Gå til innhold

Hvilke kosttilskudd bruker du og hvorfor ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kreatin fordi det rett og slett er det beste kostilskuddet som finnes for trening, i tillegg til at det har hjulpet meg gå opp 3 kg (da i vannmasse). Alle monner drar

Så bruker jeg 100% Whey tech fra proteinfabrikken rett og slett fordi jeg etter trening er så utslitt at jeg er for kvalm til å spise, så da er det kjekt å få i seg proteiner i væskeform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tran hver dag om høsten og vinteren, fordi det er jeg vokst opp med og vant til. "Tran hver dag i de månedene med "r" i" :-)

Ellers tar jeg en multivitamin hver dag, og nå i det siste har jeg tatt b-vitamin fordi jeg mistet så sykt mye hår etter sommeren. Jeg vet ikke om det er det som har hjulpet, men har hvertfall mistet veldig mye mindre hår i det siste :-)



Anonymous poster hash: e5414...4fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega3 kapsler
Kromtabletter

Er på "testestadiet", er litt usikker på om jeg tror på at sånt egentlig har noe effekt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Omega 3 fordi jeg ikke spiser fisk.

Magnesium for muskelkramper.

Kalsiumtabletter fordi jeg går på medisiner som kan gi beinskjørhet.

D-vitaminer av samme grunn.

C-vitaminer på grunn av stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar en multivitamintablett hver dag. Vet at jeg ikke får alt av vitaminer og mineraler med kosten min, altså jeg prøver å spise sunt og variert, men får nok allikevel ikke alt jeg trenger av kosten.



Anonymous poster hash: 8d6ba...631
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen ting, mest fordi jeg ikke gidder maset med brukte shakere som fyller opp oppvaskmaskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en god slurk Udo's Choice (omega-3) hver morgen sammen med 10000 IU D-3. Udo's choice fordi de fleste av oss har godt av litt ekstra omega-3 og D-vitamin fordi jeg ikke får nok sol i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en god slurk Udo's Choice (omega-3) hver morgen sammen med 10000 IU D-3. Udo's choice fordi de fleste av oss har godt av litt ekstra omega-3 og D-vitamin fordi jeg ikke får nok sol i Norge.

hvor kjøper du d3 vitaminene?

Anonymous poster hash: c2aca...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tran om vinteren og c-vitamin sammen med jernrik mat hvis jeg føler at jeg trenger å øke jernopptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZMA fordi jeg sliter mye med muskelkramper og man skal visst sove bedre av de. Har ikke merket forskjell på søvnen, men er heldigvis lenge siden jeg har våknet på natten av kramper.

Storborrerot fordi jeg har kviser og prøver ut denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting, fordi jeg spiser ganske mye fet fisk, fett men rent kjøtt, frukt, grønnsaker, nøtter, fullfete melkeprodukter, fullkorn (minst hvete), lite ferdigmat, godterier, aldri alkohol, røyker ikke. Og fordi jeg mener det er unødvendig, humbug, ineffektivt, dyrt og kronglete. Jeg opplever at jeg er sunn og frisk så lenge jeg spiser bra og variert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvor kjøper du d3 vitaminene? Anonymous poster hash: c2aca...d5b

Finnes reseptfritt på alle apoteker. Merket heter Nycoplus, og vitamin D3 finnes i styrkene 10 og 20 mikrogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kjøper du d3 vitaminene?

Anonymous poster hash: c2aca...d5b

Jeg kjøper når jeg reiser. Reiser oftere enn hver 3. måned, så jeg slipper å bestille på nettet. Men skal du bestille på nettet, så kan jeg anbefale disse: http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=1277
Bigvits sender fra UK og da kan man handle sterkere doser enn det man får kjøpt reseptfritt i Norge, så lenge de er kjøpt reseptfritt i utlandet og det ikke er mer enn 3 måneders forbruk. Samme som hvis du kjøper dem selv i utlandet og tar med deg hjem.
Det finnes større bokser (120 stk og 360 stk), men da går man over 3 måneder og hvis du er er uheldig blir den stoppet i tollen.
Prøver du å handle fra USA (f.eks. iHerb) så gjelder norske grenser, så da ville 10000 IU blitt stoppet. Norsk grense er 800 IU... Latterlig lavt... Særlig når vi er så langt nord som vi er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3-6-9 (Udos choice)

Multivitamin

BCCA

Kreatin

Proteinpulver

Ripped fuel/PWO

Også prøver jeg å få i meg litt cocosa hver dag, enten tilsatt maten, i f.eks en smoothie, ellers så steker jeg maten i cocosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...