Gå til innhold

Gratis dyr på finn.no


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det finnes jo mange andre kanaler for å omplassere dyr. F.eks raseklubben, oppdretter eller de som jobber med omplasseringsdyr.

Det er litt mindre "brutalt" enn å gi de bort via finn.no

Stakkars dyr :(

Kattene vet da ikke om de har blitt annonsert på finn.no eller andre steder. Ikke ligger de mellom brukte sofaer og annet ræl heller, de er hjemme hos kattemor til nye eiere kommer og henter dem.

Voldsomt til føleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er forvert for en omplasseringsorganisasjon, og hundeeiere jeg møter her er fortvilet over å måtte omplassere hunden sin. For mange er det et tungt skritt å omplassere hunden som de er gald i, og de er opptatt av at jeg tar godt vare på hunden frem til den får et godt nytt hjem. Det er mange årsaker til at dyr blir omplassert, som endring i livssituasjon, allergi, sykdom og annet. Dette er forhold en ikke rår over, og som dermed er svært vanskelige å forutse når en planlegger fremtiden med hold av et husdyr.

Når det er sagt, mener jeg at forbruket av dyr i dagens samfunn har tatt en negativ retning. Dyr er ikke gjenstander, etter min mening, som en kan kvitte seg med som et gammelt ukeblad.

Helt til slutt mener jeg det er bedre for et dyr å bli omplassert fremfor å bo hos eiere som ikke kan ta vare på dyret, eller som ikke har lyst til å ta vare på dyret. Men jeg synes det er best å ta et omplasseringsgebyr (en pris) for å unngå eiere som kjøper dyret på impuls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...