Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bryllupet?


AnonymBruker

Bryllupsbudsjett  

76 stemmer

  1. 1. Hva er budsjettet deres for bryllupet?

    • 10.000 - 30.000
      5
    • 30.000 - 50.000
      15
    • 50.000 - 70.000
      9
    • 70.000 - 100.000
      20
    • 100.000 - 130.000
      13
    • 130.000 - 150.000
      6
    • 150.000 - 200.000
      8


Anbefalte innlegg

Du, jeg tenkte det samme og jeg må innrømme at jeg ikke synes de kan være seg bekjent av å motta så mye penger fra foreldrene for en sådan liten dag. Forhåpentligvis er foreldrene folk nok til å kreve pengene sine tilbake hvis de her ekteskapene skulle ryke.

Kreve pengene sine tilbake? Krever du tilbake det du har gitt bort i gave? Har man ikke råd til å gi bort noe i utgangspunktet burde man la være. Regner med at foreldrene er folk nok til å se sine egne begrensninger.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kreve pengene sine tilbake? Krever du tilbake det du har gitt bort i gave? Har man ikke råd til å gi bort noe i utgangspunktet burde man la være. Regner med at foreldrene er folk nok til å se sine egne begrensninger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Har ingenting med å ikke ha råd til eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi faller utenfor kategorien, for vi brukte nesten ingenting ;)

GIftet oss en fredag i lunsjpausen, hadde ringer til ca 3000 kroner, men ikke noe annet. Gikk i hverdagsklær, og ungene kom rett fra skolen for å se på (yngstemann i vinterdress og med snørr under nesa :hjerte: ). Hadde ikke tenkt på blomster, men da damene på jobb fikk ferten av giftermålet, gikk de til angrep på blomstene i resepsjonen og lagde en flott liljebukett, og halve jobben sto utenfor Tinghuset med en gigantisk flaske champagne og sang da vi kom ut. Etterpå tok vi med barn og nærmeste slekt på en cafe og spiste kake, og det var det. Flott dag, bortsett fra at mannen min dro rett på jobb igjen og ble der hele helgen :ler:

Leker med tanken på å gjøre en dobbel feiring en gang- dåp til vårt nyeste barn, og en bryllupsfest i slengen- men vet ikke helt om det er så interessant for folk. VI kunne godt ha svidd av litt penger på en fest (men ikke på kjole, bil og sånne ting, det er ikke helt oss), men aller mest ønsker jeg meg den bryllupsreisen vi aldri fikk... vi hadde verken tid eller penger til å være så ekstravagante, så alt ble fryktelig praktisk. Men for all del: det var en fin dag, og vi er veldig lykkelig gift.

Anonym poster: 3f9fc80a9f87966367536959b1332060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med å ikke ha råd til eller ikke.

Poenget er vel at man ikke krever å få tilbake gaver man har nettopp gitt som en gave. Da heter det ikke gave lenger, da heter det lån. "Nei, beklager, dere var kun gift i 10 år, og selv om dere ble skilt fordi mannen banket deg opp vil vi fremdeles ha tilbake pengene våre".

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Du, jeg tenkte det samme og jeg må innrømme at jeg ikke synes de kan være seg bekjent av å motta så mye penger fra foreldrene for en sådan liten dag. Forhåpentligvis er foreldrene folk nok til å kreve pengene sine tilbake hvis de her ekteskapene skulle ryke.

Herregud, det dummeste jeg har lest. Foreldrene sponser fordi de ønsker og er glade i barna sine, ikke fordi de satser på å få de tilbake "når" ekteskapet ryker. "Wuhu, det røk, da krever vi selvsagt pengene vi ga i gave tilbake" Makan :filer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har budsjettert med ca. 200.000,-. Da kommer bryllupsreisen i tillegg (ca.100.000,-). Vi inviterer rundt 100 gjester.

På 10 mnd har vi nå spart ca. 230.000,-. Det er ennå 8 mnd igjen til bryllupet, og derfor rom til ytterligere sparing. En bufferkonto i ettertid er ikke å forakte :)

Mine foreldre betaler middagen, kjole og noe div. Hans foreldre betaler alkohol til middagen. Vi er 26 og 31 år.

Du verden - ikke værst å klare å spare 23.000 i md. Da har man mye til overs etter at regningene er betalt gitt! Heldige dere :-)

Anonym poster: 572aed5e73a2e483d24facde49d4f35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er vel at man ikke krever å få tilbake gaver man har nettopp gitt som en gave. Da heter det ikke gave lenger, da heter det lån. "Nei, beklager, dere var kun gift i 10 år, og selv om dere ble skilt fordi mannen banket deg opp vil vi fremdeles ha tilbake pengene våre".

Mvh Yvonne :heiajente:

Herregud, det dummeste jeg har lest. Foreldrene sponser fordi de ønsker og er glade i barna sine, ikke fordi de satser på å få de tilbake "når" ekteskapet ryker. "Wuhu, det røk, da krever vi selvsagt pengene vi ga i gave tilbake" Makan :filer:

Og dere tar fremdeles ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At voksne mennesker må ha hjelp fra foreldrene sine for å ha slike pretensiøse bryllup er rett og slett bare heslig. Det aller frekkeste her er at jeg merker mange av dere belager dere på økonomisk hjelp fra foreldrene deres til bryllupet, tar det som en selvfølge. Jeg finner det barnslig og uselvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Overser deg fra nu av.

Beklager, "spy ut" var unødvendig av meg.

Jeg bare forsto ikke helt hva som er problemet med å sponse noe av barnet sitt, sitt bryllup? Og hvorfor kreve penger tilbake om det skulle bli skilsmisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

At voksne mennesker må ha hjelp fra foreldrene sine for å ha slike pretensiøse bryllup er rett og slett bare heslig. Det aller frekkeste her er at jeg merker mange av dere belager dere på økonomisk hjelp fra foreldrene deres til bryllupet, tar det som en selvfølge. Jeg finner det barnslig og uselvstendig.

Da skjønte jeg deg bedre! Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, "spy ut" var unødvendig av meg.

Jeg bare forsto ikke helt hva som er problemet med å sponse noe av barnet sitt, sitt bryllup? Og hvorfor kreve penger tilbake om det skulle bli skilsmisse?

Jeg ser det heller slik at jeg ville heller ha blitt "sponset" hjemmefra med noen hundretusen til hus i stedet for bryllup hvis jeg absolutt måtte kreve penger av de hjemme...

Endret av "gjest"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det heller slik at jeg ville heller ha blitt "sponset" hjemmefra med noen hundretusen til hus i stedet for bryllup hvis jeg absolutt måtte kreve penger av de hjemme...

Det er jeg enig i. Men for å ha sagt det: Tror ikke alle de her inne har krevd penger, siden du valgte å bruke det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Men for å ha sagt det: Tror ikke alle de her inne har krevd penger, siden du valgte å bruke det ordet.

Kanskje ikke her inne nei, men jeg har en idiotbekjent som satt hos svigerforeldrene og mente de også skulle bli med på å betale bryllupet siden mora hennes hadde lagt inn noen tusen og hvor svigermor hadde slått i bordet og sagt at hun la ikke ei krone i noe hun visste ikke ville holde i fem år heller. Kjerringa fikk rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At voksne mennesker må ha hjelp fra foreldrene sine for å ha slike pretensiøse bryllup er rett og slett bare heslig. Det aller frekkeste her er at jeg merker mange av dere belager dere på økonomisk hjelp fra foreldrene deres til bryllupet, tar det som en selvfølge. Jeg finner det barnslig og uselvstendig.

Vel, her er jeg faktisk helt enig med deg. Å forvente at foreldrene skal stille opp er for meg helt forkastelig. Men nå har jeg ikke inntrykk av at de fleste her faktisk forventer å få gave, men når de først har fått det så ser jeg ingen grunn til å ikke ta de med i beregningen (da etter at man har fått vite om gaven, ikke før).

Selv fikk vi 90.000 kr til sammen av mine foreldre og hans foreldre, men det var aldri noe vi hadde regnet med. Ergo brukte jeg mine egne penger til bryllupet, noe som var selvsagt for meg/oss, og pengene vi fikk av dem gikk rett inn på sparekonto for bolig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, her er jeg faktisk helt enig med deg. Å forvente at foreldrene skal stille opp er for meg helt forkastelig. Men nå har jeg ikke inntrykk av at de fleste her faktisk forventer å få gave, men når de først har fått det så ser jeg ingen grunn til å ikke ta de med i beregningen (da etter at man har fått vite om gaven, ikke før).

Selv fikk vi 90.000 kr til sammen av mine foreldre og hans foreldre, men det var aldri noe vi hadde regnet med. Ergo brukte jeg mine egne penger til bryllupet, noe som var selvsagt for meg/oss, og pengene vi fikk av dem gikk rett inn på sparekonto for bolig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det blir noe annet, mener jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke her inne nei, men jeg har en idiotbekjent som satt hos svigerforeldrene og mente de også skulle bli med på å betale bryllupet siden mora hennes hadde lagt inn noen tusen og hvor svigermor hadde slått i bordet og sagt at hun la ikke ei krone i noe hun visste ikke ville holde i fem år heller. Kjerringa fikk rett...

Det blir noe annet. Noe av det verste jeg vet er folk som forventer å få. Greit nok om svigerforeldrene hadde tilbydd, men det å faktisk helt ærlig forvente å få penger bare fordi de har fått fra noen andre, er ganske motbydelig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Vi brukar ca. 110 000 trur eg, dei største summane er ringane (30000) og lokala (omtrent det same). Kokkane gjer oss vennetenester med å lage maten, blomane i lokalet vert laga av ei venninne og bryllupskaka vert laga av søskena mine. men vi skal ha 110 til middag, så det vert dyrt sjølv om vi ikkje gjer det så "fancy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...