Gå til innhold

Hvor sterke er dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri trent. Der jeg jobbet før i tiden gikk det fint å bære 50 kg noen hundre meter,i trapper opp/ned og bakker (fordi jeg var for lat til å gå to ganger). Om det bare var en 20-50 meter kunne jeg bære 75 kg, men det var tungt.

Anonym poster: 1efe54a5e19e8b671d1b3d3fccb98d15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener ikke styrke, så jeg har ikke peiling utenom benkpress på 65kg, som jeg har skjønt er veldig lite siden jeg er tykk(110kg/166cm).

Men jeg likevel den guttene roper etter på jobb når noe er for tungt for dem. Den styrken jeg har er oppbrukt på 1-2sekunder, så det om guttene ikke f.eks får stroppen under tømmerstokken eller pallen på første forsøk klarer jeg ikke igjenn. Skal det bæres vann til hestene, 60m, klarer jeg ikke 2 fulle 10litersbøtter engang......

Anonym poster: ffd8972e6bfcc316cda29f465be17368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg er sterkest i bena og kjører knebøy med 70 kg 3x10, frontbøy med 50 kg. Markløft 50 kg.

Klarer ikke én opptrekk med egen kroppsvekt engang, men det er definitivt målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektene jeg trener med (3-4 sett, 6-10 reps)

Knebøy: 50 kg

Nedtrekk: 42,5 kg

Benkpress: 37,5 kg

Skulderpress med manualer: 11 kg pr hånd

Markløft: 65-70 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjempe sterk, men det kommer seg.

Knebøy: 75 kg

Nedtrekk: 38 kg

Benkpress: Usikker... Men tror det er 36 kg, men greier ikke mer enn 3x8 da.

Er vel egentlig ikke spesielt "fit" sånn sett. Men enig med HunterLady. Strong is the new skinny ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke peiling da jeg ikke trener så mye med vekter.

Tør ikke å ta benkpress, og har kneskade så jeg kan ikke ta markløft og knebøy.

Men i nedtrekk tar jeg vel 30 kilo.

Tar 15 strake pushups + 5 togpushups rett etterpå.

Jeg er 160 og veier 55 kilo (er slank og har flat mage)

Anonym poster: 4667681612b7d71cd398108c22cd4138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg begynte å trene styrke for to måneder siden og ble veldig inspirert av denne tråden.

Men jeg tenker litt på at hvor sterk man blir avhenger av hvor stor kropp man har.

Jeg er 168 cm og ca 56 kilo. Løfter nå 40 kilo i knebøy, men ønsker å sette meg et mål. Er 60 kg realistisk? Hvor lang tid skal jeg eventuelt gi meg selv på å nå det målet?

Burde jeg sette høyere mål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg begynte å trene styrke for to måneder siden og ble veldig inspirert av denne tråden.

Men jeg tenker litt på at hvor sterk man blir avhenger av hvor stor kropp man har.

Jeg er 168 cm og ca 56 kilo. Løfter nå 40 kilo i knebøy, men ønsker å sette meg et mål. Er 60 kg realistisk? Hvor lang tid skal jeg eventuelt gi meg selv på å nå det målet?

Burde jeg sette høyere mål?

Du burde opprette en egen tråd. Målet ditt vil være mulig, men jeg vet ikke hvordan kroppen din ser ut. Du må jo som sagt jobbe hardt for det som du må med andre ting. Du må i hvert fall stå på!

Jeg veier per dags dato: 72 kg og løfter 75 kg. Og jeg er 170 cm høy :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde opprette en egen tråd. Målet ditt vil være mulig, men jeg vet ikke hvordan kroppen din ser ut. Du må jo som sagt jobbe hardt for det som du må med andre ting. Du må i hvert fall stå på!

Jeg veier per dags dato: 72 kg og løfter 75 kg. Og jeg er 170 cm høy :-)

Hei, da skal jeg ikke sette meg ned å være fornøyd med skarve 40 :-) Takk for tilbakemelding :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benk: 60 kg

Knebøy: 70 kg (har dessverre hatt alt for lite fokus på denne øvelsen, men det er hit jeg har kommet:))

Beinpress: 315 kg

Markløft: (ca) 118 kg

Gjør aldri maksløft, så dette er vekt jeg kjører flere reps med:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått barn nummer to for noen måneder siden, og treningen ikke har kommet helt i gang ennå, er ikke akkurat styrken min på topp. Derfor tillater jeg meg å forholde meg til tidligere "rekorder" ( :fnise:). Maksløft (én rep) har jeg aldri kjørt, så tallene blir med flere reps.

Mark: 110 kg x 2

Knebøy: 95 kg x 4

Dette er for hhv. to og ett svangerskap siden. Kanskje jeg klarer å ta det samme igjen om ett år eller to?

Chins og dips klarer jeg ikke, muligens fordi jeg veier litt (73-75 kg).

Endret av -Englefjes-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer bære to fulle ølkasser opp to etasjer med ti repetisjoner uten å krepere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Etter å ha fått barn nummer to for noen måneder siden, og treningen ikke har kommet helt i gang ennå, er ikke akkurat styrken min på topp. Derfor tillater jeg meg å forholde meg til tidligere "rekorder" ( :fnise:). Maksløft (én rep) har jeg aldri kjørt, så tallene blir med flere reps.

Mark: 110 kg x 2

Knebøy: 95 kg x 4

Dette er for hhv. to og ett svangerskap siden. Kanskje jeg klarer å ta det samme igjen om ett år eller to?

Chins og dips klarer jeg ikke, muligens fordi jeg veier litt (73-75 kg).

Sterk! :)

(Er ikke så inn i uttrykkene - markløft er det med strake bein? Selv kjører jeg kun markløft mens jeg bøyer beina - vet du hva det heter?)

Klarer forresten én chin (dersom det er opptrekk med smalt (og nøytralt) grep) nå. Utrolig deilig, selvom jeg ikke starter med beina hengende i luften. Definitivt et fremskritt. Tar fem på rad, men med pause mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knebøy: 65 kilo x 6

Rumensk markløft: 90 kilo x 4

Rackpulls: 120 kilo x 8

Rack pull ups (chins): 4 stk målet er 10 stk før sommeren

Benkpress: 40 kilo x 8

Skulderpress med hantel: 12 kilo i hver hånd x 10

Nedtrekk med undergrep: 50 kilo x8

Nedtrekk med overgrep: 45 kilo x8

Er 180 cm høy og veier 68 kilo.

Endret av Marken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Er ikke så inn i uttrykkene - markløft er det med strake bein? Selv kjører jeg kun markløft mens jeg bøyer beina - vet du hva det heter?)

Markløft med strake ben er strake markløft, markløft når man bøyer beina. :)

Klarer forresten én chin (dersom det er opptrekk med smalt (og nøytralt) grep) nå. Utrolig deilig, selvom jeg ikke starter med beina hengende i luften. Definitivt et fremskritt. Tar fem på rad, men med pause mellom.

Kudos! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det endelig 42,5kg*4 i benkpress. God start på det nye året:) Økt 20kg siden september.

Anonym poster: cfb9d4a0af8c0676bb75cba50e1e3a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testet maksløft i de fleste øvelser, så dette er vektene jeg trener med. Antall reps og sett varierer litt.

Markløft: 70 kg. Løftet 75 kg * 2 reps, aldri turd å teste ordentlig maks.

Benkpress: 40 kg. Klart 50 kg * 1.

Bulgarsk utfall: 22 kg hantel i hver hånd.

Hip thrust: 80 kg.

Dips: 15 reps egen kroppsvekt.

Chins: 10 reps egen kroppsvekt.

Stående roing: 55 kg.

Nedtrekk: 47,5 kg (+ kloss, vet ikke vekt på den).

Militærpress: 25 kg.

Triceps pushdown: 24,5 kg

Pec dec maskin: 49,5 kg.

Favorittøvelsen varierer, men benkpress og chins er gøy. Hatøvelsen er definitivt bulgarsk utfall (og markløft på de tyngste dagene) pga det er så utmattende.

172 cm og 62 kg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...