Gå til innhold

mange her som har amstaff selvom det


Gjest Gjest_miriam_*

Anbefalte innlegg

De er fæle. Bra de er forbudt. Dyr som er avlet opp til kamp er livsfarlige, uansett om noen mener de har eller kjenner noen som har en som er sååååååå skjønn og snill. De er noen udyr og misbrukes ofte i torpedomiljøer og andre kriminelle miljøer. Bort med dem!!!

Her vet vi tydligvis ikke hva vi snakker om? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til alle dere som tror at det ligger i Genene på hundene at de er kamphunder - DET er ikke riktig! Aggressiviteten kommer av oppdragelsen!

Jeg har amstaff, og det er den mest trofaste, snille vennlige hunden som fins. Han elsker folk og vil alltid bort og hilse på, logrer konstant og er en lykkelig hund. Aldri har han vist fiendtlighet mot noen, eneste gangen han bjeffer er hvis jeg er alene hjemme med han om natta og det kommer noen inn døra - da bjeffer han før han ser hvem det er - (som oftest samboeren min).

Vi har vært bestemt i oppdragelsen av han men har ikke slått han eller noe slikt. Det er veldig viktig å ikke gjøre, for da kan hvilken som helst hun bli aggressiv av. Han er snill som et lam, og lydigere hund finnes ikke.

En skikkelig sofagris som av og til trenger å få ligge i fanget til "mamma" selv nå etter at han er blitt stor. Han elsker å bli dullet med og er nok litt bortskjemt både når det gjelder mat og kos. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra folk når jeg har vært ute og gått tur med han. Men mange som kommer og sier "for en søt hund!" Jeg tror ikke mange i denne tråden her har sett så mange forskjellige amstaff'er for hade dere sett min, så hadde dere sikkert smelta dere, som alle andre gjør. ;)

Mer trofast, sosial, lojal, snill og kosete hund skal man lete lenge etter!

Du kunne ikke beskrevet en amstaff bedre. Kjæresten min hadde en amstaff og snillere og gladere hund har jeg aldri møtt. Kameraten hans har en hel flokk av amstaffer (dette er ikke i Norge) og hver eneste er veldig kjælete og vil bare underholde. De er veldig smarte og ganske slue og vet hva som er lov og ikke lov, veldig lette å lære opp til å bli lydige. Derfor de også brukes i kampsport fordi de respekterer eieren såpass mye at de gjør alt for ham/henne. Jeg kjenner også et par i Norge som har amstaffer (hunder som var i Norge før loven) og har hørt at de også er verdens snilleste og veldig kosete av seg.

Gener har ingenting å si! Små bikkjer og labradorer biter i hytt og pine, jeg har NESTEN blitt bitt flere ganger av små bikkjer, sånne "søte små" hollywood-bikkjer som bare bjeffer og provoserer. Selvfølgelig er ikke de brukt til kamp, verken de eller labradorer fordi de ikke er fysisk skapt til det. Kjeven til en amstaff kan brekke hva som helst i to, og musklene rundt nakken, skuldrene og bena virker truende og agressivt. Som mange har sagt: dum eier - dum hund.

Til slutt vil jeg bare nevne at undersøkelser har vist at amstaffer og pitbuller er på fjerdeplass FRA SISTEPLASS OG OPPOVER av bikkjer som biter oftest :Nikke:

Jeg vil ikke tråkke på noen her men jeg blir provosert når noen som ikke har hatt en amstaff sier at de har agressive gener og at de er udyr osv, når de ikke har peiling på hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitestatistikker er det bare å kaste, hvertfall de som finnes nå om dagen. Ofte er det basert på intervjuer - og hvor objektive er vi mennesker ofte når det kommer til dyrene våre?

Samt bitt fra småhunder rapporteres antakeligvis sjeldnere enn fra større hunder, rett og slett fordi de gjør mindre skade. Så jeg stoler ikke på statistikkene.

Gener har noe å si. Det har eier også. Det er ikke til å putte under en stol at på mange av bullehundene ER det sammekjønnsaggressivitet. Ja, man kan være flink med sosialisering og mengdetrening, men det ligger lettere til for dem enn f. eks mange andre raser hvis det først oppstår en ekkel situasjon. De går inn i kampen på en annen måte, og det syns jeg man skal være bevisst på om man velger å anskaffe seg en bullehund. Ja, man skal gjøre det man kan, men ikke kjøp en amerikansk bulldog og forvent at den skal være bestiss med alle hunder dere treffer på tur.

Sånn på siden av det, så er jeg ingen motstander av hverken amstaff eller andre "kamphunder" (loddent begrep, kamphund).

Jeg tror at det som ofte feiler er at eier er for naiv i tankene om sin egen hund.

Det er en stor og klar forskjell på å være verdens snilleste med alle mennesker man møter, og å være verdens snilleste med alle hunder man møter.

Forøvrig:

"- Er relativt selvaktiviserende, trenger ikke så mye mosjon.

- Fin brukshund som passer til nesten alt, feks agility, spor, trekk, lydighet."

..var det noen som skrev om Amstaff. Hvordan du får "ikke mye mosjon" til å stemme med "fin brukshund" det forstår jeg ikke =]

Ellers er jeg enig i at de ikke er dødskrevende at hva aktivitetsnivå gjelder, de jeg kjenner ligger veldig gjerne på sofaen og kulern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaffer trenger rikelig rikelig rikelig med aktivitet hver dag. Derfor er de ikke skapt for å være en typisk innehund. Etter lufteturene ligger de gjerne på sofaen og kulern slik de fleste hunder. Amstaffer har en periode i livet sitt når de føler at du må vise eieren at de er tøffe nok. Gjerne etter 7-9 mnd når de begynner å føle seg store, sterke og voksne. Dette gjelder ikke bare amstaffer, mange hunder vil gjerne vise seg frem i den alderen ved å knurre på eieren for å tøye på grensene og se hvor langt de kan gå. De amstaffene jeg har gått tur med og kjent har vært åpne med andre hunder de treffer på veien, ellers har de vært arrogante og ikke brydd seg (dette er typisk for hunn-amstaff). Slik sett har jeg ikke sett at amstaffer har problemer med andre bikkjer. Det kan hende at de leker og leken ender opp med at de angriper hverandre pga dominans, f.eks hvis de begge vil gnage på den samme stokken, men gjelder ikke dette for de fleste hunder at de kan "krangle" under leken?

Jeg snakker bare utifra egen erfaring, og jeg synes det stemmer med statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...