Gå til innhold

Kjære hundeeiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et tema som egentlig burde vært ferdigsnakka, men det virker ikke til å gå inn.

Jeg aksepterer at jeg kan risikere å komme til å tråkke i hundebajs hvis jeg går utenfor stien i skogen, da vil jeg automatisk se meg nøye for fordi det finnes mye annet man helst ikke vil tråkke i der også.

Men med hvilken logikk rettferdiggjør dere at dere lar den stakkars hunden deres gjøre fra seg midt på fortauet - midt i Oslo sentrum?

I stedet for å kunne se på miljøet rundt meg, se mennesker i øynene og vende ansiktet mot solen, må jeg gå og stirre ned i asfalten fordi det kryr av små og store ruker hvorhen jeg går.

Er hundebæsj blitt så vanlig for dere at dere ikke selv synes det er ekkelt å tråkke opp varm og rykende fersk avføring, som man så drar med seg inn i matbutikken, på kafeer og inn i gangen hjemme?

Er hundeposer blitt mangelvare? Underlagt rasjonering? Blitt for dyrt? Har dere mistet evnen til å bøye dere pga inaktivitet? Eller er dere så opptatt av å snap'e og tvitre på mobilen at dere rett og slett ikke får med dere hva dyret i andre enden av båndet holder på med?

Forklar meg hvorfor dere synes det er greit å gå fra hundebæsjen på fortauet! For jeg forstår virkelig ikke!

Anonymous poster hash: 60e9c...4d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hundeeiere kommer i to varianter. De som bryr seg og rydder opp etter sin venn, og de som ikke burde hatt hund i det hele tatt. De som ikke tar opp etter hunden, gidder ikke å forandre noe etter å ha lest det ts skriver. De gir f***. Anonymous poster hash: 70270...f3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer mest sannsynlig til å få masse svar fra folk som plukker opp etter hundene sine, samt kanskje en-to stk. som bare sier at de ikke gidder. Tror ikke du får mye større forståelse for det du spør om...

Det er jo så enkelt som at enkelte mennesker ikke bryr seg. Ikke bare hundeeiere, men blant alle mennesker generelt er det en del som bare gir blaffen i andre. That's life. Innimellom kan det nok skje at man glemmer/går tom for poser også. Du får si fra til personen det gjelder om du ser noen som ikke plukker opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Ha et par poser i en lomme og gi de til en av de som "glemmer" å plukke opp, eller har "glemt" pose. De får en kledelig rødfarge veldig ofte, plukker opp og mumler noe som likner takk om du har litt god velvilje til.

Presenter det på en hyggelig måte. Noe a la "Har du gått tom for pose? Så flaks at jeg har noen i lomma da". Så gjør det susen. Like morsomt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer mest sannsynlig til å få masse svar fra folk som plukker opp etter hundene sine, samt kanskje en-to stk. som bare sier at de ikke gidder. Tror ikke du får mye større forståelse for det du spør om...

Det er jo så enkelt som at enkelte mennesker ikke bryr seg. Ikke bare hundeeiere, men blant alle mennesker generelt er det en del som bare gir blaffen i andre. That's life. Innimellom kan det nok skje at man glemmer/går tom for poser også. Du får si fra til personen det gjelder om du ser noen som ikke plukker opp. ;)

Men de går jo på de samme fortauene, og blir jo dermed utsatt for samme problemet som de skaper selv. Det er det jeg ikke skjønner. Og jeg skjønner heller ikke at det går an å bli så lat at å ha en pose i lomma, bøye seg, knyte en knyte og kaste i en søppelkassen er en for stor fysisk utfordring.

Og tro meg, jeg sier i fra hvis jeg er så "heldig" å ta noen på fersken... ;)

Ha et par poser i en lomme og gi de til en av de som "glemmer" å plukke opp, eller har "glemt" pose. De får en kledelig rødfarge veldig ofte, plukker opp og mumler noe som likner takk om du har litt god velvilje til.

Presenter det på en hyggelig måte. Noe a la "Har du gått tom for pose? Så flaks at jeg har noen i lomma da". Så gjør det susen. Like morsomt hver gang.

Godt tips! :)

TS

Anonymous poster hash: 60e9c...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ofte grunner som at man går tom for poser, eller har det travelt og ikke forventet at bikkja skulle drite en tredje gang, og ikke har tid til å plukke opp. Folk oppfører seg dårligene når ingen ser hva de gjør, er mitt inntrykk. Om de får det påpekt at de burde plukke opp driten, så skjerper de fleste seg. Si fra hvis du ser at det skjer :)



Anonymous poster hash: 7b766...087
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et par poser i en lomme og gi de til en av de som "glemmer" å plukke opp, eller har "glemt" pose. De får en kledelig rødfarge veldig ofte, plukker opp og mumler noe som likner takk om du har litt god velvilje til.

Presenter det på en hyggelig måte. Noe a la "Har du gått tom for pose? Så flaks at jeg har noen i lomma da". Så gjør det susen. Like morsomt hver gang.

Har selv alltid en rull med sånne små poser for dispensere i veska selv om jeg ikke har hund lenger.

De funker så bra til epple skrotter, banan skall osv da man er på farta.

Bruker samme taktikk som deg, og er alltid hyggelig.

Virker som de synes det er litt ekstra flaut :)

Var en mann her som ALDRI plukket opp. Så han mange ganger før jeg ga han en pose.

Å har aldri sett at han ikke plukker opp etter det...hehehe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen gangers lufting av hund, vet en at den lille søte kan skite opptil flere ganger på turen. Fire-fem hundeposer tar ikke mye plass hvis de brettes sammen og legges i lommene/veskene i god tid før en går ut. Det er ikke vanskelig.

Anonymous poster hash: 70270...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig KAN alle feile og glemme posene i den andre jakken, ha for få poser, osv, men det hører nok til sjeldenhetene. De fleste som ikke plukker opp gidder ikke, eller synes det er ekkelt. De burde aldri hatt hund.

Det TS kanskje ikke tenker over er at de som lider mest av hundebæsj på veien faktisk er andre hundeeiere. Ikke bare fordi vi kan få skylden for det andre har forlatt, men fordi mange hunder faktisk spiser dette. Ja, det er ekkelt å tråkke i hundebæsj man ikke ser, men tro meg, det er MYE verre å stikke hånda i munnen til valpen som har tatt en god jafs og gumler bæsj med stor fornøyelse.

Drittfolk er vel det beste ordet for de som ikke plukker opp etter hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på fortauet må man plukke opp, og jeg plukker alltid opp om hunden bæsjer på et sted det går andre folk. Min bæsjer imidlertid aldri midt på asfalten, den har da intimgrenser :) midt i skauen lar jeg det ligge. Det har med tilgang på søplebøtter å gjøre også.

Men det jeg skjønner enda mindre, er dem som plukkker opp bæsjen, for så å slenge posen fra seg...

Anonymous poster hash: 7cca7...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som tok kaka for min del, var da en hundeeier (er hundeeier selv) presterte å la en diger hundebæsj ligge rett foran porten vår, så det første man gjorde på morgenen var å tråkke i den. Da fikk jeg voldsfantasier...

Anonymous poster hash: 7cca7...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 10-11 kr for en rull med bæsjeposer på daglivarebutikken. Og alle dagligvarer som jeg har sett selger dette. Så er ikke så vansklig eller dyrt å kjøpe seg en rull!

Jeg har hund selv, plukker selvsagt opp når jeg går tur. For jeg hater selv å tråkke i hundebæsj og irriterer meg over de som ikke gidder å plukke opp. Men som andre har nevnt i denne tråden. De som aldri gidder å plukke opp kommer heller ikke til å gidde etter å ha lest denne tråden her.



Anonymous poster hash: dec83...9a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg også, men den andre siden er det er at man kan risikere å få kjeft fordi noen andre har prestert å ikke plukke opp. Så da mååå det jo være meg, siden jeg går langs gata og det ligger møkk ved siden av fortauet. Jeg plukker alltid opp, selv i marka. Likevel opplever jeg ofte den "er dette møkk etter BIKKJA DI???!" og jeg må vifte med posene, si at det ikke er meg, si meg enig i at det er kjempedumt og uansvarlig å ikke plukke opp, og prate lenge med dem, og likevel føles det som de ikke tror meg.

Like før jeg tilbyr dem en pose så de kan sjekke at møkka de peker på ikke er varm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...