Gå til innhold

Varm skogkatt (raggete tykk pels)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har godt med vanntilgang, og drikker greit. Men vi bor i et område hvor solen nå steiker uten nåde om dagene, og temperaturen inne er like høy som i skyggen ute (mellom 28 og 30 grader store deler av dagene). Katten virker mye rastløs og tusler fra skygge til skygge og går ut/inn mye. Han er ikke typen til å forlate hagen, han er en seniorkatt og lite eventyrlysten. Ellers frisk.

Noe jeg bør gjøre for min herremann for å gjøre dagene mer behagelig?



Anonymous poster hash: 06f13...5d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig lite du kan gjøre.. Men hvis du har en kjeller eller et rom som ligger sånn til at det ikke blir så varmt der, så kan du åpne der så han får mulighet til å gå inn dit. Pusen til venninna mi har så og si bodd på betonggulvet i kjelleren de siste dagene. ;) Du kan jo også legge noen håndklær i frysen og spre de utover så legger han seg kanskje der.

Ellers så er det jo ofte sånn at de venner seg til det. Pusina mi er alltid helt utslått de første par døgnene av en sånn varmeperiode. Jeg glemmer det hvert år, så jeg tror hun er blitt syk.. Hun ligger rett ut enten hun er ute eller inne, og løfter jeg henne, så ligger hun som et slakt i armene mine. :fnise:

Etter et par dager blir hun derimot i kjempeform, går med halen til vers hele tiden og er i sitt ess! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et par våtfórbokser/poser i kjøleskapet og gi en halv porsjon to ganger om dagen. Det hjelper på å kjøle ned pus de verste varmedagene. Funker som bare juling på de to pelsballene våre når det er så varmt at de bare ligger som to veislakt utover gulvet. :fnise:

Ha også et par ekstra vannskåler litt hist og pist sånn at pus har tilgang til vann flere steder i huset.

Katter blir ekstra slappe i varmen de også, det er helt normalt, og pelsen hjelper faktisk til å isolere mot den verste varmen også for langhårede katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kanskje et triks jeg bruker på mine egne kortpelsede kan være noe for dem med lang pels også?

Jeg skyller opp en klut i kjølig vann, vrir den slik at det ikke er dyvåt... og så stryker jeg over pelsen.

De elsker det, og så er det rett ut på balkongen og legge seg i skyggen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådet til Lille-pus høres smart ut. Selv har jeg klappet katten med våte hender, eller gredd pelsen med en kam som er dyppet i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ta den til en hundefrisør og stusse?

Anonymous poster hash: ec6f7...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...