Gå til innhold

Kjærestetur og gravid, hvor da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi planlegger en ferietur rundt uke 24. Men vi vet ikke helt hvor vi vil dra. Vil holde oss innenfor europa, siden det bare er snakk om en uke. Vi prøver også å få barn for tiden, så dette med nye bakteriekulturer og faren rundt matforgiftning skremmer meg litt.

Er det noen som har gode tips til hvor vi kan dra? :) Gjerne forslag til en kombinasjon av strandliv og byliv? Liker å gjøre litt forskjellig når vi er på tur, ikke bare ligge ved bassengkanten/stranden å sløve, selv om det er deilig det også.

Har tidligere vært på Kreta og Rhodos.

Takker for tips/forslag :)



Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på GC da jeg var i uke 31/32, veldig deilig :-) Hvis du vil ha både strand og by anbefaler jeg Barcelona!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Kroatia, men tenker på at hvis det skulle skje noe der nede er ikke sykehusene de beste, i tillegg anbefales det at man tar hepatitt-A-vaksine før man drar (egentlig, selv om jeg aldri har gjort det selv). Tenker at du burde vurdere et sted i Vest-Europa i alle fall, slik at du har tilgang til ok sykehus og slipper å ta vaksiner (selv om mange vaksiner er helt ok å ta ved graviditet).



Anonymous poster hash: d4b9c...706
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona? Både by og strand der :)



Anonymous poster hash: 79e29...078
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona har vi ikke tenkt på. Hva annet enn strand og by på engang har Barcelona å tilby? :) Vi ender ofte opp med å kaste oss på utflukter. Samariaravinen(anbefales!!) på Kreta eller Sommerfugldalen på Rhodos til eksempler :)

Vi liker også å bare se oss rundt om, både natur og by :)

TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke matforgiftning i seg selv du skal være redd for, men listeria/toksoplasmose-smitte.



Anonymous poster hash: 55908...13d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke matforgiftning i seg selv du skal være redd for, men listeria/toksoplasmose-smitte.

Anonymous poster hash: 55908...13d

Kjenner ikke til disse navnene, så ble enklest for meg å legge de under matforgiftning. Nå er jeg ikke gravid for øyeblikket, men prøver. Vil nok ta en prat med lege dersom jeg blir gravid før turen.

Men det er greit å høre andres råd og erfaringer :)

TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til disse navnene, så ble enklest for meg å legge de under matforgiftning. Nå er jeg ikke gravid for øyeblikket, men prøver. Vil nok ta en prat med lege dersom jeg blir gravid før turen.

Men det er greit å høre andres råd og erfaringer :)

TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Da bør du i høyeste grad lese deg opp på det FØR du blir gravid.

Anonymous poster hash: 55908...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du i høyeste grad lese deg opp på det FØR du blir gravid.

Anonymous poster hash: 55908...13d

Ja, jeg er fullt klar over at jeg har mye å sette meg inn i. Men jeg kan ikke være for hysterisk heller. Da kan jeg jo likesågodt droppe å reise noen som helst plass (missforstå meg rett).

Tenkte bare å høre andres erfaringer rundt ferietur tidlig i svangerskap, og om det evt er steder i Europa man helst bør unngå. Det an jo også hende at jeg blir ekstremt kvalm og ikke orker noe i det hele tatt, men før jeg vet hvordan graviditeten blir, kan jeg ikke ta stilling ril absolutt alle tenkelige scenarier. Vil selvsagt det beste for barnet, mn håper dere skjønner hva jeg mener :)

TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe spesielt sted i Europa som er bedre enn andre.

Det handler mest om god hygiene og mat. Og det med maten er ikke så enkelt på restaurant. Du skal ikke spise upasteuriserte melkeprodukter, dårlig stekt kjøtt (inkl speket, røyket osv) eller dårlig vasket salat. Og hvordan vet man hvor god hygiene er på kjøkkenet i en tilfeldig restaurant? Og hvordan spør man om innholdet i maten om man ikke mestrer språket? Osv.

Jeg var i Frankrike som gravid. Vi pleide å bestille hver vår rett, og så delte vi maten etter hva som passet for gravide og ikke.

Anonymous poster hash: ff999...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullt klar over at jeg har mye å sette meg inn i. Men jeg kan ikke være for hysterisk heller. Da kan jeg jo likesågodt droppe å reise noen som helst plass (missforstå meg rett).

Tenkte bare å høre andres erfaringer rundt ferietur tidlig i svangerskap, og om det evt er steder i Europa man helst bør unngå. Det an jo også hende at jeg blir ekstremt kvalm og ikke orker noe i det hele tatt, men før jeg vet hvordan graviditeten blir, kan jeg ikke ta stilling ril absolutt alle tenkelige scenarier. Vil selvsagt det beste for barnet, mn håper dere skjønner hva jeg mener :)

TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Det blir bare dumt å være hysterisk for feil ting. Det ER vanskelig å være gravid de fleste steder i Europa mtp. hva du kan og ikke kan spise.

Anonymous poster hash: 55908...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Santorini. Noen med erfaringer derfra? :)

TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Vi drar til Dublin og London når jeg er 16-17 uker på vei. Byferie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei
Ferien ble bestilt for noen uker siden. Blir Hellas, Santorini. Får satse på det går bra md tanke på mat osv. Kjenner jeg stresser endel med dette nå... :/

- TS



Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ferien ble bestilt for noen uker siden. Blir Hellas, Santorini. Får satse på det går bra md tanke på mat osv. Kjenner jeg stresser endel med dette nå... :/

- TS

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Det går helt fint. Feks pasta og pizza er trygt og godt.

Anonymous poster hash: dc072...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Feks pasta og pizza er trygt og godt.

Anonymous poster hash: dc072...a47

Takk :) Det får bli pizza hvær dag da :P

Pleier ikke pasta retter ofte bli servert med ost som de slenger på toppen? Hvordan vet jeg om det er av den trygge sorten? Spiser sjelden ost, og når jeg gjør det så er det kun norwegia eller synnøve jeg liker...

Anonymous poster hash: 6e3fd...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du gravid, TS? Ellers trenger du vel ikke bekymre deg i det hele tatt?



Anonymous poster hash: 16428...3a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...