Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

For de som ikke ble skremt vekk av tittelen: velkommen!

Det var en gang to sjenerte og litt nervøse, men fortsatt sosialt oppegående, nerder som likte hverandre veldig godt. Pingting het hun, J-man het han. Sjenertheten lot seg overkomme på en fest hvor det ble konsumert noen liter øl. Det gikk som det måtte gå, og jeg våknet i en annen seng enn vanlig dagen etterpå. Etterhvert flyttet jeg også inn, men tok meg en ny seng siden jeg likte min mye bedre. Og forrige uke, etter 1533 dager sammen (eller 4 år og noen mnd) fridde han.

Jeg, med bryllupsdagbok? Det virker litt rart. Jeg er ikke så stereotypt jentete på slike ting.

Jeg har ikke noe behov for å leve i et forhold som kunne vært tatt rett ut av den verste søtsuppa Hollywood lager. Jeg tror ikke på skjebner, sjelevenner eller Den Rette. Jeg synes faktisk det er uendelig mer romatisk at vi har funnet hverandre gjennom tilfeldigheter, litt flaks, og at vi faktisk må jobbe med forholdet for å få det til å funke. Vi har allerede blitt enige om å spille denne en eller annen gang i løpet av bryllupsfesten

Jeg tror ikke ekteskapet endrer noen ting. På det følelsesmessige plan, altså. Juridisk sett er det jo fordeler. Dessuten er det en flott symbolsk handling, og vi har lyst til å feire at vi har funnet hverandre. Så å stikke ned på rådhuset i lunsjpausen er utelukket - det skal bli skikkelig feiring, og det blir nok et ganske tradisjonelt bryllup.

Men jeg har ikke noe behov for en kjempemessig og perfekt fest hvor jeg får være prinsesse for en dag. Vi er begge opptatt av å få en fin og jordnær dag som vi deler med de vi bryr oss om.

Jeg vil ikke ha en tradisjonell, hvit kjole

f0002.jpg

(No offence til de av dere som har/har hatt en, mange av dem er kjempefine, men de er bare ikke meg)

Eh, man skal kanskje være forsiktig med å være for utradisjonell også?

2009070817534660.jpg

(men åh, søøøøøte)

7249306.jpg

Yikes!

Jeg vil ikke ha tiara. Eller slør. Eller for mye bling. Jeg sa en gang til J-man at hvis han noen gang skal fri, så får han nei hvis det er med en diamantring. Han fridde med et smykke fullt av nerdereferanser. Flink fyr.

Jeg vil helst ikke ha dokurver, kjenner jeg. Med mindre de kan fylles med helt random og snåle ting, som stekeposer, fjernkontroller, låsespray og oppvaskmaskintabletter.

Jeg har jo egentlig ikke lyst på et veldig nerdete bryllup heller. Men noen små referanser innimellom hadde vært fint. Dessuten trengte jeg en dagboktittel som skilte seg litt ut. Jeg har en forlover som er mye mindre nerdete enn meg. Hun får holde oss i tømmene.

---

For de som fortsatt ikke er skremt vekk: du er trolig litt rar. Fint om du slår deg ned.

Endret av Pingting
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal ikke gifte meg (enda), men jeg er sånn passe nerd selv, og jeg syns det er spennende med bryllup - særlig uten dokurver :P

Så derfor vil jeg veldig gjerne følge med her! :)

For å ha sagt det; gratulerer massemasse med forlovelse! ...og lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal ikke gifte meg (enda), men jeg er sånn passe nerd selv, og jeg syns det er spennende med bryllup - særlig uten dokurver :P

Så derfor vil jeg veldig gjerne følge med her! :)

For å ha sagt det; gratulerer massemasse med forlovelse! ...og lykke til med planleggingen!

Også har du kult nick! :happy:

Takk, og vælkømmin inn!

Shrekbryllup må jo være det kuleste ever!

...jeg er litt usikker på menyen? :huh:

:strix:

:nigo:

:fnise:

Dette blir den morsomste bryllupsdagboka noensinne, Ping! :rodmer::ler:

Huff, prestasjonsangst! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hurra for bryllupsdagbok!

Thumps up for J-Man! :strix:

Jeg hadde drømmebryllupet med stroppeløs standardkjole (bortsett fra at min naturligvis er mye finere enn alle andre), uten dokurver, med en dæsj av "våre" interne og nerdete ting og på kjøpet fikk jeg love å leve med bestevennen min resten av livet! Drømmedeal, spør du meg!

Gleder meg til å følge med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bryllupsdagbok!

Thumps up for J-Man! :strix:

Jeg hadde drømmebryllupet med stroppeløs standardkjole (bortsett fra at min naturligvis er mye finere enn alle andre), uten dokurver, med en dæsj av "våre" interne og nerdete ting og på kjøpet fikk jeg love å leve med bestevennen min resten av livet! Drømmedeal, spør du meg!

Gleder meg til å følge med her!

Jeg tror jeg så bilde av kjolen din et sted her inne? Du var jo kjempefin! :happy:

Hurra for å dele livet med bestevennen sin!

W: Wow. You look lovely. Really... lovely.

A: Thanks. It's probably the blush of imprudent spending. Do you think he will like it? Oh, I want to see him now!

W: You can't. It's bad luck for the groom to see the bride in her dress, remember?

A: Right. I can't keep all these ridiculous traditions straight. What if I'm not wearing my dress when I see him? Okay, no sex. Cuddling? Okay. It's just I'm so excited and I want to share it all with my best friend. I get to be with my best friend forever! Yay!

Nerdepoeng til de som tar referansen.

(ekstrapoeng til de som driter i å minne meg på hvordan det gikk med dét bryllupet :dry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryllupsdagbok er komplett uten historien om frieriet, sant? :hjerte:

Det var en mørk og stormfull natt... nei, en sødmefylt sommerdag med vakker solnedgang… eller var det en magisk morgen med regnbuer og blomsterduft? Neh. Strengt tatt var det en helt vanlig lørdags ettermiddag med skyer, lett bris og yr i lufta. Vi var litt bakfulle, litt trøtte, hadde ikke dusja på to dager og jeg hadde ikke sminket meg. Og jeg hadde starta dagen med å tråkke på en brunsnegle.

Jeg og J-man var på en tilstelning sammen, som varte i hele helga. Det var gjennom denne hobbyen at vi traff hverandre, og vi har flere felles gode venner i miljøet. Mange av dem var også med, inkludert Vaffelpingvin – som nå har blitt min forlover. Vi hadde det fint, stemningen var god og tullpraten nådde stadig nye høyder. Jeg syntes kanskje J-man var litt ekstra koseklemmete og så litt sånn rart på meg av og til. Men så var det også første gang vi så hverandre på en stund (jeg jobber for tiden på en annen kant av landet, er hjemme noen helger av og til). Og siden det hadde vært et dødsfall i nær familie bare noen dager i forveien.

Uansett: jeg var fint lite mistenksom. Jeg og Vaffelpingvin vandret rundt og så på alt som skjedde, og hadde planer om en tur til nærmeste butikk for å kjøpe mat senere. Det gikk som det måtte gå på et sted fullt av folk; jeg mistet henne. Så jeg tusla etter hvert tilbake til vennegjengen, som kunne fortelle at hun allerede hadde gått til butikken. ”Åja” tenkte jeg – ”da gidder jeg ikke, trenger egentlig ikke noe uansett”.

J-man var ikke enig. Men jeg var som sagt trøtt og litt bakfull, og følte ikke for selv ganske moderate fysiske utskeielser som å tusle til en butikk og bære en handlepose tilbake. Etter mye frem og tilbake hvor han insisterte på at vi trengte både det ene og det andre (inkludert ting vi allerede hadde), og samtidig ikke gav noe uttrykk for å ville være med på butikken selv, så lot jeg meg til slutt overtale. Husker ikke hvorfor, det er mulig han brukte øl som argument. Jo, det var nok øl inne i bildet. Eller sjokolade. Så jeg og en venn gikk for å handle. Det vil si: J-man nærmest praia ham til å ta meg med på butikken. Jeg var litt forvirra og bittelitt irritert og lurte på hvorfor i alle dager J-man ikke kunne handle disse superviktige tingene selv. Mistenkte jeg noe annet? Nei.

Da jeg kom tilbake var jeg småsliten og krasja litt på noe mykt. Etter et par minutter kom J-man og mente veldig bestemt at nå var det nok krasjing, og at jeg måtte bli med ut en tur. ”Hvorfor det?” mumlet Pinting mens hun strakk seg etter sjokoladen. ”Bare kom”, sa J-man.

Ble jeg mistenksom? Ikke helt. Nysgjerrig? Jepp.

Jeg tuslet ut, og ble møtt av en J-man med kurv. ”Jeg tenkte vi kunne gå oss en tur. Og ha en piknik.”

OK, mistenksom. Men bare bittelitt. Det ville ikke vært rart om han ønsket litt kvalitetstid etter alt som hadde skjedd og siden vi så hverandre så sjeldent og… men han pleier jo ikke gjøre sånt. Jo, mistenksom.

Vi er historisk interesserte begge to (de som kjenner meg vet jo at jeg er arkeolog), og det er flere gravhauger i området. Han mente det var et fint piknikområde, jeg var i grunnen veldig enig.

”Øøøøøøøøh” sa J-man plutselig på vei bort til en av gravhaugene. Før jeg rakk å si ”hm?”, kunne jeg konstantere at han hadde på seg en av de svarte boxerne den dagen. Da hadde beltet på buksa hans røket. Ufint. Det var vel derfor jeg lo så fælt.

Etter en noe provisorisk buksebelteløsning som involverte skarpe gjenstander plassert i litt vel umiddelbar nærhet til edlere deler, gikk vi opp på en av gravhaugene. Fyren hadde tatt med pledd, spekemat, øl, oliven, ost – og brød og jordbær som jeg hadde kjøpt på butikken. Ordentlig romantisk, sant? Senere fikk jeg også vite at det var en blanding av pragmatisk og romantisk baktanke med denne pikniken: jeg blir nemlig grinete når jeg er sulten. Ordentlig grinete. Typ: kunne-trolig-skremt-Gordon-Ramsay-eller-i-det-minste-satt-ham-ut-i-et-halvt-sekund-grinete. Som en mann med både romantisk sans og overlevelsesinstinkt, hadde J-man funnet ut at et frieri på tom ping-mage ikke gikk an. I tillegg så er vi glad i mat begge to, så da ble det jo en win-win-situasjon dette.

Etter spising og oppnådd felles enighet om at ridderost egentlig lukter promp, så fikk han et sånt lurt blikk. Så fortalte han at han hadde vært litt inspirert i det siste, og hadde tatt frem sølv-mekke-verktøyene sine (som han nesten ikke har brukt på 15 år). Og hadde tenkt på meg.

…her begynte hjernen min å danse salsa.

Han tok frem en boks fra piknikkurven. For stor til å være til en ring. ”Jeg laget dette til deg”, hørte jeg litt sånn fjernt i bakgrunnen mens jeg innså hva galningen faktisk hadde gjort.

Det var et halskjede. En sølvlenke, med fem anheng han hadde laget – hvor alle representerer noe som er typisk meg og samtidig noe vi har felles. En graveskje for arkeologi og historie. En flaske, som kan være både øl eller whisky – noe vi begge er glade i, vi drar på smakinger sammen og slikt. Et spørsmålstegn for skepsis og nysgjerrighet. En spillkonsoll for spill og generell nerding. Og en gaffel, fordi jeg er så glad i å lage (og spise) mat.

Hjernen tok salto og piruetter.

Det er det fineste jeg har fått noen gang. Jeg tror jeg prøvde å si noe som kom ut som et ”piiiiip!”. Også fortsatte han: ”jeg måtte lage et halskjede, skjønner du. For jeg vet jo ikke ringstørrelsen din”.

”Piii…hiiiip?”

Også spurte han om jeg ville gifte meg med ham. Og jeg svarte ikke ”ja”. Jeg svarte ”selvfølgelig”. Og pep litt til. Og sippa litt. Faen, jeg skulle jo ikke sippe.

Han satt forresten mens han fridde. Han hadde visst vurdert å gå ned på ett kne, men syntes det ble litt vel risikabelt siden han har meniskproblemer. Han kunne jo velta. Og rulla nedover gravhuagen. Med buksa på knærne. Jeg føler meg nesten litt snytt :laugh:

Så måtte vi feire. Jeg nevnte at vi er glad i whisky begge to? ”Jeg liker jo jura dine, så jeg tok med denne”, sa han. Og dro opp en 16 år gammel Isle of Jura single malt. Moroklumpen. Vi skålte, ringte foreldre, og dro etter hvert tilbake til vennegjengen som møtte oss med masse gratulasjoner og klemmer.

Sånn var det :rodmer:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg tror jeg så bilde av kjolen din et sted her inne? Du var jo kjempefin! :happy:

Hurra for å dele livet med bestevennen sin!

Stemmer, stemmer! Jeg er i hvert fall så glad i den at jeg har brukt hver anledning jeg har hatt her inne til å poste bilde av den! (Og se! Jeg er flink som ikke gjør det enda en gang! Ikke legger jeg ved en link til bloggen min med masser av bilder heller! *klapp på hodet*)

Ååh, så herlig frieri! Det er ikke mange sånne historier som har fått frem både latteren og en liten tåre i øyekroken!

:strix:

Mitt beste tips i bryllupsplanlegginga er forresten: Styr unna bryllupsforumet her inne, eller ta alt med en spade salt. :fnise:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg tror jeg så bilde av kjolen din et sted her inne? Du var jo kjempefin! :happy:

Hurra for å dele livet med bestevennen sin!

Nerdepoeng til de som tar referansen.

(ekstrapoeng til de som driter i å minne meg på hvordan det gikk med dét bryllupet :dry:)

Jeg gjetter på at det er fra Buffy? Og at det er Anya som er bruden? ;)

Jeg ønsket forøvrig inderlig gjerne å gi datteren min navnet Anya, for jeg digger navnet, og serien, men gubben va'kke enig... ;) Det til tross for at han også digger/digget serien :rolleyes:

Og du? Jeg gleder meg til å følge denne dagboka! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Å herre, her sitter jeg og flirer og småsipper litt sjøl av frierihistorien - for en fantastisk måte å fri på! Jeg er imponert over din kommende ektemann :jepp: Og du er sabla flink til å skrive! *tørker tårer fra øyekroken*

Gratulerer så mye! SOM jeg gleder meg til å følge deg/dere på ferden mot bryllupet! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katee

:strix::rodmer:

Her vil jeg bo!

Og gratulerer nok en gang! Dette må bli det mest fantastiske bryllupet noensinne, og reisen dit vil jeg gjerne ta del i :rodmer: Å, Pingu! :klem:

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

:grine: :grine: :grine::rodmer::ler::legrine::trist:

(Gabs er veldig lettrørt)

Blondie og ... :cry3:

Gratulerer med forlovelsen og forestående bryllup.

Og det er også et av de vakreste frierier jeg noen gang har hørt om.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, stemmer! Jeg er i hvert fall så glad i den at jeg har brukt hver anledning jeg har hatt her inne til å poste bilde av den! (Og se! Jeg er flink som ikke gjør det enda en gang! Ikke legger jeg ved en link til bloggen min med masser av bilder heller! *klapp på hodet*)

Ååh, så herlig frieri! Det er ikke mange sånne historier som har fått frem både latteren og en liten tåre i øyekroken!

:strix:

Mitt beste tips i bryllupsplanlegginga er forresten: Styr unna bryllupsforumet her inne, eller ta alt med en spade salt. :fnise:

Eller trillebår! Jeg har tilgang til sånne på jobb. :opplyser:

(men takk for tips! :fnise:

det er forøvrig lov å sende bloggadresser på PM, om man på ett eller annet tidspunkt skulle få lyst til det. Just sayin'.

Jeg gjetter på at det er fra Buffy? Og at det er Anya som er bruden? ;)

Jeg ønsket forøvrig inderlig gjerne å gi datteren min navnet Anya, for jeg digger navnet, og serien, men gubben va'kke enig... ;) Det til tross for at han også digger/digget serien :rolleyes:

Og du? Jeg gleder meg til å følge denne dagboka! :jepp:

JAAAH! :laugh: Dobbeltpoeng til DEG!

Fantastisk, synd du ikke fikk trumfet det gjennom!

:grine: :grine: :grine::rodmer::ler::legrine::trist:

(Gabs er veldig lettrørt)

Pinger også, selv om de prøver veldog hardt å være store og tøffe! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herre, her sitter jeg og flirer og småsipper litt sjøl av frierihistorien - for en fantastisk måte å fri på! Jeg er imponert over din kommende ektemann :jepp: Og du er sabla flink til å skrive! *tørker tårer fra øyekroken*

Gratulerer så mye! SOM jeg gleder meg til å følge deg/dere på ferden mot bryllupet! :strix:

Han har fryktelig mye rart og irriterende for seg til tider, men du verden som han kan å glimte til også! :fnise:

Og takk! Og hyggelig at du vil være med på ferden! :)

:strix::rodmer:

Her vil jeg bo!

Og gratulerer nok en gang! Dette må bli det mest fantastiske bryllupet noensinne, og reisen dit vil jeg gjerne ta del i :rodmer: Å, Pingu! :klem:

Her er det plass til mange! :jepp::kose:

Blondie og ... :cry3:

Gratulerer med forlovelsen og forestående bryllup.

Og det er også et av de vakreste frierier jeg noen gang har hørt om.

Åh dere altså, en gjeng med bløthjertede kvinnfolk hele gjengen!

Takk og takk, og takk på J-mans vegne! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Masse cred til J-man, det kunne vel strengt talt ikke vært gjort på en bedre måte. :rodmer: Og SÅ lurt å fóre deg litt først, jeg er selv av typen som kan bli passe ufyselig når jeg er sulten og vet hvor dårlig stemning det kan bli av sånt. :fnise:

Lykke til med planleggingen, gleder meg kjempemasse til å følge med. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var ikke en god ide å lese frierihistorien på nytt, mens man sitter ute i offentligheten og venter på takeaway-middag. Tørker tårer fordi det var så fint, og ler for meg selv av tanken på J-man som ruller ned bakken uten bukse :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...