en katt til i hus. Han var borte i 5 år(!!)

En dag ble katten vår gravid (en annen enn den første) og gjett hvem som kom smygende på døren og hadde sjarmørt pusen vår i senk! Der sto vår kjære pus som vi aldri hadde glemt. en unik pus rett og slett. Men han ble ikke, kom innom nesten hver dag for å se til den gravide dama si og forsvant desverre igjen en stund etter pusene ble født..

Han hadde nok funnet seg et nytt hjem hvor de som passet ham ble så knyttet til ham at de ikke svarte på alle "savnet - lappene". Tenker på ham enda den dag i dag, 7 år senere :)

A true love story ;)

Så søtt :rødme:

Blir litt lei meg når jeg leser om folk som finner en katt som klart er vant med mennesker, og ikke anstrenger seg for å finne eieren. Opplevde selv en venninne som tok inn en kattunge, ute å løfte en finger for å finne eierne. Katten var klart vant med mennesker, og var velstelt på alle måter. Sannsynligvis hadde den klart å snike seg ut og ikke klart å finne veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har en litt glad/trist historie. For noen år siden møøte jeg på en katt som fulgte etter meg hjem, og ble liggende utenfor døren hele natten. Til slutt måtte vi bare ta den inn og gi den noe mat. Jeg lette etter Savnet lapper på butikkene, og hengte opp noen selv og fortalte at jeg hadde funnet en katt. Men ingen svarte, og jeg mistenkte at noen hadde forlatt den med vilje siden ingen savnet den=( Så de ble til at vi beholdt den intill videre. Månedene gikk og en dag var den plutselig borte. Jeg ble skikkelig lei meg og lette ofte etter den, og så en dag dukket den opp igjen!:D Jeg var så glad for at den var i god behold og hadde kommet tilbake. Men desverre, noen dager senere forsvant den igjen og kom aldri tilbake:( Jeg lurer fælt på hva som skjedde med den, og håper at det var noen snille mennesker som tok seg av den. For katten var skikkelig sosial og ville kose og leke hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Noen som fant den da eller. den fant ikke veien hjem selv vel?:klø:

Jo da, den kom tuslende hjem helt alene. Full av flott og med en pels som så ut som dreads, litt tynere, men i et super kosete humør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min ble borte da jeg var 13, jeg leita overalt og satt inn annonser, uten hell... Men en vakker sommerdag ca 2 år seinere, kom katten min tilbake :overrasket: Har han enda og han er verdens nydeligste katt :katt: Da jeg var 7 år så flyttet vi ,men katten forsvant med det samme, men det var ikke no problem og finne han, for han gikk alltid tilbake dit, vi bodde før som lå ca 2km fra der vi flytta.

Hvis din katt har vært borte lenge, så behøver det ikke bety at den er død. Ofte er det folk som tar til seg katten og lar den bli en del av familien og tenker ikke på at den kan være noen andre sin, men en annen tragisk faktor er at folk stjeler katter, tenker spesielt på rasekatter. Det har hendt meg en gang, men "tyven" var så dum at han prøvde og selge katten min på finn.no, noe jeg fort fikk stoppa, takket være microchippen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...