Gå til innhold

Når jeg går på tur følger katten etter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig? Det er koselig! :-)



Anonymous poster hash: f7d05...cca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Det hender seg at katten min følger etter meg på tur og det synes jeg bare er koselig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en katt som fulgte sønnen min et stykke på skoleveien. Det var så søtt, syns jeg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle katt pleide å følge meg til skolebussen da jeg var mindre. Hun pleide til og med å stå å vente på meg når jeg kom hjem igjen :laugh:

Syntes det var veldig koselig :)



Anonymous poster hash: 831e4...090
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt mange katter i familien iløpet av årene. To av disse har vært turkatter :) Syntes det var veldig koslig.

Den ene var kanskje litt vel glad i gå tur og maste nærmest om det, ble med på bussen osv. Husker det var litt flaut når jeg gikk på ungdomsskolen og måtte drive å kaste katta av skolebussen anna hver dag, hehe



Anonymous poster hash: 19014...dd8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går tur så følger 3 katter etter. Så da blir jeg gående med bikkja foran, en katt gående mellom beina, en katt bak og en som henger over skuldra mine fordi han blir lat i varmen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg går tur med hunden har jeg tre katter etter meg. Bare to av de er mine, den tredje er naboens. Tror det er helt normalt selv om det ser noe snodig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hadde en katt som alltid ble med meg og bikkjene på tur. Dersom vi gikk i 2-3 timer så hendte det at hun klatret opp i et tre og slappet av til vi var på vei tilbake igjen da siden hun ikke orket å gå for langt.

Hun bjeffet når vi fikk besøk, og logret med halen nåt det skjedde noe morsomt eller spennende, så når jeg tenker meg om så luret jeg på ol hun egentlig var en hund i kattedrakt :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Min pus følger også etter, det er veldig hyggelig:) Hun blir ikke med på bussen, men protesterer fælt om jeg går på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta til leieboeren vår følger etter når hun går tur med bikkja. Synes det er litt søtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en FB-oppdatering om en katt som hadde vært på topptur (mange km) og hun fulgte etter hele veien, helt oppå fjelleggen. Ble et litt artig bilde med katta i forgrunnen med storslått utsikt bak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt farlig er det også at katten følger etter folk. Nå vet jeg ikke hvordan katten(e) deres er, men jeg har hatt en katt som kunne finne på å følge etter alle slags mennesker som hadde klappet han litt på vegen. En gang førte dette til at han gikk seg så langt bort at han ikke kom seg hjem igjen og var borte lenge før vi fant han igjen.

Har også hørt om en katt som fulgte etter alle som gikk forbi, hver dag måtte eierne kjøre ut og hente henne. Neste dag gjorde hun det igjen.



Anonymous poster hash: 680a4...66e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig? Det er koselig! :-)

Anonymous poster hash: f7d05...cca

Alle kattene våre (har fire stk) liker å være med på tur. Spesielt den ene hunnkatten, hun er med på hele turen når vi går tur med hundene. Litt morsomt å møte på folk og de kikker litt rart der jeg kommer med to hvite hunder, og en hvit katt diltende etter :fnise:

Anonymous poster hash: b1355...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må snike meg ut for å få gå alene.. Åpner døra forsiktig på gløtt og kikker stjålent til alle kanter om Pusina står klar.. Så går jeg fort over "gårdsplassen" mens jeg tenker "håper hun ikke kommer, håper hun ikke kommer.." :fnise: Det har seg nemlig slik at da har jeg bare to valg: Det ene er å "gå tur" sammen med henne, Dvs uendelig saaakte og dit hun vil. Jeg kan nemlig bare glemme å gå fort/løpe fra henne dit jeg hadde tenkt meg (på butikken f.eks) for hun henger på som en klegg! Når ting blir skumle (tungt trafikkerte veier og mye mennesker) må dere ikke tro hun snur nei... Da skal hun bæres da! Skal jeg liksom gå bærende på en katt på Rema 1000 jeg da? Kanskje ha henne i vognen.. :vetikke:

Alternativ to er å bære henne hjem og stenge henne inne til jeg kommer hjem igjen. Og det er jo trist synes jeg.

Jeg pleier å tusle en tur sammen med henne når jeg ikke har noe annet å bestille, eller om hun har vært lite ute (gjerne høst/vinter) og jeg synes hun trenger å lufte seg litt. Og det tror jeg er noe av det fineste hun vet, nest etter fisk.. ;)

Hun er skeptisk på andre mennesker og det er noe jeg er glad for når hun er ute. Ingen får klappe henne uten av matmor er med. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle våre katter har vært sånn. Akkurat nå har vi to katter som begge er ivrige etter å være med på tur, den ene liker spesielt godt å være med samboeren min og bikkja til et skogsområde i nærheten her. Er han inne når hundesela taes på og han skjønner at det er samboeren som skal ut kommer han spurtende og sitter ivrig ved døra og venter.

Det er helt greit at de er med når jeg bare skal gå rundt i nærområdet, men skal jeg gå lengre hater jeg det, er så redd for at de plutselig ikke skal henge med, bli skremt av noe og forsvinne eller løpe ut i trafikken og bli påkjørt. Så jeg pleier å løpe som faen hvis jeg ser dem, da gidder de vanligvis ikke å følge etter og står og jamrer litt borti gata, stakkars. Får jo litt dårlig samvittighet, skulle ønske jeg kunne fortalt dem at det er for deres egen sikkerhet.

Anonymous poster hash: cf1f9...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre katter har vært sånn. Akkurat nå har vi to katter som begge er ivrige etter å være med på tur, den ene liker spesielt godt å være med samboeren min og bikkja til et skogsområde i nærheten her. Er han inne når hundesela taes på og han skjønner at det er samboeren som skal ut kommer han spurtende og sitter ivrig ved døra og venter.

Det er helt greit at de er med når jeg bare skal gå rundt i nærområdet, men skal jeg gå lengre hater jeg det, er så redd for at de plutselig ikke skal henge med, bli skremt av noe og forsvinne eller løpe ut i trafikken og bli påkjørt. Så jeg pleier å løpe som faen hvis jeg ser dem, da gidder de vanligvis ikke å følge etter og står og jamrer litt borti gata, stakkars. Får jo litt dårlig samvittighet, skulle ønske jeg kunne fortalt dem at det er for deres egen sikkerhet.

Anonymous poster hash: cf1f9...520

:skratte: Pusina er også ganske lat av seg, men akkurat dette er visst liv og død om å gjøre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

At katter liksom ikke er flokkdyr har jeg nesten ikke tro på. Mine er også slik at de følger etter meg og hunden min på tur :) De blir med på butikken, fjellturer og i skogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Katten min følger også etter meg når jeg skal bort, bare søtt det.

Anonymkode: f2583...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...