Gå til innhold

Tips til å gå opp i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og samboeren min har et lite problem. Litt spesielt at vi begge har dette problemet, men vi går ikke opp i vekt. Vi har begge gått en del ned i vekt det siste året (han har gått ned 6-7kg og jeg har gått ned 9-10kg) uten at vi har prøvd å gå ned. Vi begge trivdes veldig godt med vekta vår før, og nå lurer vi på hva vi kan gjøre for å komme oss opp i vekt igjen??

Vi har verken sluttet å være fysisk aktive eller blitt noe mer aktive enn vi har vært, vi har heller ikke gjort noen store endringer i kostholdet vårt, kanskje kuttet ned på brus bare, men drakk ikke mye brus før heller...

Når jeg prøver å google dette finner jeg bare slanketips :(

Jeg vet dette er litt annerledes, men noen som har noen gode råd til å øke vekten? Jeg trives ikke med å ha utstikkende ribbein og hofter, og han trives ikke med vekta si som den er nå da han føler seg litt for spinkel...

Anonymous poster hash: f4f58...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Dere kan kjøpe weightainer hvis det er krise. Tror det koster ca. 100 kr/kg.

Eller så kan dere jo prøve å gjøre det motsatte av det som slankerådene sier: Kjør fremfor å gå, drikk andre ting enn vann (helmelk f.eks), ha saus på maten, lag god mat sånn at dere spiser mye.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan kjøpe weightainer hvis det er krise. Tror det koster ca. 100 kr/kg.

Eller så kan dere jo prøve å gjøre det motsatte av det som slankerådene sier: Kjør fremfor å gå, drikk andre ting enn vann (helmelk f.eks), ha saus på maten, lag god mat sånn at dere spiser mye.

Vi spiser sjeldent, og store porsjoner. Vi drikker mye vann, vil ikke endre på det da å drikke vann fremfor andre ting hjelper mot uren hud. Vi bruker bilen mye, men vi har en hund vi går tur med flere ganger daglig, samt at vi ofte bruker helgene på å dra på telttur hvor vi da har tunge sekker og langt å gå sommer som vinter... Synes bare det er så rart at vi begge plutselig gikk ned og ikke kommer opp igjen...

Anonymous poster hash: f4f58...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg deg inn på sykiatrisk og du blir som en MELKEKU FOR STATEN. de stjeler alt verdighet klær tid penger ideer blod musikk etc. FY……...



Anonymous poster hash: 0e1e2...501
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Vi spiser sjeldent, og store porsjoner. Vi drikker mye vann, vil ikke endre på det da å drikke vann fremfor andre ting hjelper mot uren hud. Vi bruker bilen mye, men vi har en hund vi går tur med flere ganger daglig, samt at vi ofte bruker helgene på å dra på telttur hvor vi da har tunge sekker og langt å gå sommer som vinter... Synes bare det er så rart at vi begge plutselig gikk ned og ikke kommer opp igjen...

Anonymous poster hash: f4f58...083

HVa med styrketrening da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

legg deg inn på sykiatrisk og du blir som en MELKEKU FOR STATEN. de stjeler alt verdighet klær tid penger ideer blod musikk etc. FY...

Anonymous poster hash: 0e1e2...501

???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis energitett mat, ha en skvett fløte i sausen til middag og spis et par mellommåltider her og der. Dere trenger ikke å slutte å spise sunt, men om dere aldri har spist sunt så trenger dere heller ikke å bli verre ;) Drikk et glass melk/sjokolademelk til frokost og bruk skikkelig smør på brødskiva og kos dere litt i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening+h-melk 1-2 liter per dag, per person.

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis energitett mat, ha en skvett fløte i sausen til middag og spis et par mellommåltider her og der. Dere trenger ikke å slutte å spise sunt, men om dere aldri har spist sunt så trenger dere heller ikke å bli verre ;) Drikk et glass melk/sjokolademelk til frokost og bruk skikkelig smør på brødskiva og kos dere litt i hverdagen :)

Vi har alltid spist ganske sunt, vi tar en burger dagen derpå eller etter flere dager ute i marka. Men utenom det spiser vi mye rent kjøtt, fisk, poteter og grønnsaker. Aldri fjordland eller halvfabrikata. Det blir som regel en saus som inneholder fløte fordi det er godt. Men vi spiser veldig lite godteri og potetgull, samt at vi drikker lite brus og sjokkomelk. Til frokost er det alltid melk, det er et must :-)

HVa med styrketrening da?

Styrketrening (vedlikehold) må til, for at vi skal være trent til litt krevende turer i skog og fjell. Men det er ikke nødvendigvis bare et høyere tall på vekta vi ønsker, jeg ønsker meg hvertfall en høyere fettprosent, da jeg føler jeg ser ut som en fyrstikk nå... :s

Anonymous poster hash: f4f58...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Spis mer fett. Veldig enkelt og krever ikke masse vomfyll. Kjør på med h melk, nøtter, avokado, oljer og fløte i hvert måltid. Om dere virkelig vil legge på dere så skal det ikke veldig mye til. En pose nøtter er 600 kcal og de fleste tømmer en pose nøtter i et par munnfuller. 2 sånne om dagen og dere har 1200 kcal ekstra uten og sprenge magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Karbohydrater må være løsningen. Skrekkelige greier som fikk meg som var veldig tynn til å bli gansk, tjukk om jeg skal si det selv, og nåetter å ha kuttet ned på det, til å bli der jeg ønsker å være. hadde jeg visst dette før, hadde jeg kunne vært sånn som jeg er nå tidligere. Surt å tenke på.

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...