Gå til innhold

44 % av alle briter mener Darwin tar feil


Gjest motor

Anbefalte innlegg

Har hørt at visst polene smelter, vil alt av land bli dekket med vann. Og at økosystemet som er nå kan ikke fungere uten at alt kom nesten samtidig. Og at det skal lite til for at vi kunne leve på jorden, med luften, atmosfæren, hellingen på jordkloden, avstanden til månen. prosenten i karboninnhold. og at universet visste at vi kom, måten den er bygd opp på. Og at Jesus ikke var skummel, men forbausende snill.

Ja man skal høre mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at visst polene smelter, vil alt av land bli dekket med vann. Og at økosystemet som er nå kan ikke fungere uten at alt kom nesten samtidig. Og at det skal lite til for at vi kunne leve på jorden, med luften, atmosfæren, hellingen på jordkloden, avstanden til månen. prosenten i karboninnhold. og at universet visste at vi kom, måten den er bygd opp på. Og at Jesus ikke var skummel, men forbausende snill.

Hadde du vært en intelligent pratende boble, hadde du nok sagt det samme. Hadde musene vært intellgente hadde nok de også trukket de samme konklusjonene. Narsisisten i deg forteller deg at du som mennesket har en universell hensikt. Det er skummelt å innse at det ikke er slikt. Det krever baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært morsomt om dyr kunne snakke med oss, men mennesker er det i denne verden som vil finne meningen med livet. narrsisistisk er et mobbeord brukt av en som ikke vet at han er narrsisist selv, selfølgelig vil vi belære hverandre.

Men det finnes bare en sannhet, vil vi se den eller ikke, er opp til hva man vil. Man kan redde et liv, men uten kjærlighet hva gagner det da. man kan gi en sulten mat, men uten kjærlighet, hva gagner da det. Om du er sur på de kristnes Gud som ikke hjelper de rammede av tsunamien, eller jordskjelvofrene eller de hiv smittede eller sultofrene. Herren gir og Herren tar. Han har skapt oss alle.

Men Guds plan var i begynnelsen kjærlighet til oss. Nå er vi så skyldige vi mennesker i alt som har skjedd i våre liv at skulle Gud vise seg på himmelen med sitt ansikt, ville du vært så redd Gud, du ville fryktet ham med redsel.

Men nå renser Gud oss med sitt fullbrakte verk ved Jesu død på korset. Ja jeg vet ordet om korset er dårskap for verden som det står i bibelen, men nå tilber vi Gud med kjærlighet, fordi vi ble tildelt kjærlighet fra Gud ved troen om evangeliet. Det finnes mange falske kristne. Gud vil dømme de. Sannheten vil komme frem i lyset.

Det er bra å kjempe for en sak, alle mennesker vil ha sin rett om de selv mener det. Donnie Darko bruker ord for å kjempe for sin sak, og det skal han ha ære for. Verre visst han holdt en pistol mot hodet mitt for å kjempe som vi har sett i historien har skjedd. Jeg vil si enkelt, å tro på Gud er det motsatte av å ikke tro på Gud. Det er synd det skal vær krig pågrunn av dette, og synd fordi mennesker har mange guder og synd at det er mye ondt i verden p.g.a dette. En eller annen dag kan jeg havne i en bilulykke og dø, da kan jeg bare ikke stole på forskere av evolusjonen som sier de ikke vet hva som er etter døden.

Å tro på Gud er et kapittel for seg selv. Men mange forskere forsker på Bibelen, mange som ikke trodde, trodde fordi sånn er Gud, f.eks Dr Ivan Panin, russisk matematiker som var ateist. Og de som ikke tror må si seg enig i det som har blitt funnet. Kan nevne en hel del forskere som også er nobelprisvinnere, ikke bare amatørforskere som meg.

Ja, det står i Bibelen om de fire verdenshjørner, som for forskere til å mene at Bibelens forfattere var dumme. Men de skriver da om Guds rike nåde for det står skrevet i salme 103. 11-12:

Så høy som himmelen er over jorden,

så stor er Herrens nåde

mot dem som frykter ham.

12 Så langt som øst er fra vest,

så langt tar han våre synder bort fra oss.

Den som har ører, han må høre.

Salme 12:

7 Herrens ord er rene ord,

lik sølv som er lutret i smelteovnen,

sju ganger renset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har hørt at visst polene smelter, vil alt av land bli dekket med vann. Og at økosystemet som er nå kan ikke fungere uten at alt kom nesten samtidig. Og at det skal lite til for at vi kunne leve på jorden, med luften, atmosfæren, hellingen på jordkloden, avstanden til månen. prosenten i karboninnhold. og at universet visste at vi kom, måten den er bygd opp på. Og at Jesus ikke var skummel, men forbausende snill.

Ja, det virker nesten usannsynlig at vi er til! Det må være en gud bak.

På samme måte som det må være en gud bak det usannsynlige som skjedde meg her om dagen. Ut av tilnærmet uendelige tall så jeg tallet 17 i går. 17! ikke 125 eller 2. Ikke en gang 44455767, men 17!

Hvorfor 17, når jeg kunne sett et av resten av de tilnærmet uendelige tallene der ute?

Gud er stor! Takk for at han viste meg tallet 17. Dette er bevis nok for at han lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker nesten usannsynlig at vi er til! Det må være en gud bak.

På samme måte som det må være en gud bak det usannsynlige som skjedde meg her om dagen. Ut av tilnærmet uendelige tall så jeg tallet 17 i går. 17! ikke 125 eller 2. Ikke en gang 44455767, men 17!

Hvorfor 17, når jeg kunne sett et av resten av de tilnærmet uendelige tallene der ute?

Gud er stor! Takk for at han viste meg tallet 17. Dette er bevis nok for at han lever.

Det største av alt var vel at du oppdaget det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...