Gå til innhold

mange her som har amstaff selvom det


Gjest Gjest_miriam_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke ulovlig å ha en amstaff hvis du hadde den før forbudet (fra 1. januar 2004 tror jeg det var?, men den kan ikke selges eller omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_miriam_*

neij men jeg mener dumt at d ikke er lov å ha nå.. altså jeg kan jo teoretisk sett ikke kjøpe en amstaff valp nå liksom. men er ikke ulovelig å ha amstaff hvis man har fått den før loven kom vel..

men er det mange her som har kjøpt amstaff etter at loven kom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De er fæle. Bra de er forbudt. Dyr som er avlet opp til kamp er livsfarlige, uansett om noen mener de har eller kjenner noen som har en som er sååååååå skjønn og snill. De er noen udyr og misbrukes ofte i torpedomiljøer og andre kriminelle miljøer. Bort med dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_miriam_*

spar meg du over.. du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. en hund blir dum med dum eier.. enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De er fæle. Bra de er forbudt. Dyr som er avlet opp til kamp er livsfarlige, uansett om noen mener de har eller kjenner noen som har en som er sååååååå skjønn og snill. De er noen udyr og misbrukes ofte i torpedomiljøer og andre kriminelle miljøer. Bort med dem!!!

Pass deg for mops og boxer også. Avlet for kamp de óg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er helt enig at dette forbudet er helt tullete. For det vil alltid være folk som aldri skulle hatt hund som likevel får seg det. Folkene i torpedomiljøet. Folk som får seg hund for å trene den til kamp/se tøffe ut osv burde ikke hatt hund, og alle hunderaser er farlige hvis de blir trent opp av sånne folk. Dessuten kommer det nye raser og blandinghunder som man ikke kan gjøre rede for opphavet til.

Hvilken rase er den neste som blir forbudt er det jeg lurer på. Disse torpedoene vil alltid få seg hund.

Og jeg er for å være ærlig mer redd for disse små hundene som ikke får noen oppdragelse. Desverre er det mange som får seg hund som leketøy, men jeg kan love at det ikke er bahgelig å bli bitt av en liten "snill" hund heller.

Ingen hunder er onde, de blir slik som eieren gjør dem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Pass deg for mops og boxer også. Avlet for kamp de óg.

:hoho:

Hadde likt og sett en mops sitte i tæra på noen. De rekker jo knapt opp til skinnleggen på voksne folk.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
spar meg du over.. du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. en hund blir dum med dum eier.. enkelt å greit.

Hvilke egenskaper ved den er det du er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Hvilke egenskaper ved den er det du er ute etter?

ja det sitter jeg også å lurer på.

For om det er utseende du foretrekker, så er det en helt grusom grunn til å velge rase. Selvsagt er det jo ofte at man kjøper hunder man liker utseende på, men hund er ikke noe du velger deg ut fra denne egenskapen alene.

Hvilke kvaliteter og egenskaper er det i amstaffen som er viktige for deg?

Og når det gjelder denne naiviteten som lyder slik :"det finnes bare dumme eiere ikke dumme hunder" så...

Ja, selvsagt er det eieren det står på. Men amstaff er en forholdsvis ung rase når det gjelder bortavling av drapslysten, i forhold til de andre rasene som nevnes (boxer, diverse mastiffer osv...). Så de sinte genene er langt mer fremtredene i en amstaff enn i andre raser med samme bakgrunn.

Og når det gjelder dette forbudet, så er det svært fornuftig. De onde menneskene som tiltrekkes denne rasen mister plutselig en rett de har, og hundene kan blli tatt i fra dem. Politiet har plutselig et lovverk i ryggen, og kan beslaglegge hunder som mishandles og misbrukes.

Å forby dem er IKKE en teit avgjørelse, etter min mening.

Det blir faktisk å skjerme rasen, og enkeltindivider av hundene. De som ender opp hos kamphund-kretser slipper å leve livet slik. Og de som elsker rasen, kan vite at ingen misbrukes lengre, og heller kose seg med andre raser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Ninakanin. Selvsagt har eieren mye å si for hvordan hunden blir, men genene spiller faktisk inn de også. Og hunder avlet som kamphunder har ikke det beste utgangspunktet. Og når hvem som helst kan skaffe seg hund, hvorfor ta sjansen? Det er ikke noe offer å nekte folk å ha visse hunderaser framfor å ta sjansen på at det ikke skjer noe galt. Som nevnt over her, hvorfor er det så viktig å ha akkurat denne/disse hunderasene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det vel naivt Ninakanin?

Hva med den engelske staffen, hva med den irske staffen, cane corso osv OSV?

Tror du virkelig løsningen er rasespesifikke forbud?

Amstaffen har da vel aldri vært avlet for hundekamper heller. Det er en showhund.

I utganspunktet var heller

Innlegget ditt vitner om uvitenhet rundt rasen og forbudet, så spar meg.

http://www.ntk.org/raser/amstaff.htm - Les og lær! Hvis du ikke finner mange gode grunner til å velge amstaff der så vet ikke jeg.

Irriterer meg at sånne som du, som virkelig ikke vet hva de snakker om skal uttale seg i disse trådene.

Og forresten, hva utseendet gjelder så er det vel ikke du som bestemmer hva andre synes er fint? jeg synes Gordon settere er noen tynne masete fliser jeg også, men forstår jo at andre kan synes noe annet.

Hvorfor i huleste skal jeg nøye meg med en annen rase, når det er amstaffen som er perfekt for meg?

Du skal lete lenge etter en hund som er mer stabil og modig enn et normalt og godt eksemplar av amstaffen.

Dessuten er det helt utrolig at folk som har hund selv, ikke vet mer om hunder enn at de uttaler seg slik.

Provosert hilsen LYKKELIG og seriøs amstaffeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Er ikke det vel naivt Ninakanin?

Hva med den engelske staffen, hva med den irske staffen, cane corso osv OSV?

Tror du virkelig løsningen er rasespesifikke forbud?

Ja, jeg tror faktisk det :)

Amstaffen har da vel aldri vært avlet for hundekamper heller. Det er en showhund. 

I utganspunktet var heller

Innlegget ditt vitner om uvitenhet rundt rasen og forbudet, så spar meg.

Jeg vet at amstaff er en kjempehund, familiehund som er lærevillig og utrolig koselig! Men den misbrukes desverre. DET er poenget mitt.

http://www.ntk.org/raser/amstaff.htm - Les og lær! Hvis du ikke finner mange gode grunner til å velge amstaff der så vet ikke jeg.

Irriterer meg at sånne som du, som virkelig ikke vet hva de snakker om skal uttale seg i disse trådene.

Jeg forstår du irriterer deg, for du er tydeligvis såret når du eier en amstaff selv. Men jeg tenker ikke på eiere som du og hunder som du har, som er de sunne friske gode eksemplene på amstaff!! Det er idiotene og muligheten for å smugle inn pitbull som er problemet..

Og forresten, hva utseendet gjelder så er det vel ikke du som bestemmer hva andre synes er fint? jeg synes Gordon settere er noen tynne masete fliser jeg også, men forstår jo at andre kan synes noe annet.

Hvorfor i huleste skal jeg nøye meg med en annen rase, når det er amstaffen som er perfekt for meg?

Jeg har ikke sagt noe om hva som er fint eller ei. Jeg argumentere snarere tvert i mot, og sa at utseende skal ikke bety noenting når man kjøper hund, så å velge amstaff fordi man synes de er fine (for det er det mange som gjør, og med god grunn!), blir feil. Og siden du refererer til GS (som du tydeligvis har fått med deg at jeg har siden du bruker denne rasen som eksempel ;) ), så kan jeg informere om at jeg valgte denne rasen for hva den skal brukes til. Utseende kom i annen rekke, og da valgte jeg faktisk vekk andre raser som jeg synes er vel så pene. Jeg endte opp med GS på grunn av bruksegenskapene..

Og tynne pistrete GS kan ikke jeg heller fordra, derfor dro jeg til Sverige og hentet meg en stor tung og kraftig en :)

Du skal lete lenge etter en hund som er mer stabil og modig enn et normalt og godt eksemplar av amstaffen.

Dessuten er det helt utrolig at folk som har hund selv, ikke vet mer om hunder enn at de uttaler seg slik.

Provosert hilsen LYKKELIG og seriøs amstaffeier.

Ja, du er majoriteten av amstaffeiere. Som eier fine stabile og gode hunder, og som lever lykkelig med dem sammen med familien sin. Forbudet kommer for å ta de som tiltrekkes rasen på grunn av dens ytre likhet med pitbull, og muligheten til å skjule disse i en "falsk amstaff"... Det er absolutt ikke rasen jeg er ute etter å ta, eller eierene.

Jeg forsvarte bare forbudet.

Å insinuere at jeg ikke kan noe om hund fordi du føler deg truffet som amstaffeier, blir for drøyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ninakanin
Pitbull og amstaf er vel den samme??

'

nei, om du leste linken så hadde du sett at de er ikke det :)

Samme opphav, men ulik avl etter at de skilte lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hundeeier

Til alle dere som tror at det ligger i Genene på hundene at de er kamphunder - DET er ikke riktig! Aggressiviteten kommer av oppdragelsen!

Jeg har amstaff, og det er den mest trofaste, snille vennlige hunden som fins. Han elsker folk og vil alltid bort og hilse på, logrer konstant og er en lykkelig hund. Aldri har han vist fiendtlighet mot noen, eneste gangen han bjeffer er hvis jeg er alene hjemme med han om natta og det kommer noen inn døra - da bjeffer han før han ser hvem det er - (som oftest samboeren min).

Vi har vært bestemt i oppdragelsen av han men har ikke slått han eller noe slikt. Det er veldig viktig å ikke gjøre, for da kan hvilken som helst hun bli aggressiv av. Han er snill som et lam, og lydigere hund finnes ikke.

En skikkelig sofagris som av og til trenger å få ligge i fanget til "mamma" selv nå etter at han er blitt stor. Han elsker å bli dullet med og er nok litt bortskjemt både når det gjelder mat og kos. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra folk når jeg har vært ute og gått tur med han. Men mange som kommer og sier "for en søt hund!" Jeg tror ikke mange i denne tråden her har sett så mange forskjellige amstaff'er for hade dere sett min, så hadde dere sikkert smelta dere, som alle andre gjør. ;)

Mer trofast, sosial, lojal, snill og kosete hund skal man lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...