Gå til innhold

Hva har du med til LUNSJ på jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger inspirasjon til LUNSJ! Hva tar dere med dere til jobben (dere som ikke har kantine)? Hvordan oppbevarer du lunsjen på vei til jobb, og på jobb?

Come on, la oss inspirere hverandre!

For min egen del går det veldig mye i "kjedelig" knekkebrød med ost og grønnsaker, hvor hver del er i hver sin passelig store tupperware boks. Legger osten og grønnsakene i kjøleskapet, mens knekkebrødet ligger i veska. Begynner å bli litt lei :gjeiper:

Anonym poster: d25974e0a6facf838474440d179260dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmebakt rundstykke, men blir litt for ofte sjokade på for det står på jobben, av og til når jeg husker / gidder så har jeg med meg egg.

Følger med her, trenger veldig insiprasjon til lunsj! Vi har kantine, men den er ikke så imponerende også er den veldig dyr

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gratis lunch, men den er ikke av det imponerende slaget. Bruker å ta med et par brødskiver (brødet de har på jobb er for lyst til min smak) og forsyne meg av pålegget, og kanskje ha med en yogurt ved siden av. Hender også at jeg har med middagsrester, en salat ol.

Av og til tar jeg med eget pålegg også, men erfaring er at andre ofte forsyner seg, til tross for at alle vet at det kun er ost + salami som er felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kantine, men jeg bruker den ikke. For dyrt, og jeg liker ikke fellesbespisning. Jeg pleier ha med epler og knekkebrød. Kjedelig, og lite inspirerende ;)

Må si jeg misunner de (stort sett menn) som faktisk kan spise en full middag i kantina hver dag uten å legge på seg et gram. Jeg går ut fra at de spiser middag hjemme i tillegg. Jeg ville heller ikke brukt flere tusen i måneden på kantinemat, da er jeg heller kjedelig.

Anonym poster: 7ae6d49eed3e0792eff285775d2dd2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brillefin

Jeg går på skole da :P, men jeg pleier ta med meg salat med enten tunfisk, fetaost/avokado eller kyllingsalat..

Ellers noe god rundstykker hvis jeg har bakt, så tar jeg feks bare med meg sånn porsjons- makrell i tomat greie...

Trenger ikke noe kjøleskap da :)

ellers en banan og skyr/kesam, nå er ikke jeg så kresen når det gjelder om de blir litt lunka/varme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskekaker er fint til lunsj! Eg tek dei opp frosne før eg fer på jobb, så er dei passe tina til lunsj.

Om ein har tilgang til vasskokar, er havregraut heller ikkje dumt. Ta med havregryn, hell på kokande vatn, og vent ei stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe sånne rundtykker til 3 kr stk og noen bananer. Også har jeg alltid en pakke skivet ost liggende i kjøleskap på jobben tilfelle jeg vil ha litt variasjon. Eller så har jeg noen ganger med brødskiver med leverpostei og annet pålegg. Syns det er best jeg :)

Anonym poster: 87bc3413d1c724ad96a637fa6647952d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Spiser som regel Skyr. Veksler på smakene, og som regel med mushli. Har også et slikt wasa-knekkebrød eller nutrilett som mellommåltid for når jeg jobber 8timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å ha skivet ost i kjøleskapet på jobb, men osten blir helt våt. Skikkelig ekkel. Skjer ikke hjemme, og det skjer uansett om den er i pose eller ikke. Kan det være pga. mye åpning og lukking av kjølekspaet? Noen som vet?

Jeg unngår å ha mat i kjøleskapet pga. dette, og da begrenses også litt hva jeg kan ha med på jobb.

Anonym poster: bc8254e0565ae10c085a3a5fd9161dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Sandwich med tomatskiver, agurk, eller paprika. Noen ganger ost som polegg og alltid en frukt. Plus te. Vi sitter på sofaer og har ingen vanlige bord, så middagsrester i fange er ikke så morsomt, selv om jeg vil gjerne spise noe ordentlig mat og ikke hjemmelaget fastfood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nå jobber ikke jeg, men i løpet av mine år på skole og studie så har jeg opparbeidet meg noen saker å ta med i lunsjen. Brødskive med ost, skinke eller sjokolade gikk jeg mektig lei av etter å ha nærmest tvangsspist det gjennom hele barneskolen. Variasjon er nøkkelen til suksess, i dette tilfellet vil jeg tro.

Salat: Salater er alltid en slager hos meg, og det kan variere med alle grønnsaker, ost, krydder og all kjøtt. Ofte tar jeg det jeg har i kjøleskapet, og veldig ofte ender det opp med pastasalat med ulike urter som smaker heilt knall når den er kald. Dressing kan man lage selv eller ta med i små 'porsjonsposer' fra butikken, eller man kan til nøds blante rømme eller yoghurt med noen urter eller lette krydder, og helle det over blandingen like før man spiser salaten. Har alltid med en rundstykke med et lag smør ved siden av.

Vaffel: Vaffler lager jeg i ny og ne, gjerne kvelden før de skal spises, og da passer de alltid ypperlig å ta med i pakken. Legger dem i en plastpose når de er avkjølt til romtemperatur, så slipper jeg tørre skorper og slikt. Skal jeg være ekstra uforutsigbar, tar jeg med en blanding (noe likt salat nevnt over, men med lite kjøtt og aldri pasta) som jeg ruller inn i vaffelen før den spises. Smaker ofte veldig greit dersom vaffelene ikke er for søte i utgangspunktet, samme gjelder pannekaker og omelett.

Pølse: Pølse, brød eller lompe, ketchup eller sennep. Helt greit i ny og ne, om en kan spise kald, kokt pølse. Hele smaker selvsagt ekstra godt om sennepen og brødet er hjemmelagd i forveien, og om det er litt spesielle smaker eller generelt bedre kvalitet på pølsene. Er man dristig tar man pølsa i vaffelen, slik som i Østfold.

Baguett: Skjærer opp alle ingrendiensene i forveien, kjøper en baguett jeg liker godt og smører det før jeg drar. Oppeholder det oftest rullet inn i plastembalasje. Jeg fyller ofte opp baguetten litt ekstra enn normalt, da jeg for det første blir mer mett av det, og for det andre så kan jeg ikke tygge mye brød uten mye pålegg.

Rester: Rester etter gratenger, lasagne, pasta, kjøttgryte og ris synes jeg smaker ypperlig selv når de er kalde. Legger alt i en liten lunsjboks, og gjerne med rundstykke med smør ved siden. Dessert-rester i form av kakestykker(spesielt gulrotkake og brownies), småkjeks, lefser, kanelsnurrer og liknende tar jeg med som side-mat til lunsjen, og da får jeg noe å glede meg til.

Wraps, burritos og pitabrød: Samme som baguetten, men tar emd meg dressingen/sausen i ei lita pose eller liknende, og helelr det over der. Smakene kan forøvrig varieres i det uendelige, if jeg ser det som en umulighet å gå fort lei av varierte 'wraps'. Pakkes inn i sølvpapir.

Suppe: Personlig spiser jeg ikke dette lenger, da jeg har tydelige problemer med å skru opp termoser og spise væske med skje på små pulter. Men jeg ser mange gjør dette, og da kan man kjøpe termos med stor hul i toppen og kork, og fylle den med hva det måtte være av aktuelle supper en har. Inni termosen holder innholdet seg forøvrig varmt, så varmer man det hjemme først så smaker det nok veldig godt. Ta med ei kjapp grønn-salat-blanding og et brød ved sia av.

Øvrig: I ny og ne tar jeg et grovt rundstykke eller knekkebrød med meg, og med annet pålegg enn 'skole-standard', så jeg ikke skal få assosiasjoner med fortidens tørre skiver med ost. Gjerne noe kokt egg, eggerøre, stekt kjøtt eller marinerte grønnsaker. Scones funker fett det og, men blir ikke noe særlig mett for mitt vedkommende. Yoghurt, frukt og havregryn er alltid kjekkt å ha, men jeg vil ikke sette dem som 'hoveddelen' av en lunsjpakke i løpet av ei lang dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cool_water

Middagsrester syns jeg er kjempe godt å ha med som lunsj, hender jeg lager lasagne og bare spiser det som lunsj over 3 dager :P Ellers går det i laksesalat, tunfisksalat, kyllingsalat, grove bagels med ost, skinke, salat, paprika, rekeomelett, ost og skinkeomelett. Om jeg jobber på kvelden så har jeg tydd til fjordland sin pasta med kjøttsaus en sjelden gang. :) Pleier av å til og lage grove vafler som jeg spiser med skinke når jeg gidder. Er rimelig lei brødskiver, så prøver å spise alt annet enn brødskiver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat i en tett boks. Holder seg bra selv om jeg ikke har tilgang til kjøleskap. Baker ofte rundstykker eller knekkebrød, da tar jeg med det (sistnevnte mer pålegg ved siden av, slik at knekkebrødet holder seg). Har også bakt horn med noe godt fyll, kjempedeilig å ha lunsjen klar for hele uka med en gang jeg har bakt de. Middagsrester er det beste. Pleier også å ha noe tilgjengelig som nøtter og grønnsaker, siden det er lange dager på lesesalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger inspirasjon til LUNSJ! Hva tar dere med dere til jobben (dere som ikke har kantine)? Hvordan oppbevarer du lunsjen på vei til jobb, og på jobb?

Come on, la oss inspirere hverandre!

For min egen del går det veldig mye i "kjedelig" knekkebrød med ost og grønnsaker, hvor hver del er i hver sin passelig store tupperware boks. Legger osten og grønnsakene i kjøleskapet, mens knekkebrødet ligger i veska. Begynner å bli litt lei :gjeiper:

Anonym poster: d25974e0a6facf838474440d179260dd

Hvis du liker tunfisk er det supert å ha med en boks til lunsj, litt oppkuttet salat og litt majones på gjør susen.

Ellers finnes det mange gode fiskepålegg nå, laks og peppermakrell på boks er enkelt og godt.

Hva med å ha med hjemmelaget suppe på termos?

Lage en god salat? Et tips er å lage litt ekstra til middag som du tar med til lunsj dagen etter. Ellers er det godt med kremost, spekeskinke, laks, forskjellig kjøttpålegg osv. på knekkebrødet. Hva med å bake ditt eget? Kjempegodt! Jeg spiser også mye skyr til mellommåltid, det fungerer også som lunsj med litt ekstra bær f.eks.

-CoffeeCup :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste er det brødskive med pålegg og litt oppskåret frukt og grønt.

Når jeg har tid/ork lager jeg forskjellige salater, omelett, suppe (varmer i micro), har middagsrester (noen ganger varmer jeg, andre ikke), grove pannekaker, osv.

Ellers pleier jeg å ha med en boks med cottage cheese og f.eks. blåbær eller andre bær eller syltetøy med lite sukker. Har du ikke kjøleskap på jobb kan du ha frosne bær i cottage cheesen. Veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulfugl

- Skyr

- Middagsrester hvis det er mikrobølgeovn tilgjengelig

- Brødskive. Synes faktisk det er godt så lenge det ikke er svett gulost på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Nja, nå jobber ikke jeg, men i løpet av mine år på skole og studie så har jeg opparbeidet meg noen saker å ta med i lunsjen. Brødskive med ost, skinke eller sjokolade gikk jeg mektig lei av etter å ha nærmest tvangsspist det gjennom hele barneskolen. Variasjon er nøkkelen til suksess, i dette tilfellet vil jeg tro.

Salat: Salater er alltid en slager hos meg, og det kan variere med alle grønnsaker, ost, krydder og all kjøtt. Ofte tar jeg det jeg har i kjøleskapet, og veldig ofte ender det opp med pastasalat med ulike urter som smaker heilt knall når den er kald. Dressing kan man lage selv eller ta med i små 'porsjonsposer' fra butikken, eller man kan til nøds blante rømme eller yoghurt med noen urter eller lette krydder, og helle det over blandingen like før man spiser salaten. Har alltid med en rundstykke med et lag smør ved siden av.

Vaffel: Vaffler lager jeg i ny og ne, gjerne kvelden før de skal spises, og da passer de alltid ypperlig å ta med i pakken. Legger dem i en plastpose når de er avkjølt til romtemperatur, så slipper jeg tørre skorper og slikt. Skal jeg være ekstra uforutsigbar, tar jeg med en blanding (noe likt salat nevnt over, men med lite kjøtt og aldri pasta) som jeg ruller inn i vaffelen før den spises. Smaker ofte veldig greit dersom vaffelene ikke er for søte i utgangspunktet, samme gjelder pannekaker og omelett.

Pølse: Pølse, brød eller lompe, ketchup eller sennep. Helt greit i ny og ne, om en kan spise kald, kokt pølse. Hele smaker selvsagt ekstra godt om sennepen og brødet er hjemmelagd i forveien, og om det er litt spesielle smaker eller generelt bedre kvalitet på pølsene. Er man dristig tar man pølsa i vaffelen, slik som i Østfold.

Baguett: Skjærer opp alle ingrendiensene i forveien, kjøper en baguett jeg liker godt og smører det før jeg drar. Oppeholder det oftest rullet inn i plastembalasje. Jeg fyller ofte opp baguetten litt ekstra enn normalt, da jeg for det første blir mer mett av det, og for det andre så kan jeg ikke tygge mye brød uten mye pålegg.

Rester: Rester etter gratenger, lasagne, pasta, kjøttgryte og ris synes jeg smaker ypperlig selv når de er kalde. Legger alt i en liten lunsjboks, og gjerne med rundstykke med smør ved siden. Dessert-rester i form av kakestykker(spesielt gulrotkake og brownies), småkjeks, lefser, kanelsnurrer og liknende tar jeg med som side-mat til lunsjen, og da får jeg noe å glede meg til.

Wraps, burritos og pitabrød: Samme som baguetten, men tar emd meg dressingen/sausen i ei lita pose eller liknende, og helelr det over der. Smakene kan forøvrig varieres i det uendelige, if jeg ser det som en umulighet å gå fort lei av varierte 'wraps'. Pakkes inn i sølvpapir.

Suppe: Personlig spiser jeg ikke dette lenger, da jeg har tydelige problemer med å skru opp termoser og spise væske med skje på små pulter. Men jeg ser mange gjør dette, og da kan man kjøpe termos med stor hul i toppen og kork, og fylle den med hva det måtte være av aktuelle supper en har. Inni termosen holder innholdet seg forøvrig varmt, så varmer man det hjemme først så smaker det nok veldig godt. Ta med ei kjapp grønn-salat-blanding og et brød ved sia av.

Øvrig: I ny og ne tar jeg et grovt rundstykke eller knekkebrød med meg, og med annet pålegg enn 'skole-standard', så jeg ikke skal få assosiasjoner med fortidens tørre skiver med ost. Gjerne noe kokt egg, eggerøre, stekt kjøtt eller marinerte grønnsaker. Scones funker fett det og, men blir ikke noe særlig mett for mitt vedkommende. Yoghurt, frukt og havregryn er alltid kjekkt å ha, men jeg vil ikke sette dem som 'hoveddelen' av en lunsjpakke i løpet av ei lang dag.

Takk for mange gode forslag :) Så kreativ du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...