Gå til innhold

10 Gode grunner til og bli ateist.


Gjest King James

Anbefalte innlegg

Gjest King James -Gjest-

Gud er aldri blitt motbevist....Jeg kan si dette jeg er troende men synnes ikke synd på deg for og være helt ærlig kan jeg forstå at folk blir ateister.

Var ateist en gang jeg og og aviste all form for at det skulle finnes noen Gud.

så jeg har full forståelse og respekt for ateister...Er ikke enig med dere men repsektere deres standpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan heller ikke finne ti gode grunner til å bli ateist og definerer meg derfor som agnostiker, med den definisjonen at jeg annerkjenner at det finnes en høyere makt, men ikke tror på noen kjente guder eller religioner.

Jeg tror også at de reglene man finner i de fleste religioner (Og som faktisk er felles) m.h.t. moral og etikk også har noe for seg, men jeg tror ikke på at det finnes en enkelt Gud som dømmer det vi gjør i dag ut fra noe som (kanskje) ble skrevet for mange hundre år siden.

Jeg snakker om folk som drar på møter, blir bedt for og blir helbredet. Flere tusen mennesker kan bli helbredet på ett slik møte. Tilfeldigheter? I don't think so.

Slike ting blir jeg rett og slett skremt av! Jeg tviler ikke på at psyken kan gjøre mye godt, men mange av disse møtene er ren massesuggesjon! Har vært på et par nærmest for moro skyld, bl.a. på Østerbo i Østfold, og det ble rett og slett alt for mye!

På den annen side har både jeg og samboeren min krøpet ut av bilvrak etter ulykker det tilsynelatende ikke var mulig å overleve og begge opplevde at "noen" tok vare på oss da vi var sikre på å dø... Vedkommende presenterte seg imidlertid ikke og vi finner det derfor vanskelig å dømme folk som har en annen gudstro, eller mangel på sådan, enn oss!

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg agnostiker, og ikke ateist.

For meg er en ateist en som ikke har grublet nok på alle aspektene.

Tror heller du er en som ikke har grublet så mye over hva agnostisme og ateisme er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er agnostiker, så betyr det vel at du er åpen for at det kan finnes noe større enn menneskene. Du utelukker ikke at Gud eksisterer, men du er heller ikke overbevist om at han gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 gode grunner for å være ateist.

1. Frihet under eget ansvar.

2. Sex når man vil og med hvem man vil.

3. mindre fordømmende ovenfor andre.

4. Man har faktisk fri på søndager (ingen møter).

5. Overvinner man vanskeligheter så kan man gi seg selv æren.

6. Man kan nyte all slags musikk.

7. Man slipper å fornekte vitenskapelig fakta pga noe som står skrevet i en eldgammel bok.

8. Man kan lese Harry Potter, Ringenes herre osv. Uten å være redd for at satan prøver å forhekse deg.

9. Visjon-TV er faktisk jævlig underholdene når man er ateist og bakfull på en søndag.

10. Man slipper å gå rundt å være livredd for at dine nærmeste venner/familie som ikke er kristen kommer til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sikkert, så hvorfor krangle om dette da?

Noen liker det ene noen det andre...

Det finnes like mange grunner til å være ateist som å være troende. Det handler ikke om hva man lærer men hvilke oppfatninger man har av ting inni seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Nå skal vi se på dine 10 grunner,

1 frihet under eget anvar...

.

Det har jeg selvom jeg er troende,

2 sex når og med hvem man vil....

Det har jeg og jeg er troende

3 mindre fordømmene.

Vel nå er også ateister fordømmende så den er for dårlig. Men jeg er enig mange religiøse burde bli mindre fordømmene

4 Man kan faktisk ta fri på søndagene

. Nå er det bare kristne som har helig dag på en søndag. Og det finnes relgioner som ikke har noen helig dag og dermed fri vært dag.

5 Overvinner man vannskeligheter kan man gi seg selv æren.

Dette kan jeg fint gjøre uten og gi Gud æren selvom jeg er troende.

6 Man kan nyte all musikk---

Dette kan man også gjøre som troende f.eks jeg hører på all slaks musikk.

7 Man slipper og fornekte vitenskaplig fakta pga noe som står i en eldgammel bok

Det finnes mange troende som ikke fornekter vitenskapens fakta. Men viktig er det også og huske på at det er mye vitenskapen ikke kan bevise

Det er heller ingen tvil at vitenskap er viktgi.

8 Man kan lese harry potter og ringens herre uten at satan prøver og forhekse deg

Dette kan også fint gjøres selvom du er troende

9 Visjons tv er faktisk underholdig når man er ateist og bakfull på en søndag

Det er jeg enig i. Og det er den eneste gangen det er morsomt. Eller tenker jeg bare for noen idioter tror de på dette. ( Men det kan jo være fordi jeg ikke er kristen jeg tenker det )

10 Man slipper og gå rundt og være livredde for at dine venner og familie som ikke er kristne skal komme i helvete.

Du er vel klar over at det finnes andre religioner i verden en kristendommen.

Og jeg er ikke redd for at noen i min familie eller venner skal komme til helvete.

Kommer de der så forstjerne de det.

Så egentlig så er dine 10 grunner ikke noe jeg ikke kan gjøre. Som religiøs kan jeg gjøre akkurat de ting du kan som ateist...Men det er kanskje fordi jeg ikke er kristen..

Men du har utentvil gitt de beste grunnene. Men ikke så ekstremt brae som du kanskje trodde de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi se på dine 10 grunner,

1 frihet under eget anvar...

.

Det har jeg selvom jeg er troende,

2 sex når og med hvem man vil....

Det har jeg og jeg er troende

3 mindre fordømmene.

Vel nå er også ateister fordømmende så den er for dårlig. Men jeg er enig mange religiøse burde bli mindre fordømmene

4 Man kan faktisk ta fri på søndagene

. Nå er det bare kristne som har helig dag på en søndag. Og det finnes relgioner som ikke har noen helig dag og dermed fri vært dag.

5 Overvinner man vannskeligheter kan man gi seg selv æren.

Dette kan jeg fint gjøre uten og gi Gud æren selvom jeg er troende.

6 Man kan nyte all musikk---

Dette kan man også gjøre som troende f.eks jeg hører på all slaks musikk.

7 Man slipper og fornekte vitenskaplig fakta pga noe som står i en eldgammel bok

Det finnes mange troende som ikke fornekter vitenskapens fakta. Men viktig er det også og huske på at det er mye vitenskapen ikke kan bevise

Det er heller ingen tvil at vitenskap er viktgi.

8 Man kan lese harry potter og ringens herre uten at satan prøver og forhekse deg

Dette kan også fint gjøres selvom du er troende

9 Visjons tv er faktisk underholdig når man er ateist og bakfull på en søndag

Det er jeg enig i. Og det er den eneste gangen det er morsomt. Eller tenker jeg bare for noen idioter tror de på dette. ( Men det kan jo være fordi jeg ikke er kristen jeg tenker det )

10 Man slipper og gå rundt og være livredde for at dine venner og familie som ikke er kristne skal komme i helvete.

Du er vel klar over at det finnes andre religioner i verden en kristendommen.

Og jeg er ikke redd for at noen i min familie eller venner skal komme til helvete.

Kommer de der så forstjerne de det.

Så egentlig så er dine 10 grunner ikke noe jeg ikke kan gjøre. Som religiøs kan jeg gjøre akkurat de ting du kan som ateist...Men det er kanskje fordi jeg ikke er kristen..

Men du har utentvil gitt de beste grunnene. Men ikke så ekstremt brae som du kanskje trodde de var.

Men da er vi jo lykkelige begge to da. Skål for det.

Flott!

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god grunn er at man ikke tror rett og slett.

Jeg er ateist og kan ikke tro på noe som er motbevist til de grader.

Tro er et resultat av kunnskapsmangel.....

Så får jeg si da at du som syns så synd på meg som ikke får oppleve troen... Jeg syns synd på deg som ikke får oppleve den friheten det faktisk er å kunne tro på alt som er vitanskapelig bevist, da tenker jeg på jordens utvikling og skapelse.... Og frihet til å kunne tenke selv uten påvirkning fra noe som ikke finnes..

Jeg føler meg skikkelig fri!

Det er fint at du føler deg fri, og nå er du fri til å kunne forklare deg.

Hva er det som er motbevist, og hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er agnostiker. Mulig det finnes en Gud, men det driter jeg i.

Jeg tror på et liv FØR døden.

Jeg tror ikke på et liv før døden, jeg lever et liv nå før døden, et veldig godt liv.

Dette er jeg faktisk helt overbevist om, for det skjer her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden är delad.

Den här tråden handlar om "10 Gode grunder til og bli ateist", urspårningar och följd diskussioner är lagda i egna trådar.

Diskussionen om helbredelse finns Här

Diskussionen om att leva kristet liv finns Här

Diskussion kring forskning om ett anti-religiöst hem ger mer "fasthet" i tron finns Här

jag hoppas att det fortfarande är översiktligt och sakligt i respektive debatt.

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...