Gå til innhold

De teite hundene mine vil ikke være ute! :/


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Begynner å bli så lei av de uselvstendige dyra mine. De har verdens fineste hundehage (naturtomt med trær) på et halvt mål, men de skal ikke være ute. Her står døra oppe og de kan gå ut og inn som de vil, men de skal være der hvor vi er hele tiden. Hun yngste er jo vokst opp her med hage, og er utrolig glad i å være ute. Hun eldste var masse ute alene før hun yngste kom. På meg så virker det som hun yngste godt kunne tenke seg å være masse ute, men hun ser først an hva den eldste vil. Og ingen av de vil være ute alene. Uselvstendige ja!!! Prøvd å trene de til å ikke være det, men de ble visst sånn allikevel når de ble 2 :)

Irriterer meg litt over de 2 som tråkker i beina våre og ligger inne og peser (det er 30 grader inne), når de har den fine, svale hagen. Hva slags hunder er det som vil velge å være inne hele tiden når de kan gå fritt ut og inn som de vil? nevner igjen at de opprinnelig er kjempeglade i å være ute begge 2. I sta satt jeg ute litt og da var de ute de også, koste seg kjempemasse. Da jeg gikk inn, spratt de opp og fulgte etter meg. men jeg lukka døra etter meg, og hundene satt utenfor og så på døra til jeg slapp dem inn.

Idioter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_silje_*
Begynner å bli så lei av de uselvstendige dyra mine. De har verdens fineste hundehage (naturtomt med trær) på et halvt mål, men de skal ikke være ute. Her står døra oppe og de kan gå ut og inn som de vil, men de skal være der hvor vi er hele tiden. Hun yngste er jo vokst opp her med hage, og er utrolig glad i å være ute. Hun eldste var masse ute alene før hun yngste kom. På meg så virker det som hun yngste godt kunne tenke seg å være masse ute, men hun ser først an hva den eldste vil. Og ingen av de vil være ute alene. Uselvstendige ja!!! Prøvd å trene de til å ikke være det, men de ble visst sånn allikevel når de ble 2 :)

Irriterer meg litt over de 2 som tråkker i beina våre og ligger inne og peser (det er 30 grader inne), når de har den fine, svale hagen. Hva slags hunder er det som vil velge å være inne hele tiden når de kan gå fritt ut og inn som de vil? nevner igjen at de opprinnelig er kjempeglade i å være ute begge 2. I sta satt jeg ute litt og da var de ute de også, koste seg kjempemasse. Da jeg gikk inn, spratt de opp og fulgte etter meg. men jeg lukka døra etter meg, og hundene satt utenfor og så på døra til jeg slapp dem inn.

Idioter! :)

Tja har det litt på samme måte, men min hund har jeg bare hatt i 2 uker.. hvis jeg ligger på sofaen, så ligger han under sofaen, hvis jeg sitter ved pcen ligger han med bena mine..

- Men hunden min går ut når det er skygge og svalt, ikke hvis det er for varmt og solen steker..

Jeg hvet ikke hva du kan gjøre, men hadde nok prøvd å fortsette å trene dem.. den yngste følger den eldste som igjen følger lederen sin! Slik er det i hundeverden.. Du må bare prøve så godt du kan..

Heldigvis så er hunden min så lydig at jeg kan be den gå og legge seg, så gjør den det, slik at jeg ikke har den i hælene mine hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er jo ikke noen hemmelighet at hunder er flokkdyr, og de vil være med flokken sin. (Dere)

Hvis du vil at de skal være ute så får du være der med de. Hvis ikke så kan du ikke regne med annet enn at de blir med deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge sitter de ved døra og venter når du går inn da? Bjeffer de?

Vovsen her er bare 5 mndr, men syns det er ok å ta en tur ut i hagen alene eller ligge å svale seg. Er det varmt inne går han ut og tar et bad i plaskebasenget sitt, finner seg en leke eller legger seg ned litt og gnager på et bein. Men kommer selvfølgelig styrtende inn av dem minste lyd inne fra huset. Heldigvis går han også ned i sokkelen og legger seg, der er det stabilt 20 grader, i resten av huset er det 30+ nå.

Jeg har ingen gode råd om hvordan du kan trene opp det der jeg. Tror det avhenger litt av rase også, og stressnivå. Er valpen her stressa henger han i skjørtene på mor non stop. Får han nok hvile er han ikke sånn. Og rasen hans er mer selvstendig enn mange andre raser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...