Gå til innhold

Invitert samme dag.


Gift84

Anbefalte innlegg

Hei jeg giftet meg 1.8 og fikk en litt urovekkende beskjed fra en venn. Samme dag vi skulle gifte oss (95 gjester) inviterte vi noen siste venner til festen etter middagen. Har vært en super stressende tid og det ble i siste liten. Den ene som ble invitert er en venn av meg. Men ikke så god venn siden han aldri har vært på besøk eller ringt de 10 siste årene og vi har i tilleg fått 2 barn på den tiden. Jeg var mye sammen med han lenge før jeg møtte kona. Når jeg ringte han tidlig den dagen sa han at han hadde planer for kvelden og vi ønsket hverandre en fin kveld.

Senere på kvelden når festen var godt i gang snakket jeg med en annen kamerat av meg som hadde snakket med han. Hvorpå hn hadde tatt seg nær av invitasjonen og kondludert med at han hadde blitt en reserveløsnings invitasjon og jeg på en måte hadde sagt fook off til han. Jg fikk selvfølgelig dårlig følelse ang det, men har tenkt mye nå og det føles ikke feil. Min intensjon var jo bare at jeg ville ha han med på festen slik at han kunne få være med på en del av dagen. Jeg snakker jo sjelden med han for tiden så jeg lurer på hva jeg faktisk skal Gjøre nå. Burde jeg ringe han og fortelle min intensjon og si at jeg ikke følte han var en reserveplan ?? Vi er jo i samme vennekrets og er støtt sammen i pokerkvelder:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bli invitert til bryllup samme dag er ikke annet enn en fornærmelse. Normalt sendes invitasjoner ut måneder på forhånd, så det er tydelig at man er siste utveg. Jeg vil si at absolutt siste frist må være én uke før. Kommer det avbud etter det, får det heller bli ledige plasser. Bedre å ha ledige plasser enn å fornærme folk. Det er bedre å ikke bli bedt enn å bli bedt et par dager før, langt mindre samme dag..



Anonymous poster hash: 7a887...fe5
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig spesielt å invitere folk samme dag som bryllupet er. Man rekker jo ikke ordne penklær, gave eller noe som helst. Så jeg skjønner godt at han er fornærmet.



Anonymous poster hash: a59f9...673
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han føler seg som en reserveløsning. Jeg hadde takket nei selv. Tror faktisk ikke jeg hadde orket å være venn med deg etter noe sånn heller. Hvordan skulle han få tid til å ordne gave, penklær, skyss, osv? Det er han som burde sagt fuck off til deg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å bli invitert til bryllup samme dag er ikke annet enn en fornærmelse. Normalt sendes invitasjoner ut måneder på forhånd, så det er tydelig at man er siste utveg. Jeg vil si at absolutt siste frist må være én uke før. Kommer det avbud etter det, får det heller bli ledige plasser. Bedre å ha ledige plasser enn å fornærme folk. Det er bedre å ikke bli bedt enn å bli bedt et par dager før, langt mindre samme dag..

Anonymous poster hash: 7a887...fe5

 

 

Signerer dette innlegget!  Kunne aldri falt meg inn å invitere noen i bryllupet vårt samme dagen som vi giftet oss (eller noen få dager før) og hadde selv stusset veldig på å få en sånn invitasjon. Hadde nok takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å invitere samme dag og det kan i grunnen ikke tas som noe annet enn en stor fornærmelse. Så mye som bruder planlegger bryllupet sitt i forveien og invitasjonene sendes jo ut flere måneder før så er dette veldig sært. Jeg har opplevd det én gang. Vi var invitert i bryllep og etter vielsen når vi står utenfor kirken overhører jeg bruden si til et par av de som ikke var invitert videre (men som kom i vielsen likevel siden de tross alt er i slekt) at de gjerne må stikke innom på festen etter middagen. Ingen av dem kom for å si det slik. Jeg hadde heller ikke kommet. Du har tid til alle andre invitasjoner, men ikke ham? For min del hadde det omtrent vært kroken på døren for vennskapet.



Anonymous poster hash: c74de...f1a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan se deres poeng og jeg var kanskje ikke klar nok. Jeg ringte han klokken 10. Festen begynte 11. Alle har dress i skapet. Han bor 5 min unna og jeg sa at ingen gave trengs men hadde vært kult om han kom innom på kvelden.

Jeg syns bare at reaksjonen var litt mye i og med omstendighetene som jeg forklarte han

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor dum går det an å bli.... Hvis han er i samme vennegjeng og dere henger så mye sammen som du gir uttrykk for, ja da inviterer du i GOD TID FØR festen. Det å bli brud fører tydligvis til totalt fravær av folkeskikk. 



Anonymous poster hash: b67df...993
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger ikke sammen... vi har for over 10 år siden og på den tiden siden jeg har fått barn sett han kanskje 6-7 ganger på vors eller poker kveld. Vi snakker jo om en bryllupsfest og ikke selve bryllupet her. Hadde du sagt nei til en fest hos en kamerat? Bare fordi han ringer deg samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herregud, hvor dum går det an å bli.... Hvis han er i samme vennegjeng og dere henger så mye sammen som du gir uttrykk for, ja da inviterer du i GOD TID FØR festen. Det å bli brud fører tydligvis til totalt fravær av folkeskikk. 

Anonymous poster hash: b67df...993

 

 

Det her er vel en tråd signert brudgommen, så det er visst ikke bare bruder som blir uhøflige.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere leser hele innlegget mitt før dere svarer flere referer til bryllup. Dette var bare festen som begynte 11 på kvelden på privat grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger ikke sammen... vi har for over 10 år siden og på den tiden siden jeg har fått barn sett han kanskje 6-7 ganger på vors eller poker kveld. Vi snakker jo om en bryllupsfest og ikke selve bryllupet her. Hadde du sagt nei til en fest hos en kamerat? Bare fordi han ringer deg samme dag.

 

Jeg synes ikke dette høres så ille ut jeg, TS. Du ringte ham samme dag og sa at "det ville vært kult om du stakk innom".. Du sier at dere ikke henger sammen til vanlig, så selvsagt skulle du ikke ha invitert ham på formelt vis månedesvis i forveien. 

 

Nei, dette høres for meg helt uproblematisk ut. Litt som om man blir bedt på en fest samme kveld til en bekjent du tilfeldigvis støter på på butikken en lørdag formiddag. Ikke noe rart ved det. :)

Endret av iGirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg giftet meg 1.8 og fikk en litt urovekkende beskjed fra en venn. Samme dag vi skulle gifte oss (95 gjester) inviterte vi noen siste venner til festen etter middagen. Har vært en super stressende tid og det ble i siste liten. Den ene som ble invitert er en venn av meg. Men ikke så god venn siden han aldri har vært på besøk eller ringt de 10 siste årene og vi har i tilleg fått 2 barn på den tiden. Jeg var mye sammen med han lenge før jeg møtte kona. Når jeg ringte han tidlig den dagen sa han at han hadde planer for kvelden og vi ønsket hverandre en fin kveld.

Senere på kvelden når festen var godt i gang snakket jeg med en annen kamerat av meg som hadde snakket med han. Hvorpå hn hadde tatt seg nær av invitasjonen og kondludert med at han hadde blitt en reserveløsnings invitasjon og jeg på en måte hadde sagt fook off til han. Jg fikk selvfølgelig dårlig følelse ang det, men har tenkt mye nå og det føles ikke feil. Min intensjon var jo bare at jeg ville ha han med på festen slik at han kunne få være med på en del av dagen. Jeg snakker jo sjelden med han for tiden så jeg lurer på hva jeg faktisk skal Gjøre nå. Burde jeg ringe han og fortelle min intensjon og si at jeg ikke følte han var en reserveplan ?? Vi er jo i samme vennekrets og er støtt sammen i pokerkvelder:(

 

Og han var ikke bra nok til og inviteres før Den Store Dagen??? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlagt fest til 95....for så å ringe kl 22 på kveld?

Her bruder......kjøp dere boken skikk og bruk

Anonymous poster hash: 82344...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere leser hele innlegget mitt før dere svarer flere referer til bryllup. Dette var bare festen som begynte 11 på kvelden på privat grunn.

 

Det heter klokka 23 i Norge. 11 er på dagen. :opplyser:

 

Det er uansett en BRYLLUPSfest. Det vil si at han følte at han ble slengt med, og at du fikk et innfall om å be ham med kun en times varsel. De aller fleste kan ikke komme på noe som helst på en times varsel. Etter at dere allerede har giftet dere.

Eller mente du at du inviterte klokka 10 på dagen til å komme 23 på kvelden? At du ikke bruker 24-timersklokke er veldig forvirrende.

Anonymous poster hash: 92610...bc3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du tråkket grundig i salaten, så ta kontakt, sier unnskyld og forklar at det rett og slett var skikkelig korttenkt av deg, og at det egentlig var godt ment fra din side.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Planlagt fest til 95....for så å ringe kl 22 på kveld?

Her bruder......kjøp dere boken skikk og bruk

Anonymous poster hash: 82344...647

Hvorfor skal brudene lese skikk og bruk, når det her er brudgommen som har dummet seg ut?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville blitt veldig glad om en brud eller brudgom ringte og sa det hadde vært hyggelig/kult om jeg stakk innom. Jeg var jo ikke en nær venn siden for veldig lenge siden, og at brudeparet syntes det var kult om jeg stakk innom hadde jeg blitt smigret over.

 

Ts, om han var fornærmet er det hans sak. Du gjorde det i beste mening og skylder ingen forklaring til han om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et hån og en fornærmelse.

Du er utskjemt

Anonymous poster hash: 82344...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Du skriver at det er en venn. Behandler man venner sånn?

Du er ingen venn.

Anonymous poster hash: 82344...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...