Gå til innhold

Til kristne og de ikke kristne


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg ikke at du angriper kristendommen, men du angriper meg på en ufin måte.

Har jeg sagt jeg er kristen bare pga kulturen?? Grunnen til at jeg sa det med kultur, er at jeg har såpass selvinnsikt at jeg kan si: det er ikke sikkert jeg hadde vært kristen om jeg hadde vokst opp i f.eks kina, men jeg hadde vært religiøs. Når jeg tror på Gud og jesus, så har det i høyeste grad med at jeg har blitt opplyst om gud og jesus, og det er mulig det hadde vært annerledes om jeg hadde fått Allah inn med morsmelken. Jeg har jo ingen muligheter til å overprøve hva som er riktig, selv om jeg sterkt føler at det er noe "mer" i naturen enn hva mine ateistiske venner føler.

Det er så typisk vanlige folk å ha sterke meninger om dette på dårlig grunnlag. Jeg tror ikke dette har noe med religionen min å gjøre men det enkle faktum at det er en gjennomsnittlig IQ på 100 i befolkningen, og den strekker tydeligvis ikke til for å se litt mer enn sin egen navle. At du da dømmer meg og synes jeg har dårlige "grunner" for å være kristen kan du holde for deg selv, din dott!! Vi snakker i høyeste grad om FØLELSER her, og ikke en eksakt vitenskap. Det er jo nettop derfor vitenskap og religion kan ko-eksistere.

Tulling. Nå fikk du meg sur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James II

Det er da virkelig ikke meningen og angripe deg...Og at du i det helle tat føler at jeg angriper deg på en ufin måte..Finner jeg merkelig.

Men ingen svarer på spørsmålet...Vel det hadde jeg ikke ventet kristne kan jo ikke si jeg vet ikke...

foresten Gjest det siste var ikke ment som et angrep på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva vist man tror på Jesus ord og at han er frelser. Men man tror ikke han er den eneste frelse. Man tror på Jesus ord men tror at andre også snakker om sannheten. Man tror At det finnes flere veier en Jesus til Gud og at Jesus bare er en av mange veier til Gud..Skal denne personen også til helvete ?

Husk han tror Jesus er frelse det eneste personen sier er at han ikke tror Jesus er den eneste veien. Så logisk sett etter kristendommen så skal man tro at Jesus er frelseren det står ingenting eller det er ikke sakt noe at man skal tro Jesus er den eneste veien stemmer ikke det ?

Nei, det stemmer ikke.

Joh.14,6: Jesus sa: Jeg er veien, sannheten og livet, ingen kommer til Faderen uten ved meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Kan du ikke svare uten og gi et bibel sitat

Og vist du skal komme med det kan jeg jo bare sitere

Bagahvan Krishna ( Hinduistenes Kristus ) som sa.

Livet og veien går igjenom meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er problemet..Med kristne de kan ikke svare på et slikt spørsmål.

Uten og gå rundt grøten..Så jeg utfordrer dere kristne til og ikke bruke bibel sitat men og faktisk svare på det.

Når det gjelder dette med døden...Så kommer det mye an på.

Siden jeg er hinduist har jeg et helt aent syn på døden en det kristne og vestlige har..Og være opptat med hva som er etter døden...Har ingenting med og glemme livet ..For hva er døden jo Liv og hva er Liv jo Liv alt er liv..Men det er ikke poenget poenget er at det finnes ingen død bare en overgang.

Som sakt så utfordrer jeg de kristne her til og svare på det jeg spurte om uten og gå rundt grøten og komme med bibel sitater..Vist dere greier det da ?

Ok, du skal få det akkurat som du ber om.

Men poenget med å sitere Bibelen, er å understreke det jeg sier, slik at du skal forstå at dette ikke er noe jeg finner på av meg selv. Men det burde ikke være vanskelig å forstå de Bibelsitatene jeg skrev, med forklaringer.

Men til direkte svar:

En buddhist som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En hinduist som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En ateist som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En katolikk som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/himmelen.

En muhamedaner som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En lutheraner som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En jehovas vitne som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En baptist som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

En Pinsevenn som ikke har tatt imot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

Og videre.

Men nå tillater jeg meg å sitere et Bibelvers enda en gang, for dette gjelder for alle, og er grunnlaget for det jeg har skrevet ovenfor:

Joh.14,6: Jesus sier: Jeg er veien,sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Det samme sa Krishna bare på en aen måte.

Livet og veien går igjenom meg.

Eller så kan jeg også sitere Fra Krishan som det står i bagavhan Gita ( Hinduistenes bibel )

Det åndelige lys som strømmer igjenom oss alle leder til meg og jeg leder til den guddommelige far.

Kom med hva du vil som Jesus har sakt..Og jeg skal gi skrive det Krishna sa som kan tolkes på akkurat samme måten som det Jesus sa.

men la meg spør om dette...Kan Gud frelse uten Jesus eller må gud ha jesus for og frelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En muhamedaner som ikke har tatt i mot Jesus, kommer ikke til Gud/Himmelen.

Hva er en muhamedaner? Trodde det het muslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vel hver tro sitt eget sted de havner etter dette livet, da. Og det er vel like greit, ellers hadde det vel ikke kunnet kalles himmelriket. Særlig fredelig kunne det umulig ha blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke orket og lese gjennom hele tråden, synes det ble litt for innviklet for meg. Jeg er kristen og jeg vil prøve å svare på spørsmålene til deg som startet tråden. Bibelen sier at vi må ta tro på Jesus og ta i mot han som Herre i vårt liv for å bli frelst og dermed komme til himmelen. En som dreper, stjeler og torturrerer andre, tror ikke jeg kan ha Jesus som Herre i sitt liv. Men skulle han/hun vende om slutte med alt dette og så bli kristen og be om tilgivelse, blir det noe annet.

Det står også i Bibelen at mennesker som aldri har hørt om Jesus vil bli dømt etter sine gjerninger og samvittighet. Så en buddist som aldri har hørt om Jesus vil nok komme til himmelen. Gud elsker alle mennesker og vil være rettferdig, jeg tror han derfor også vil ta hensyn til hvordan du fikk høre evangeliet forkynt. Tidligere da folk fikk beskjed om: Tro på Jesus eller vi kapper av deg hodet! Skulle de ikke begynne å tro på Jesus etter det, vil nok Gud ta hensyn til det.

Har hørt noen som sa noe jeg er veldig enig i: Når vi kommer til himmelen vil vi ikke bare bli veldig overrasket over alle de som er der, som vi ikke trodde ville være der, men også overrasket over alle de som vi trodde skulle være der, men ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som gjest over her skriver.

De som ikke har hørt om Jesus og frelsen, de skal dømmes etter sine gjerninger.

Altså de som lever under loven, skal dømmes etter loven.

Men nå står det også at Jesus kommer tilbake når evangeliet er forkynt til alle folkeslag. Men selvfølgelig kan det være slik at ikke alle i hvert eneste folkeslag rekker å få høre evangeliet. Disse skal altså i følge Bibelen dømmes etter sine gjerninger. Dette tror jeg blir etter hva hver enkelt har gjort utfra hva de vet om hva som er rett eller galt.

Men i dag går evangeliet ut til mesteparten av verden via satellittsendinger, både fra Norge og mange andre land verden over. På steder hvor de ikke har strøm, har det på flere steder, og i mange år, vært tilgang på sveive-kassettspillere hvor mennesker har kunnet lytte til kassetter med evangelisk forkynnelse.

Nå ser vi jo at også sveive-PC-er er i anmarsj noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med de som har hørt om Jesus og evangeliget men aviser han men lever et veldig bra liv uten og skade noe menneske. Kommer han eller hun da til himmelen eller dømmes de til helvete selvom de har levd et godt liv?

Og jeg spør igjen...Kan Gud frelse uten Jesus eller må Gud ha Jesus for og frelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med de som har hørt om Jesus og evangeliget men aviser han men lever et veldig bra liv uten og skade noe menneske. Kommer han eller hun da til himmelen eller dømmes de til helvete selvom de har levd et godt liv?

Og jeg spør igjen...Kan Gud frelse uten Jesus eller må Gud ha Jesus for og frelse ?

Alt dette har jeg jo egentlig svart på flere ganger tidligere, med bla.Joh. 14,6.

Når jesus sier at ingen kommer til Faderen uten ved meg, da mener han absolutt ingen.

I Det Gamle Testamentet, før Jesus kom til jorden, da ofret menneskene dyr, fugler og mel bla. for å få tilgivelse for sine synder. Da var det Gud som tilga til frelse.

Men dette så nok Gud at ikke kunne holde i lengden, for de måtte ofte ganske mange dyr i året. Så i pakt med økningen i folketallet, ville jo antall dyr måtte synke pga. all ofringen.

Derfor sendte Han sin Sønn til jorden for å frelse verden. Så da Jesus stod opp igjen tredje dag etter korsfestelsen, var alt som hadde med tilgivelse og frelse å gjøre, overdratt til Ham, fordi Jesus ofret seg selv, en gang for alle.

Derfor må all frelse gå om Jesus.

Han sier også at når vi skal be vår Far i himmelen om noe, så skal vi be i Jesu navn.

Og for å få det stadfestet: Ingen blir frelst bare ved gode gjerninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Nå sier jo også Krishna at han er den eneste veien men jeg gidder ikke siter det igjen. Men lyver da Krishna og husk vist du ikke vet det Krishna levde 1000 år før

Men det du sier altså er altså at Gud skaperen av alt skaperen av Jesus oppretholderen av alt liv som kommer som har vært ikke kan frelse alene.

Og hvem vet om vi mennesker tolker Guds ord og Jesu ord som står i bibelen riktig ?..Hvordan kan man være så sikrte på det...

Og foresten og sitere bibel sitat helle tiden er ikke og svare på spørsmålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sier jo også Krishna at han er den eneste veien men jeg gidder ikke siter det igjen. Men lyver da Krishna og husk vist du ikke vet det Krishna levde 1000 år før

Og foresten og sitere bibel sitat helle tiden er ikke og svare på spørsmålet

Hvem er Krishna, og hvem har sagt at han eller hun levde 1000 år før hva da?

Når det gjelder din uttalelse om mine Bibelsitater, synes jeg du er temmelig usaklig. Siden min kristne tro er omtalt i Bibelen, og jeg bruker Bibelen som fasit for min tro, da er dette med på å underbygge og bekrefte det jeg skriver.

Det må da være bedre å sitere Bibelen, framfor å forklare hva som står der?

Da slipper du å være avhengig av min tolkning, som det virker som om mange er uenige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Krishna er den hinduistiske Kristus jeg har skrevet sammenligninger mellom Jesus og Kristus her inne,...Krishna er en han...

Over vel over 900 millioner mennesker tror Krishna er en frelser..

Det finnes så mange likheter mellom Jesus Kristus og Krishna at vist du faktisk sjkker det så vil du få sjokk....Krishna er også den mest kjente Åndelige person sammen Med Jesus og Buddha og Muhammed. Men jeg forventer ikke at en Kristen person gidder og bry seg om andre religioner og vite hva personer i de religionene heter....Men du kan se på det jeg la inn på forumet der jeg skrev likhetrene mellom Jesus og Krishna så vil du se at Jesus er ikke så spesiel som mange kristne mener,

Og vist du hadde lest Bibelen og Bagavhan Gita ( Hinduistenes Bibel ) .Ville du funnet svært mange likheter i det som ble sakt mellom Jesus og Krishna.

Jeg håper det var et svar bra nok til og si hvem Krishna er...Han er frelser og Guds sønn i den hindusistiske tro akkurat som Jesus er det i den kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en muhamedaner? Trodde det het muslim?

Du er inne på noe der.

Uttrykket muhammedaner er et feilaktig uttrykk for en muslim som bekjenner seg til islam. Dette uttrykket ble utbredt i europeiske språk i løpet av 1800-tallet.

Men siden dette uttrykket er blitt mye brukt tidligere, lå det nok latent hos meg.

Men jeg ser ikke noe galt i selve uttrykksformen, som er på samme måte som vi blir kalt Guds folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men la oss nå si at denne personen er en grussom morder og terrorist av det værste slaget dreper alt og alle..Men fremdels går i kirken vær dag og alt som en kristen gjør bare han dreper og alt det der i tilleg men sier han er frelst...

Her er det en del motsetninger. For det første er det at noen går i kirka hver dag noe tegn på at personen er kristen. Og det er umulig å gjøre "alt som en kristen gjør" og i tillegg løpe rundt å drepe og terrorisere. Det går forresten fint an å si at en er frelst og har Gud med seg i det en gjør, uten at det medfører riktighet også. "Gott mit uns"... er et tydelig eksempel på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jo også Krishna at han er den eneste veien men jeg gidder ikke siter det igjen. Men lyver da Krishna og husk vist du ikke vet det Krishna levde 1000 år før

Nå har ikke jeg noen problemer med at denne Krishna skulle ha levd 1000 år før Jesus.

For det første så er det ingen som har oppgitt noe om hvor dette har stått i gamle skrifter, og for det andre så var Jesu komme profetert i lang tid i forveien i Det Gamle Testamentet.

Du skriver at du har lest Bibelen, men du kan ikke ha forstått så mye av det du leste, siden du ikke liker at jeg siterer derfra.

Men i Jesaja 7,14 står det: Se, en jomfru skal bli med barn, hun skal føde en sønn og gi ham navnet Immanuel.

Jesaja 9,6: Hans navn skal kalles Under, Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far, Fredsfyrste osv.

Jeremia 30,21: Hans(Jakobs)Herlige skal være av hans egen ætt, og hans Hersker skal utgå av hans eget folk.

Ellers så er Jesu komme nevnt i følgende skriftsteder i GT:

Joel 2,23

Daniel 7,13

Sakarias 3,8. 6,12. og 9,9-10.

Jesaja 11,1-11. 42,1. 52,13. 53,2-12. og 59,20.

1 Samuel 2,10 og 2,35.

Esekiel 21,27.

Jesus er faktisk nevnt allerede i 1 Mosebok 49,10:

Kongespir skal ikke vike fra Juda, ikke herskestav fra hans føtter, inntil Fredsfyrsten kommer.

Utfra alle disse opplysningene som disse profetene ga om Jesu komme for flere tusen år siden, skulle det ikke by på problemer å lage historier om en tilsvarende person. Vi vet jo hvor populært det var med avguder på denne tiden. Til og med Moses' bror Aron gikk med på å lage en gullkalv som gud, da Moses var 40 dager oppe på fjellet og talte med Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra alle disse opplysningene som disse profetene ga om Jesu komme for flere tusen år siden, skulle det ikke by på problemer å lage historier om en tilsvarende person.

Det skulle da heller ikke by på problemer å lage historier rundt jesus og opphøye ham til Mesias på samme bakgrunn. Dette er vel en grunn til at jødene ikke ser på ham som Mesias ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er kristen så kommer du ikke til himmelen om du dreper. Men om du en gang har vært en morder, og forandrer deg fullstendig, angrer og ber om tilgivelse, da kommer du til himmelriket. Om du som buddist og aldri hørt om Jesus og er et godt menneske, da kommer du til himmelriket. Men om du har hørt Guds ord og likevel vender ryggen til, ja da har du valgt det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...