Gå til innhold

Innekatt bli utekatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok ikke rettet mot deg personlig,men holdningen alt for mange har om at de skal skaffe seg katter som er utekatter og som stikker av eller lignende og ender opp hos dyrebeskyttelsen. Som sagt er minst 80% av kattene der katter som er utekatter som har stukket av. Tenk hvor mange som feks ikke chipper,vaksinerer og kastrerer kattene som bare gir kattene problemer.

Katten min er sterilisert og chippet og vaksinert og du aner ikke hvor mye jeg savner ho. Ho var ikke ute hele tiden, ho bare forsvant en gang ho tilfeldigvis var ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten min er sterilisert og chippet og vaksinert og du aner ikke hvor mye jeg savner ho. Ho var ikke ute hele tiden, ho bare forsvant en gang ho tilfeldigvis var ute.

Ok,da håper jeg dine andre katter ikke stikker av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innekatt. Flere jeg kjenner har innekatt. Harmoniske, glade puser som får masse kjærlighet og stimulans, og ikke minst, de får trygghet. De risikerer ikke å bli påkjørt, gå seg vill, bli torturert av drittunger eller mishandlet av andre dyr. Man skulle tro det var en positiv ting. Særlig når man hører at det i mange andre land er langt mer vanlig med innekatt. Men så er man i Norge og leser på KG, og skjønner fort at innekatt, det er dyremishandling av verste sort. Om pus får et kort liv og en brutal død, det betyr ingen ting så lenge den har fått lov til å gå fritt ute. Det er jo et rovdyr og de er jo så uavhengige. Vel, skulle man følge den logikken så burde vel også hunder få gå fritt uten tilsyn? De er også rovdyr, og sannelig har de tenner og klør både til forsvar og til angrep. Slipp ut bikkja når du går på jobb og la den fange sin egen mat til du kommer hjem igjen, la den streife ute i all slags vær og forsvare seg mot alle farene der ute. Rovdyr klarer seg da selv, og det er dyreplageri å ha dem for mye inne. Eller nei, vent, det går jo ikke - hunder har jo pengeverdi! Det er jo sosialt akseptert å kreve at de har tilsyn. Nei, ta dere en bolle og stapp den i kjeften, dere som er så fanatisk imot innekatter.

Anonymous poster hash: 7a2cb...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innekatt. Flere jeg kjenner har innekatt. Harmoniske, glade puser som får masse kjærlighet og stimulans, og ikke minst, de får trygghet. De risikerer ikke å bli påkjørt, gå seg vill, bli torturert av drittunger eller mishandlet av andre dyr. Man skulle tro det var en positiv ting. Særlig når man hører at det i mange andre land er langt mer vanlig med innekatt. Men så er man i Norge og leser på KG, og skjønner fort at innekatt, det er dyremishandling av verste sort. Om pus får et kort liv og en brutal død, det betyr ingen ting så lenge den har fått lov til å gå fritt ute. Det er jo et rovdyr og de er jo så uavhengige. Vel, skulle man følge den logikken så burde vel også hunder få gå fritt uten tilsyn? De er også rovdyr, og sannelig har de tenner og klør både til forsvar og til angrep. Slipp ut bikkja når du går på jobb og la den fange sin egen mat til du kommer hjem igjen, la den streife ute i all slags vær og forsvare seg mot alle farene der ute. Rovdyr klarer seg da selv, og det er dyreplageri å ha dem for mye inne. Eller nei, vent, det går jo ikke - hunder har jo pengeverdi! Det er jo sosialt akseptert å kreve at de har tilsyn. Nei, ta dere en bolle og stapp den i kjeften, dere som er så fanatisk imot innekatter.

Anonymous poster hash: 7a2cb...27a

Samme tenker jeg, til og med PETA anbefaler å holde innekatt fremfor utekatt.

Anonymous poster hash: 9268d...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg, til og med PETA anbefaler å holde innekatt fremfor utekatt.

Anonymous poster hash: 9268d...4f2

PETA kan ryke og reise så mye som de tuller.

Jeg er for utekatt fordi jeg vet mine katter ikke hadde likt å bare være inne. Og ja, jeg mener alle katter bør være ute innimellom så de kan leke og jakte og spise rovdyr. Men hver sin mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...