Gå til innhold

Er dette mye mat/kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre knekkebrød til frokost, to med leverpostei og litt majones, ett med skinke.

En halv kaffe latte laga på lettmelk.

To rugbrødskiver med skinke, eggerøre av tre egg til middag.

En skive rugbrød med brunost.

Noen smaker av en glasur til ei kake, syntes ikke smaken ble rett så ble kanskje en liten spiseskje tilsammen.

Det føles som veldig mye, men jeg vet ikke?



Anonymous poster hash: ade1f...652
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på vekt, muskler og energibehovet kroppen din har :) men jeg personlig synes ikke det hørtes så mye ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det hørtes mye ut. Hvis du vil kutte ned på kalorier så kutter du ut majones, kaffelatte og eggeplomme. Brunost er ikke heller så sunt..

Anonymous poster hash: b3c8b...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG lite. Dersom du ikke går på en planlagt slankekur eller er særs liten og har lav forbrenning bør du øke kaloriinntaket.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke mye. Du kan jo sammenligne med hva jeg har spist i dag:

frokost: 3 brødskiver med egg og laks. 1 gulrot

lunsj; 1 knekkebrød og 1 rundstykke med en liten boks makrell i tomat. 1 eple

Middag: 1,5 porson pasta med karbonadedeig, saus og stekt sopp

Kvelds: 3 havrevafler med brunost. Melon

Og dette er ca en normal dag for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre knekkebrød til frokost, to med leverpostei og litt majones, ett med skinke.

En halv kaffe latte laga på lettmelk.

To rugbrødskiver med skinke, eggerøre av tre egg til middag.

En skive rugbrød med brunost.

Noen smaker av en glasur til ei kake, syntes ikke smaken ble rett så ble kanskje en liten spiseskje tilsammen.

Det føles som veldig mye, men jeg vet ikke?

Anonymous poster hash: ade1f...652

Prøver du å gå ned i vekt?

Jeg ville kanskje kuttet ut majonesen til frokosten, og byttet ut brunosten i det siste måltidet med et sunnere pålegg. Rugbrød og knekkebrød har også veldig masse karbohydrater (selv om det er sunt), så jeg ville kanskje kuttet ned til to knekkebrød til frokost, to skiver rugbrød til lunsj, og heller lagt til en annen middag som inneholder magert kjøtt eller fisk og grønnsaker. Til kveldsmat kunne du kanskje hatt et lett måltid som for eksempel gresk yoghurt eller cottage cheese med bær.

(Er ingen kostholdsekspert, altså).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er forresten å laste ned My FitnessPal til mobilen, så kan du regne ut hvor mange kalorier du får i deg. Den appen har hjulpet meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Majones er snakk om et tynt, tynt smørelag lettmajones, veldig lite. Kanskje en halv t-skje fordelt på begge knekkebrødene. :)

Brunost er sånn som jeg unte meg i dag fordi jeg var søtsyk. Ikke vanlig pålegg for meg.

Takk. :)



Anonymous poster hash: ade1f...652
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Tre knekkebrød til frokost, to med leverpostei og litt majones, ett med skinke.En halv kaffe latte laga på lettmelk.To rugbrødskiver med skinke, eggerøre av tre egg til middag.En skive rugbrød med brunost.Noen smaker av en glasur til ei kake, syntes ikke smaken ble rett så ble kanskje en liten spiseskje tilsammen. Det føles som veldig mye, men jeg vet ikke? Anonymous poster hash: ade1f...652

Kort summert: du spør om 3 knekkebrød med litt pålegg, 3 brødskiver og 3 egg er nok mat for en voksen kvinne i løpet av en dag. De fleste vil skjønne at dette ikke er nok. Tilsvarer en frokost og en lunsj.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt ut kornet. Å spise så mye korn vil gjøre deg dårlig.

Du kan muligens klare deg på den maten en dag om du sitter helt stille foran PC-en alle dagene og aldri går ut. Men du vil etterhvert får mangelsykdommer der du kan bli skikkelig syk. Du kan jo google symptom på c-vitaminmangel eller jodmangel for eksempel.



Anonymous poster hash: 0a755...d7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lite. Du kan berolige deg med min dagsliste: 3 rundstykker med sånn fet kjøpe-karri-salat, en porsjon havregrøt, 2 epler, 2 pærer, en grandis, 200 g smågodt og en flaske cola. Forhåpentligvis er jeg flinkere en annen dag. Altså, det er lov å være usunn innimellom, men jeg vil ikke si at du har vært det idag, selv om du med fordel kan få i deg mer grønnsaker. Du har spist sånn ca 1400-1500 kcal og tenk positivt, du har fått i deg både protein, fullkornsvare og jern☺ Er alltid noe positivt å se på😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt over halvparten av hva jeg spiser iløpet av en dag, og jeg prøver å ligge i et lite underskudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hørtes det ganske kjipt ut, men vi har alle våre preferanser. Du kan selv regne ut kaloriinnholdet med en eller annen kalorikalkulator, matvaretabellen el.l, du vet best hvordan du har laget maten. Så må du sammenholde det med hvor stor og aktiv du er, og om du ønsker å gå opp eller ned i vekt eller holde vekta? Regulerer du vekta etter hva du ønsker, på dette kostholdet? Føler du deg mett, frisk og opplagt? Da er det passe mye mat/kalorier. Hvis ikke, reguler til det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye i volum, men likevel mye i kalorier. Ville droppet eggeplommene og majonesen i hvertfall!



Anonymous poster hash: 1ed0b...48c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tre knekkebrød til frokost, to med leverpostei og litt majones, ett med skinke.

En halv kaffe latte laga på lettmelk.

To rugbrødskiver med skinke, eggerøre av tre egg til middag.

En skive rugbrød med brunost.

Noen smaker av en glasur til ei kake, syntes ikke smaken ble rett så ble kanskje en liten spiseskje tilsammen.

Det føles som veldig mye, men jeg vet ikke?

Anonymous poster hash: ade1f...652

Dette høres altfor lite ut så lenge du ikke er en eldre dame over 70, eller et barn under 6.

Legg til et måltid til (en salat, en potetmiddag, noe annet enn brød) og hvertfall to småsnacks; bananer, epler, frukt, yoghurt, etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...