Gå til innhold

Har så vondt av naboens kanin...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gitt beskjed. Nabo reagerte som forventet, men vi fikk til en dialog ihvertfall så regner jeg med at det løser seg :)

Anonymous poster hash: 3ae47...3fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er fortsatt andre sine dyr. Og man skal isåfall først ta kontakt med eieren, å forklare at det ikke er greit, før man gjør noe så drastisk som å faktisk kidnappe andre sine dyr. Ja, mattilsynet hadde nokk jeg også kansje tatt kontakt med bare for å høre, for det er jo ikke bra for en kanin, det er jo klart.

Joda, jeg ville også gjort som TS har gjort nå, tatt det opp med naboen først. Så eventuelt gått videre til Mattilsynet eller Dyrebeskyttelsen om det ikke bedrer seg.

Anonymous poster hash: d3ecf...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Joda, jeg ville også gjort som TS har gjort nå, tatt det opp med naboen først. Så eventuelt gått videre til Mattilsynet eller Dyrebeskyttelsen om det ikke bedrer seg.

Anonymous poster hash: d3ecf...264

Da er vi enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså. Ga jo beskjed. Nabo ble veldig defensiv, noe jeg sikkert hadde blitt også. Det var visst ikke måte på hvor god pleie den kaninen fikk og hvor mye oppmerksomhet - noe jeg for øvrig aldri har sett. Dessuten hadde nabo så mange planer for uteplass osv. Samt at jeg fikk beskjed om å passe mine egne saker selvsagt.

Slo meg til ro med at jeg traff en nerve. Nå har dog kaninen vært uten vann i 24 timer igjen. Når jeg vet at vannflaska pleier å ramle ned er dette noe jeg automatisk holder øye med. Tenkte at den sikkert kommer opp snart siden de er hjemme - men nei. Den ligger fremdeles på bakken. Kjenner at jeg nesten fråder her jeg sitter.

Anonymous poster hash: 3ae47...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her legger jeg vekk anonymiteten min for å lettere kunne følge tråden. Er jo ingen hemmelighet for nabo hvem jeg er lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har naboen din kommentert her? Men ellers så heier jeg på deg!

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har naboen din kommentert her? Men ellers så heier jeg på deg!

Nei, ikke som jeg vet. Skulle h*n på slump dumpe bort i tråden er nicket mitt avslørt, men har ikke noe å skjule som jeg skriver under nick uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Så lenge neglisjeringen tydeligvis fortsetter, og du har prøvd å få til en dialog, synes jeg en telefon til dyrebeskyttelsen eller mattilsynet er på sin plass nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at det ikke skjer noen forbedring for kaninen. Men med ditt pågangsmot, så vet jeg at saken ikke blir liggende heller. Jeg synes du skal fortsette å "plage" de. Si i fra at vannflaska har falt ned, hver gang dette skjer.

Jeg tror forresten din lokale dyrebeskyttelse er villige til å hente kaninen. De må jo så klart få et ja fra eier, men de kan være ganske pågående om de ser dyr lide.

Jeg har selv "plaga" en venninne ganske heftig pga hennes kaninhold. Og hennes kanin lever godt i forhold til denne her. Kaninen til min venninne, var aldri ute av buret pga for lange klør og glatt gulv. Med kloklipp og teppe på gulvet, så endret kaninen fra å være en deprimert pelsdott, til å bli en glad sprettball som elsker kos.



Anonymous poster hash: e2faf...6c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

God at du bryr deg!

Alt for mange tror at kaniner kan leve ved å bar være i bur, men det er helt feil.

De skal få løpe og hoppe rundt hvertfall en time om dagen. Ingen hadde vel latt en hund stå i bur 24/7?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skriver at kaninen må få "hoppe rundt" ihvertfall i en time hver dag - hva mener dere da? Hvor stor plass må den ha for å kunne "hoppe rundt"?

Med det samme - er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe en varmelampe? Felleskjøpet??

(Sorry for avsporing)



Anonymous poster hash: 063f9...dfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt den. Jeg skjønner ikke de som hyler opp om egne dyr og kidnapping, for enten er det ikke relevant eller så må dere begynne å ta vare på dyrene deres. Dette høres absolutt ikke bra ut. Stakkars dyr.

Voksne, ansvarlige mennesker bryter ikke straffeloven når det er noe de ikke liker. De tar det opp i riktig fora. Ring Mattilsynet.

Anonymous poster hash: 36d02...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Vet du, det er fint å bry seg om dyr, men det er faktisk naboens kanin, og så lenge det ikke er åpenbart kritikkverdige forhold så har du ingenting med å stadig løpe inn i naboens hage og sjekke hvordan kaninen har det.

Kansje sjekker de også vannflaska regelmessig? Vet du hvor lenge det var siden den datt ned?

Hvorfor skal de måtte kose med den for at du er fornøyd? Kanskje er det en kommende søndagsmiddag?

Jeg setter det litt på spissen for å provosere, men poenget er at du ødelegger forholdet til naboen fullstendig om du skal overvåke naboens kaninhold på den måten.

Om du blir sjenert av lyder, lukt eller annet, eller om det er åpenbart kritikkverdige forhold (da snakker vi ikke om manglende utsikt, det er en fordel for kaniner at det er nett bare på en vegg, ingen trekk) så kan du varsle mattilsynet.

Hvorfor skal folk på død og liv være så jævlig fokusert på eierrett.

Hva faan har det og si hvem som eier den hvis den ikke har det noe bra?

Du mistror TS når du påpeker at kanskje den ikke har det så værst likevel. Det er pointless og skulle spekulere I noe slikt. TS vet sannsynligvis dette vesentlig bedre enn deg.

Hadde noen kidnappet mine dyr, på grunnlag av at de selv ikke mente de hadde det bra, så hadde jeg blitt fly forbanna. Man kidnapper IKKE andre sine dyr, med mindre det er DYREPLAGERI. Jeg vet ikke helt hvor langt det kan gå før man kan kidnappe med loven i hånd, men det skal vel være ganske ekstreme forhold før man kan gjøre det. Uansett, du kan jo eventuelt prøve å snakke med naboen selv, og kansje gi de en bok om kaniner (hint, hint) som de over her sa.

Uansett, kidnapping er ikke akseptabelt, og så lenge naboen ikke holder på med dyreplageri (altså, at den oppfyller kravene for dyrehold for akkurat kanin) så kan du ikke gjøre noe annet enn å prøve å snakke med naboen å få han/hun til å forstå at det ikke er helt slik dyr burde ha det.

Yeah yeah. Hvem bryr seg om blir sur hvis du ikke kan behandle dyrene dine ordentlig. Jeg for en hadde driti lang f... i hva mente om saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Hvorfor skal folk på død og liv være så jævlig fokusert på eierrett.

Hva faan har det og si hvem som eier den hvis den ikke har det noe bra?

Du mistror TS når du påpeker at kanskje den ikke har det så værst likevel. Det er pointless og skulle spekulere I noe slikt. TS vet sannsynligvis dette vesentlig bedre enn deg.

Yeah yeah. Hvem bryr seg om blir sur hvis du ikke kan behandle dyrene dine ordentlig. Jeg for en hadde driti lang f... i hva mente om saken.

Det handler om at man ikke kidnapper andre sine dyr, med mindre det er dyremishandling. Det er ikke sikkert naboen er inne på det heller hvordan man faktisk skal behandle dyr, og da burde man heller ta det opp med naboen først, framfor å stjele noen andre sitt kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malanthor

Det handler om at man ikke kidnapper andre sine dyr, med mindre det er dyremishandling. Det er ikke sikkert naboen er inne på det heller hvordan man faktisk skal behandle dyr, og da burde man heller ta det opp med naboen først, framfor å stjele noen andre sitt kjæledyr.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som eier dem. Men joda, er enig med deg i at man kan prøve og snakke med vedkommende først. Og hvis det ikke hjelper og situasjonen ikke er alvorlig nok til at mattsilsynet tar affære så kan du alltids stjele dem i nattens mulm og mørke. Det må selfølgelig være noe galt før du gjør noe slikt. Kan ikke gjøre det fordi du er sur hunden bare får 2 turer hver dag istedefor 3 og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta bilder? Du kan jo f.eks. ta bilde når vannflasken er tom eller faller ned og ha med tid og dato. Kontakter du dyrevernet eller mattilsynet vil nok naboen protestere og mene denhar det godt, da vil du jo ha noe bevis i alle fall..



Anonymous poster hash: e94c9...96a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har du prøvd å ta bilder? Du kan jo f.eks. ta bilde når vannflasken er tom eller faller ned og ha med tid og dato. Kontakter du dyrevernet eller mattilsynet vil nok naboen protestere og mene denhar det godt, da vil du jo ha noe bevis i alle fall..

Anonymous poster hash: e94c9...96a

Jeg synes dette er smart. Jeg tror det bare kan bli mer ubehagelig for deg om du ikke har noe "å slå i bordet" med.

Synes for øvrig at det er veldig bra du bryr deg, TS. Det er dessverre mange som ikke gjør det når det "bare" er en kanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som eier dem. Men joda, er enig med deg i at man kan prøve og snakke med vedkommende først. Og hvis det ikke hjelper og situasjonen ikke er alvorlig nok til at mattsilsynet tar affære så kan du alltids stjele dem i nattens mulm og mørke. Det må selfølgelig være noe galt før du gjør noe slikt. Kan ikke gjøre det fordi du er sur hunden bare får 2 turer hver dag istedefor 3 og lignende.

Altså, jeg tror du missforstår meg litt. Jeg selv kunne kidnappet ett dyr om jeg så at dyret virkelig hadde det vondt, men da skulle det vært så alvorlig at jeg ikke ville gitt den det gjelder en sjanse engang. Altså, da snakker jeg ekstremt dyremishandling der eierne klart og tydelig ikke er i stand til å ta vare på det. Men i den saken her så virker det for det meste om uvitenhet, og da hadde jeg blitt forbanna om noen gjore det med mine dyr, om jeg ikke hadde peiling. Dumt å skaffe seg dyr om man ikke har peiling, men jeg er så glad i dyrene mine at hadde noen trodd jeg behandlet de dårlig, (mens jeg ikke gjorde det, eller hadde lite peiling men ville lære) så hadde jeg blitt knust, og fly forbanna. Det er fordi når man ikke vet 100% hva som er greia, så er det direkte STYGGT å gjøre det mot folk.

Såklart, om situasjonen ikke bedrer seg og dyret tydelig har det vondt, så snur saken seg. Men jeg snakket om å kidnappe uten å gå inn for å endre situasjonen først. DET er jeg helt imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...