Gå til innhold

Mulig å få igjen pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En tante av samboeren min ville ha en veske som de solgte i byen vi bor i. Samboeren ordnet dette og hun førte over pengene. Men så var det feil detaljer på veska og hun ville ikke ha den allikevel. Det er min svigerinne som jobber i butikken vi kjøpte veska (hun er 16 år), så samboeren snakket med henne og det var ingen problemer å bytte den sa hun. Men på et senere tidspunkt hadde han visst fått vite at vi ikke kunne få igjen pengene, bare en byttelapp. Det er snakk om 2600 kr så jeg mener dette er for mye penger å bare kaste i dass. Har ikke behov for veska eller andre klær til så mye penger. Samboeren vil ikke fortelle til tanta at vi ikke fikk byttet den. Tror dere det vil hjelpe å spørre sjefene i butikken om å få igjen pengene? Burde vi sagt det til tanten slik hun må ta støyten?



Anonymous poster hash: 2bad5...b4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er tantas problem. Men kanskje butikken kan bestille den veska hun egentlig ville ha?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantas problem, ja.

Man har ikke krav på å bytte i det hele tatt når man handler i butikk, så dere er heldige som har fått det og fått tilgodelapp, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke rett til å få byttet varen, at dere fikk tilgodelapp var en fin service fra butikken. Et voksent menneske bør vite dette , ser ikke problemet med å informere tanten.

Anonymous poster hash: e03ea...99a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Den veska hun ville ha var visst en gammel modell. På den nye finnes ikke de detaljene hun ville ha.

Etter første beskjed samboeren fikk så sa han til tanta at dette ikke var noe problem. Så er vel derfor han nå synes det er flaut å måtte gi kontrabeskjed. Jeg mener også han burde si fra. Tror det er en butikk som passer henne bedre enn meg, men hun må reise 1,5 time for å komme til oss. Så er vel samboeren litt konfliktsky i tillegg.

Anonymous poster hash: 2bad5...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han hadde sagt det med det samme så hadde det vel ikke vært noe problem.

Ala: Ja du kan få byttet den, men da får du en tilgodelapp. Vil du det eller vil du beholde veska?

Men hvis han først ikke nevnte det og sa at alt var greit så er det jo litt verre å komme og si det i ettertid. Da får dere heller ruge litt på den tilgodelappen og se om det kommer noe dere har lyst på i den butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må bare si at det viste seg å være feil å få pengene igjen, kun tilgodelapp. Dere har ingen rettigheter i forhold til forbrukerkjøpsloven.



Anonymous poster hash: 21f90...352
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tante av samboeren min ville ha en veske som de solgte i byen vi bor i. Samboeren ordnet dette og hun førte over pengene. Men så var det feil detaljer på veska og hun ville ikke ha den allikevel. Det er min svigerinne som jobber i butikken vi kjøpte veska (hun er 16 år), så samboeren snakket med henne og det var ingen problemer å bytte den sa hun.

Anonymous poster hash: 2bad5...b4a

Da har hun jo opplyst helt rett - dere fikk bytte akkurat som hun sa, men ikke returnere og få pengene igjen. Helt vanlig praksis.

Egentlig synes jeg jo denne tanten burde ta tapet selv, og kanskje finne seg en annen veske hun kan bruke tilgodelappen på. Men et alternativ kan jo være at dere selger tilgodelappen på en kjøp-salg-side på facebook, eller på finn.no. Det kan være at noen anser det som et godt tilbud om dere selger for f.eks. 2000 kr, sånn at kjøper tjener litt på det.

Anonymous poster hash: b1511...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må bare si at det viste seg å være feil å få pengene igjen, kun tilgodelapp. Dere har ingen rettigheter i forhold til forbrukerkjøpsloven.

Anonymous poster hash: 21f90...352

Rettigheter "sammenlignet med" forbrukerkjøpsloven? Eller mener du kanskje "i henhold til" forbrukerkjøpsloven? Setningen din gir ingen mening slik den står nå...

Anonymous poster hash: a9dd5...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...