Gå til innhold

Hvordan gi ormekur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ennasus

Katten vår er helt umulig når det gjelder tabletter, så de må "tvinges" ned. Det vi pleier å gjøre er at en av oss holder katten med ryggen vendt nedover, mens den andre putter tabletten oppi munnen og holder igjen munnen på den.

Eller kan du jo prøve å putte den inni leverpostei. Ikke fullt så brutalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del (TS) så er det veldig greit å høre alle de forskjellige metodene for å gi tabletter. Selv om det gikk greit med både lillepus og storepus, så er lillepus lagt inn nå pga anfall hvor det mistenkes hypokalemi, epilepsi eller i værste fall FIP. Om det viser seg å være en av de to første er det kjekt å ha lest hvordan andre gir medisin til sine katter. For lillepus lærer jo av den vrange storepus...

Og med det samme kan jeg oppfordre til å forsikre kattene, nå som det ikke er noen offentlig smådyrvakt for oss i byene blir det fort veldig dyrt. Heldigvis har jeg forsikring og får tilbake deler av det det koster, er oppe i over 10 000 så langt...



Anonymous poster hash: 65640...5f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at vi testet denne, og det funket :)

Anonymous poster hash: 65640...5f3

Så fint at det fungerte til dere også :) Jeg liker luremetoder mye bedre enn tvang. Spesielt siden pusen her har en tendens til å skade seg og ende opp på antibiotikakurer på en uke. Bare hittil i år har vi hatt 3 runder med antibiotika og en runde med ormekur.

Anonymous poster hash: 9fbde...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Åpne munnen, pakk pillen så langt bak du klarer og lukk igjen munnen til katten. Da må den svelge den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...