Gå til innhold

Til kristne og de ikke kristne


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James II

KR-Øst-...Du sier jeg ikke forstår bibel..Vel jeg tror ikke det har noe om jeg forstår den eller ikke jeg har bare en aen tolkning av det som står der.

En hva det virker som du har.

Uansett så tror jeg ikke på at du skal forstå bibeln bedre en meg.

For en grunn er du virkelig så opplyst at du kan forstå den sanne mening bak Gud og Jesus og vår skaper.,

Når du snakker om en jomfru fødel som Jesus ble født og alt det jeg er fulstendig klar over alt det som står der.

Men vist du tar deg tid til og lese de hinduistiske og buddistiske skrifter om hvordan både Buddha og Krishna ble født ( Jeg antar at du har hørt om Buddha? )

så vil du finne store likheter mellom disse tre..

Jeg sier ikke det siste her for og være stygg,,..men åpne øyene Jesus er ikke den eneste som er sendt for og frelse oss..Han er en av mange veier,

Det er min mening og jeg holder meg til den.

Uanset så har vel helle denne diskusjon falt av fra det spor den skulle være på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er nåde og frelse å få for alle som angrer sine synder, ber om tilgivelse for disse og ber Jesus Kristus om å bli Herre i sitt liv

Joh.14,6: Jesus sa: Jeg er veien, sannheten og livet, ingen kommer til Faderen uten ved meg

De som ikke har hørt om Jesus og frelsen, de skal dømmes etter sine gjerninger.

Altså de som lever under loven, skal dømmes etter loven.

Jeg har ennå ikke forstått poenget her. Hva skjer med hedninger som lever snille og lovlydige liv? Mener å huske bibelen et sted sier at etter dommens dag vil 144 000 komme til himmelen, mens resten fordeles mellom:

1 - Evig liv på en ny og syndefri jord

2 - Helvete/Gehenna

Spørsmål:

1 - Husker jeg riktig? Og hvor står det isåfall?

2 - Betyr det at snille hedninger får evig liv på jorden sammen med alle de gode kristne som ikke får plass i himmelen?

3 - Og for å omformulere spørsmålet til King James II slik jeg forstår det: Hva med en hinduist/buddhist osv. som har tatt i mot Jesus i den forstand at han anser både Jesus og Krishna og diverse andre som frelsere?

Kan du ikke svare uten og gi et bibel sitat

Når vi først har en kar på forumet som kan bibelen såpass godt som KR-øst er det da bare flott at han deler noe av kunnskapen med oss andre så vi kan diskutere på et fornuftig grunnlag i stedet for ren synsing.

Siste spørsmål fordi jeg er nysjerrig:

Hva tror dere kristne om andre religioner? Er de ren fantasi, folk som har feiltolket/misforstått Gud, konkurrerende guder eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun en gud, og det er Herren
Men er muslimenes gud også Herren, bare litt misforstått? Eller er han bare fantasi?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Sa ikke denne herren at...Faderen er større en meg ?

Og sa han ikke også at..jeg er bare sønnen..?

Jeg er sikker på at dette står i det nye testamente men jeg kan ikke huske helt hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra alle disse opplysningene som disse profetene ga om Jesu komme for flere tusen år siden, skulle det ikke by på problemer å lage historier om en tilsvarende person.

Det skulle da heller ikke by på problemer å lage historier rundt jesus og opphøye ham til Messias på samme bakgrunn. Dette er vel en grunn til at jødene ikke ser på ham som Messias ;)

KR, kan ikke du svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KR, kan ikke du svare på dette?

Vel, hvis noen kan gi meg bevis for at at denne krishna levde før disse profetiene om Jesus, bl.a. i 1 Mosebok, så må jeg selvfølgelig tro at også denne fantes uten å være basert på alle disse profetiene som ganske sikkert mange fikk høre. Men det har jeg altså så langt ikke noen tro på.

Når det gjelder hvorfor jødene ikke ser på Jesus som Messias, så står det jo klart og tydelig i Bibelen at de omtalte han som sønn av snekkeren Josef. De skriftlærde var da som nå, de som gikk mest imot det som Jesus sa.

Selv om Jesus gikk rundt blandt menneskene og gjorde store under og tegn, så ville de ikke tro at han var Guds Sønn.

Slik er det også i dag. Selv om tusenvis av mennesker står fram i møter, i radio, i bøker og til og med på fjernsyn og forteller om at Jesus har gjort store gjerninger og under i deses liv, så tror ikke de som ikke vil tro, at dette er sant.

Og ingen kan vel tvinge sannheten på noen, bare fortelle den.

Til sist så kan jeg fortelle at i dag så blir det stadig flere jøder som tar i mot Jesus som sin Herre og Frelser.

Men dette er lite i forhold til alle de hundretusener av muslimer verden over som gjør det samme. Så ingen skal komme og si at muslimene er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Bare les Bagavhan Gita...Bevisene på at Krishna levde er faktsik ikke bedre en de som beviser at Jesus levde...Du må se i de hinduistiske skrifter.

Hovedskaleig Bagavhan Gita og andre skrifter fra Hinduistiske Relgionen.

Og du kan jo søke på Krishna på innternett og så kan du se.

Men jeg må rette meg selv...Krishna levde 3000 år før Kristus,

Du som kristen burde da vite at ikke alt kan bevises...Kan du f.eks bevise at profetiene i Bibelen er sanne...Alt med religion handler om tro ikke beviser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare les Bagavhan Gita...Bevisene på at Krishna levde er faktsik ikke bedre en de som beviser at Jesus levde...Du må se i de hinduistiske skrifter.

Hovedskaleig Bagavhan Gita og andre skrifter fra Hinduistiske Relgionen.

Og du kan jo søke på Krishna på innternett og så kan du se.

Men jeg må rette meg selv...Krishna levde 3000 år før Kristus,

Du som kristen  burde da vite at ikke alt kan bevises...Kan du f.eks bevise at profetiene i Bibelen er sanne...Alt med religion handler om tro ikke beviser..

Jeg kan ikke bevise noe som helst. Men jeg har ører og øyne.

Jeg har lest om mange profetier som allerede er gått i oppfyllelse, og jeg ser og hører daglig om profetier som går i oppfyllelse, så dette trenger en ikke andre beviser for.

Kjøp deg en Bibel, les den, og se deg omkring.

Men hvorfor ble plutselig Krishna 2000 år eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jeg har lest bibelen..Jeg har sett meg omrking...Jeg ser ikke disse profetien bli oppfylt noe sted...

Men jeg vil spør deg tror du din tolking av bibelen er den riktige ?

har du personlig snakket med Jesus...Gud eller noen av de store profetene som f.eks Jeremias eller Jesaja... ?

eller tror du at min tolking av bibelen er feil ?

Jeg synnes du skal lese Second Comming av Parahmansa Yogandna den skriver hva Jesus mente med det han sa og en forkalring av det nye testamte.,

Men den finnes ikke i butikker kan bare bestilles overnette.

Jeg synnes du skal lese den. Da vil du kanskje tenke deg om før du sier at du tror din tolking av Jesus ord er rett..

Men vist du aldri har sakt du tror du tolker Jesu ord rett...Beklager jeg.

for og nevne det jeg tolker iverfall ikke Jesus ord rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke det som er poenget..Poenget er skal ikke også da Buddhisten bli frelst eller skal han brenne i helvete bare fordi han har feil religion og feil herre ?...Dersom Jesus er den sanne frelser.

Hvis man leser bibelen så står det vel at alle skal dømmes på dommens dag, både levende og døde. Godkjenner man der Gud som gud og jesus som frelser så blir man vel skånet da antakelig.

Forøvrig er helvete noe menneskene har puttet inn i bibelen på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er muslimenes gud også Herren, bare litt misforstått? Eller er han bare fantasi?

Muslimenes Allah må nødvendigvis være samme "person" som vår "Gud", da begge disse religionene følges ad til de skilles ved Abrahams sønner, som han fikk med henholdsvis Sarah og trellekvinnen.. hva hun het. Hagar?

Sønnene var Ismael og Isak. De kristne følger Isaks ætt, og muslimene følger Ismael...

De 144 000 som kommer til himmelen er de som skal sitte i den himmelske regjering sammen med Jesus. Dette er de mest rettferdige som noen sinne har levet på denne jorden. De andre skal få leve på en paradisisk jord.

Helvete eksisterer ikke, de som ikke får evig liv, blir bare tilintetgjort. Altså ikke noe å være veldig redd for igrunnen, det er vel sånn de fleste forestiller seg døden uansett.

Gehenna var en søppelfylling utenfor Jerusalems murer som jesus brukte som et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James VI

Problemet med bibelen er det at den ble skrevet lenge etter at alt dette ble sakt.

Og hvem vet ikke om mennesket forandret ting og skrev det slik de mente var riktig. Ut fra den frie vilje Gud har gitt oss.

Men burde vi ikke da også ha fri vilje til og velge en religion som passer bedre og en frelser eller en person som leder oss til Gud som vi føler oss mer tilknyttet av ?

Eller er gjelder ikke den frie vilje til at vi kan velge en religion ?

For vist vi blir tvunnget og til og ha en relgion og frelser så har vi jo egentlig ikke full fri vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest bibelen..Jeg har sett meg omrking...Jeg ser ikke disse profetien bli oppfylt noe sted...

Det står endel om et økende antall katastrofer og sykdommer og kriger og sånt i Åpenbaringen.. det passer veldig godt med det verdensbildet vi ser i dag...

bare sånn for å ha sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med bibelen er det at den ble skrevet lenge etter at alt dette  ble sakt.

Og hvem vet ikke om mennesket forandret ting og skrev det slik de mente var riktig. Ut fra den frie vilje Gud har gitt oss.

Men burde vi ikke da også ha fri vilje til og velge en religion som passer bedre og en frelser eller en person som leder oss til Gud som vi føler oss mer tilknyttet av ?

Eller er gjelder ikke den frie vilje til at vi kan velge en religion ?

For vist vi blir tvunnget og til og ha en relgion og frelser så har vi jo egentlig ikke full fri vilje.

Bibelen er nok satt sammen av en del munn til munn gjengivelser ja, og de skriftene som omsider ble satt inn i det som ble Bibelen ble satt inn veldig mange år etter Jesus død. Disiplene skrev heller ikke ned sine evangelier før etter hans død.

Konstantin var den som bestemte at Jesus skulle gudeforklares så vidt jeg har fått med meg, og også hvilke skrifter og evangelier som skulle få plass i denne boken. Hans mål var og samle folk under én religion.

Vi kan se i dag at enkelte av de tingene vi feirer i Jesu navn er lagt til tider hvor menneskene allerede hadde sine "hedenske" feiringer. Dette for å få dem inn under den kristne troen.

Man vil også i flere religioner lese om syndefloden som også er omtalt i bibelen, så den boken er ikke på noen måte enestående... men den er gammel og den har overlevd.

Ja, det finnes folk som vitner om mirakler og som har blitt friske ved bønn, men dette foregår også utenfor den kristne forsamling av heksedoktorer, sjamaner, håndspåleggere, healere og what not. Jeg tror det er en kraft enkelte mennesker bare har. Eller har en nærmere forbindelse med denne kraften, hva den nå enn er...

At det er noe større enn oss der ute som har en finger med i spillet når det gjelder vår eksistens har jeg ingen problemer med å tro på - noe annet er mer utrolig, for å si det sånn. Men jeg tror faktisk ikke at noen her på jord har det endelige svaret på denne gåten.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette spørsmålet er hovesakelig beregnet på de som er kristne men alle kan jo svare. Det gjelder altså dette med hvem kommer til himmelen og helvete.

Altså la oss si en kristen som har tatt i mot Jesus som sin frelser han eller hun er jo sikkret plass i himmelen etter den kristne troen siden personen tok i mot Jesus som sin frelser. Men la oss nå si at denne personen er en grussom morder og terrorist av det værste slaget dreper alt og alle..Men fremdels går i kirken vær dag og alt som en kristen gjør bare han dreper og alt det der i tilleg men sier han er frelst...Så har vi en Buddist som lever i harmoni med alt har aldri skadet noen ikke en flue en gang.. Han eller hun lever i fred med naturen og alle mennesker.

Så spørsmålet blir da er det virkelig riktig at den kristne som er en ond person rett gjenom skal komme til himmelen fordi han eller hun tror på Jesus og har anerkjent Jesus som sin frelser en at en Buddist som lever i fred med alt skal ende i evig pine i helvetes flamer...Hvor er egentlig fornuften i dette synet som veldig mange kristne har ?

Jeg tror vi kan utelate 1 ting fra diskusjonen med de troende kristne: logisk argumentasjon.

Jeg synes vi ikke-troende skal la de kristne være i fred. Vi som er rasjonelle og bruker såkalt logisk argumentasjon krasjer i diskusjon med de kristne for de snakker ut fra helt andre forutsetninger.

Første bud for en meningsfull diskusjon er at man er enig i metodeprinsippene man diskuterer etter. Kristne og ikke-kristne er som regel ikke enige i diss elementære prinsippene.

Derfor blir diskusjonen meningsløs.

Jeg for min del blåser i om jeg havner et sted etter min død, o geventuelt hvor det måtte være. Jeg lever her og nå og etter egne og samfunnsmessige prinsipper.

De kristne får slite med sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...