Gå til innhold

Har så vondt av naboens kanin...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanner er nattdyr og sover mye på dagen. Dermed skal de ikke koses med hele tiden.

Øh, nei. Kaniner er ikke nattdyr.

Anonymous poster hash: c6ffa...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(...) Får kaninen mat, drikke, rengjøring og litt kos hver gang den mates, så har den det bra.

Tull og tøys. Kaniner trenger å bevege seg og bruke musklene, ikke råtne i et bur.

Anonymous poster hash: d3ecf...264

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var det helt vanlig å ha kaniner i bur ute. Er buret for lite og de ikke er flink med mat og vann bør du gjøre noe, men at kaninen er ute i et bur er ikke dyremishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var det helt vanlig å ha kaniner i bur ute. Er buret for lite og de ikke er flink med mat og vann bør du gjøre noe, men at kaninen er ute i et bur er ikke dyremishandling.

Det er bare å lese litt på Dyrebeskyttelsens sider for å oppdatere kunnskapene dine:

"Våre tamkaniner er direkte etterkommere av de europeiske villkaninene og innehar fremdeles tilsvarende atferd, lyster og behov. En kanin som kun har en kvadratmeter til disposisjon, vil derfor lide av både helse- og atferdsmessige konsekvenser."

http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/kanin-et-misforstatt-dyr#.U6smntoaySM

Anonymous poster hash: d3ecf...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese litt på Dyrebeskyttelsens sider for å oppdatere kunnskapene dine:

"Våre tamkaniner er direkte etterkommere av de europeiske villkaninene og innehar fremdeles tilsvarende atferd, lyster og behov. En kanin som kun har en kvadratmeter til disposisjon, vil derfor lide av både helse- og atferdsmessige konsekvenser."

http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/kanin-et-misforstatt-dyr#.U6smntoaySM

Anonymous poster hash: d3ecf...264

Jeg tror jeg skrev noe om at buret ikke skulle være for lite å. Kanskje lese innlegg helt før man svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skrev noe om at buret ikke skulle være for lite å. Kanskje lese innlegg helt før man svarer?

Kanskje lese artikkelen til Dyrebeskyttelsen før du svarer? Kaniner skal løpe mye fritt og sosialisere med andre kaniner.

Anonymous poster hash: d3ecf...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sobril

Kaninen har fått et "tilleggsbur" under det andre som gir den anledning til å kjenne gress under bena også.

Naboen er imidlertid generelt lite god, og er et kverulerende spetakkel ut av det milde (i tillegg til sånn cirka verdens dårligste selvinnsikt). Vi har flere problemer om dagen med vedkommende enn kaninen for å si det sånn.

Men - kaninen har det etter forholdene bra nå ser det ut til, og om en måneds tid FLYTTER naboen! :) :) :)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Tar naboen med kaninen?

Ja, jeg regner med det. Den har det i hvert fall mye bedre nå, og får håpe dette holder stand på ny adresse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ja, jeg regner med det. Den har det i hvert fall mye bedre nå, og får håpe dette holder stand på ny adresse også.

Spørs det, da :( ikke sikkert de nye naboene bryr seg nevneverdig heller. Ja til kidnapping av kanin i natt :P

Men du har jo gjort veldig mye, da, tommel opp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mye elendig kaninhold at jeg blir forbannet når noen vil gi barnet sitt en kanin. De vet ingenting om kaninhold og barna går som regel lei etter en tid og kaninen vansmekter i buret, ingen oppmerksomhet. Har sett flere tilfeller i nabolaget, noen oppfører seg som om kaniner er forbruksvare. Jeg blir arg bare jeg tenker på det kjenner jeg. :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...