Gå til innhold

Vil gjerne gå ned i vekt, men trenger litt motivasjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til å gå ned ca. ni kilo, men trenger litt motivasjon! Jeg har jo mange "gode grunner" til at jeg har lyst til å gå ned i vekt, men glemmer dem alle sammen når det er noe jeg har lyst på å spise.

Hva tenker/gjør dere for å stå imot fristelser? Hva er inspirasjonen deres? Har dere tips til noe godt, sunt og kalorifattig?

Hadde blitt veldig glad for svar her! :)



Anonymous poster hash: 46ac7...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C'est la vie:)

Åh! Jeg var der selv for en tid tilbake. Jeg synes det var utfordrende og hadde unnskyldninger som "Nå har jeg jo trent i dag, så en ekstra porsjon er vel ikke så farlig...". Så ble det slutt!

Jeg ønsker en sunn livsstil, som ikke innebærer farlig slanking, men endte opp med tre kilo og flatere mage (målet mitt) med å gå jevnlige turer og spise mindre søtt. 10 min før middag drakk jeg et glass vann, slik at jeg ikke overspiser. Så:

Jeg startet med å laste ned alle mine favorittsanger som gjør meg glad, til gåturene.

Deretter laget jeg en liste over sunne ting jeg kan spise på om jeg får lyst på søtsaker:
Eks:
- Is på pinne laget av smoothie/frukt/saft o.l.

- Avokado med litt rekesalat på

- Kutte opp frukt med vaniljekesam

- Lagde sunne knekkebrød (kun frø og havre)

osv.

Du får selv se hvilke alternativer du kunne hatt over søtsaker og ting å gomle på.

Utover det trenger en ikke mer enn gåtur (helst med minimum to kraftige oppoverbakker) en times tid 3-4 ganger i uken. Følger man i tillegg en matplan og bytter ut sukkerdrikker med vann, kjennes det fort at energi og fasong endrer seg i den positive retningen :)

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg var der selv for en tid tilbake. Jeg synes det var utfordrende og hadde unnskyldninger som "Nå har jeg jo trent i dag, så en ekstra porsjon er vel ikke så farlig...". Så ble det slutt!

Jeg ønsker en sunn livsstil, som ikke innebærer farlig slanking, men endte opp med tre kilo og flatere mage (målet mitt) med å gå jevnlige turer og spise mindre søtt. 10 min før middag drakk jeg et glass vann, slik at jeg ikke overspiser. Så:

Jeg startet med å laste ned alle mine favorittsanger som gjør meg glad, til gåturene.

Deretter laget jeg en liste over sunne ting jeg kan spise på om jeg får lyst på søtsaker:

Eks:

- Is på pinne laget av smoothie/frukt/saft o.l.

- Avokado med litt rekesalat på

- Kutte opp frukt med vaniljekesam

- Lagde sunne knekkebrød (kun frø og havre)

osv.

Du får selv se hvilke alternativer du kunne hatt over søtsaker og ting å gomle på.

Utover det trenger en ikke mer enn gåtur (helst med minimum to kraftige oppoverbakker) en times tid 3-4 ganger i uken. Følger man i tillegg en matplan og bytter ut sukkerdrikker med vann, kjennes det fort at energi og fasong endrer seg i den positive retningen :)

Tusen tusen tusen takk! :blomst:

Anonymous poster hash: 49228...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Tusen tusen tusen takk! :blomst:

Bare hyggelig, bare ta kontakt på PM om du trenger en dose motivasjon ;) Lykke til, heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står ikke imot fristelser, jeg inkorporerer dem i hverdagen min :laugh: Spiser ikke "kalorifattig", men fordeler maten/kaloriene jeg skal spise på fem delikate og småspennende måltider pr dag. Har gått ned over 20 kg på den måten, så det virker for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei! Jeg har lyst til å gå ned ca. ni kilo, men trenger litt motivasjon! Jeg har jo mange "gode grunner" til at jeg har lyst til å gå ned i vekt, men glemmer dem alle sammen når det er noe jeg har lyst på å spise.Hva tenker/gjør dere for å stå imot fristelser? Hva er inspirasjonen deres? Har dere tips til noe godt, sunt og kalorifattig? Hadde blitt veldig glad for svar her! :)Anonymous poster hash: 46ac7...e0e

Hvorfor akkurat 9 kg? Om det er vanskelig så er det mulig fordi du bør ha vekta du har?

Høyde, alder og vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor akkurat 9 kg? Om det er vanskelig så er det mulig fordi du bør ha vekta du har?

Høyde, alder og vekt?

Fordi før var det akkurat ti, men jeg har klart å gå ned en kilo hehe :fnise: Har ikke lyst til å skrive høyde, alder og vekt her i frykt for å bli gjenkjent ;)

Anonymous poster hash: 49228...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og tips dere! :blomst: Dere er fantastiske altså!



Anonymous poster hash: 49228...464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Lavkarbo, rene mirakelkuren. Jeg kuttet alle karbohydrater/reduserte de ssterkt til middag hver dag, og jammen gjorde det ikke underverker sammen med styrketrening da.

Med hilsen fra:

Jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...