Gå til innhold

Kan "gjenferd" komme og gå?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en mistanke om at vi har et husspøkelse. :sjarmor:

Tingen er at vi bare "merker nærværet hans" innimellom. Kan gå mnd uten noenting, og så masse "kontakt" en liten stund før det blir stille.

Men jeg trodde gjenferd/spøkelser/ånder holdt seg på samme sted hele tiden?

(det skal nevnes at vi aldri har prøvd å kontakte han, og at jeg egentlig ikke "tror" på han, men likevel er dette snodig :ler: )

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid78

Det kan godt være at han er der, selv om dere ikke merker han. Kanskje han rett og slett er litt furten fordi dere ignorerer han? Jeg vet ikke. Jeg tror på spøkelser eller gjenferd eller hva man nå vil kalle det. Og har også opplevd lignende ting. Men så lenge man ikke gir det oppmerksomhet, så pleier det å forsvinne i perioder. Vet ikke hvorfor da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan komme og gå. Mulig det har med datoer osv men jeg trur ikke det. Det er vel heller at de er og forstyrrer og rocker naboen f.eks???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt. kan du jo spørre?

Får vel gjøre det ja! :ler: Eller legge igjen en beskjed på svareren hans og høre om når han har tenkt seg til oss igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Det er den sjeldnere gjenbruksferd du nok har truffet på.

Resirkulert politisk korrekt gjenferd. Ditt gjenferd - til andres gjenbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
:ler: Satser på at dere har rett! Har iallefall ikke "vært noen her" siden før første innlegget i denne tråden, så har begynt å slappe av litt igjen nå. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkalte spøkelser kan komme og gå.

Hvorfor vet jeg ikke, men de kan være eller virke fraværende i perioder, mulig fordi de hadde ett yrke som gjorde at de måtte pga at de var pendlere, fiskere, eller fordi de rett og slett er andre steder også. På besøk kanskje, på jakt eller på hyttetur... At bestemte datoer gjelder, tror jeg ingenting på, men jeg kjenner for lite til fenomenet.

Også du selv kan bidra til å merke nærheten av fenomenet, ved at du er psykisk nede, grubler for mye, har drukket eller ruset deg for mye i det siste f.eks. og da er mer mottagelig for å merke input fra det som kalles den "grå sonen" der spøkelser sies å befinne seg.

Det kan også være at husspøkelset ikke liker forandringer du har gjort, fordi han/hun tror han ennå er i live og bor der, og derfor blir mer tydelig i perioder.

Prøv å snakk med "spøkelset" og forklar at du vil ha fred, men du må gjøre det i kjærlighet og vite at vedkommede kan være fryktelig redd og derfor kan være småaggresiv (ting kan falle ned osv).

Jeg vet om folk som faktisk driver med å sende de tilbake til lyset, der de hører hjemme, og har selv vært med på en slik prosess der jeg måtte snakke til "spøkelset". Flere vandret, bl.a. to kvinner og par barn, men ikke han vi egentlig ville ha vekk (fordi vi merket han best pga svettlukta bl.a.).

Siden flyttet jeg og hva som skjer i huset nå, vet jeg ikke. Hadde jeg fortsatt å bo der, ville jeg prøvd å gjort mer for å få han trygg nok til å vandre dit han skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har ei venninne som har en (eller flere) poltergeist(er) som går hjemme hos seg. Men de merker bare aktiviteten i perioder. Jeg får gjerne en SMS med advarsel av og til at "Nå er det full aktivitet her for tida" eller "Lenge siden jeg har hørt fra Polty nå".

Jeg har (heldigvis) aldri opplevd noe når jeg har vært på besøk hos henne, men er likevel alltid litt nervøs når jeg skal overnatte der. Pleier å sørge for at det er i lav-aktivitets-perioder!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden rensad för utomsnack

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt creepy dette. Jeg har bodd alene på tre ulike hybler i tre år og kan vel ikke akkurat si at jeg har merket noe særlig til dette. Kanskje etter at jeg hadde sett en eller annen film eller noe og følte meg litt ekstra nervøs at jeg kjente noen vibber i lufta. Da for jeg til sengs som oftest og snurklet meg ordentlig godt inn under dyna :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, de kommer og går.

mange av (de skjeldne)gangene kommer de for å varsle om noe.

Tenk igjennom om det har skjedd noe spess like efterpå.. dagen efter ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke alltid de kommer for og varsle noe. Noen ganger bare er de der.

Nei, de kommer ikke alltid for å varsle....

Men ofte. ihvertfall i mit tillfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Du forstår kanskje ikke hva som menes med komme og gå.

Det betyr ikke at de går vekk fra huset eller sted de spøker.

Det betyr at de slutter og vise seg og lager lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...