Gå til innhold

Skjønner ikke noe av kroppen etter p-pilleslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke prøver i den forstand, men jeg har sluttet på p-piller etter 10 år (yasmin). Mulig denne tråden skal flyttes, men virker som om folk har best peiling på dette underforumet Jeg orket ikke mer av dårlig sexlyst.

Vi bruker kondom nå, men skal ærlig innrømme at vi har vært uforsiktige opptil flere ganger.

Jeg fikk bortfallsblødning en dag etter slutten.

Jeg har brukt EL-tester for å bli kjent med syklusen min igen. Jeg hadde EL ca 20 dager etter bortfallsblødningen. 12 dager etter EL fikk jeg mens. Denne varte i 4 dager og var ganske svak.

Jeg tenkte ikke noe særlig over dette når det sto på, var bare glad for at den var så kort og svak. Før jeg begynte på p-piller var den lang og smertefull.

Jeg skulle hatt EL på nytt tidlig forrige uke, men har ikke fått positivt utslag på test enda, har tatt test hver dag. Jeg har hatt stikkinger og murringer innimellom i uka som var, dette pleier jeg å få under EL. Men jeg har også plutselig fått ekstremt tørre og såre brystvorter. Dette har jeg aldri hatt før, ikke før jeg startet på p-piller heller.

I helgen svimte jeg av to ganger og jeg har følt meg litt uvel, har ikke gjort noe annerledes som tilsier at det skulle bli sånn).

Jeg hadde noen graviditetstester (av typen billige ebay-tester) liggende og har prøvd disse med noen dagers mellomrom, bare for sikkerhetsskyld. Alle negative. Dette er jo helt logisk, siden jeg har hatt mensen, og ingen EL etter det.

Vet ikke helt hva jeg lurer på, kanskje om det er noen andre som har lignende opplevelser etter p-pille slutt? Føler at kroppen er så annerledes nå fra når jeg brukte p-piller.

Er det i det hele tatt mulig at jeg er gravid nå (dere kan jo selvfølgelig ikke vite om jeg er det, men er det en mulighet i det hele tatt liksom)?



Anonymous poster hash: fa47d...9c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter pilleslutt opplevde jeg svimmelhet, kvalme, ømme pupper og mye rart jeg aldri har hatt før. Det var som kroppen hadde abstinenser :P det roet seg etter noen måneder.

Anonymous poster hash: a2959...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter pilleslutt opplevde jeg svimmelhet, kvalme, ømme pupper og mye rart jeg aldri har hatt før. Det var som kroppen hadde abstinenser :P det roet seg etter noen måneder.

Anonymous poster hash: a2959...538

Ja, er jo det jeg regner med at skjer her også. Syntes bare det er så rart at jeg ikke føler at noe er annerledes før etter over 40 dager :P

Hormoner ass.

Anonymous poster hash: fa47d...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta en stund før kroppen blir normal etter p-piller. De første syklistene mine etter pilleslutt var på 28 dager etter klokken, men så plutselig var neste måned på 45 dager, med eggløsning (testet ikke men med symptomer og eggløsnningslim) rundt dag 32-35 omtrent. Måneden etter var den på 40, så 35, og når ligger den litt rundt mellom 28-33, slik jeg var før jrg begynte på pillene. Men føler meg enda kkke normal, snart ett år siden jeg sluttet nå, har også fått en del kviser, til og med på ryggen, har aldri hatt det før... Og svetter veldig mye de første månedene, ble også veldig fet i huden og håret.

Syntes egentlig p-piller rett og slett er ganske skummelt, har bare gått på det i tre år til sammen, men 4 forskjellige merker, og slet skikkelig med masse plager... Jeg er egentlig veldig skeptisk til p-piller, at noen kvinner tar skade er bedre for samfunnet enn mange uønskede graviditeter spesielt hos ungdom, men det kan da ikke være veldig bra å stappe i seg slike piller hver dag i mange år... Mannlige "p-piller" er jo ulovlig og blir sett på som farlig, altså anabole steroider, men hvorfor er kvinnelige p-piller så mye bedre? Beklager veldig nå, dette ble en lang digresjon ser jeg...

Anonymous poster hash: 4189e...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta en stund før kroppen blir normal etter p-piller. De første syklistene mine etter pilleslutt var på 28 dager etter klokken, men så plutselig var neste måned på 45 dager, med eggløsning (testet ikke men med symptomer og eggløsnningslim) rundt dag 32-35 omtrent. Måneden etter var den på 40, så 35, og når ligger den litt rundt mellom 28-33, slik jeg var før jrg begynte på pillene. Men føler meg enda kkke normal, snart ett år siden jeg sluttet nå, har også fått en del kviser, til og med på ryggen, har aldri hatt det før... Og svetter veldig mye de første månedene, ble også veldig fet i huden og håret.

Syntes egentlig p-piller rett og slett er ganske skummelt, har bare gått på det i tre år til sammen, men 4 forskjellige merker, og slet skikkelig med masse plager... Jeg er egentlig veldig skeptisk til p-piller, at noen kvinner tar skade er bedre for samfunnet enn mange uønskede graviditeter spesielt hos ungdom, men det kan da ikke være veldig bra å stappe i seg slike piller hver dag i mange år... Mannlige "p-piller" er jo ulovlig og blir sett på som farlig, altså anabole steroider, men hvorfor er kvinnelige p-piller så mye bedre? Beklager veldig nå, dette ble en lang digresjon ser jeg...

Anonymous poster hash: 4189e...cd9

Jeg er helt enig med deg. Og jeg tror samtlige av mine venninner er enige. Skulle ønske leger/helsesøster kunne være mer tydelig på bivirkninger osv når de skriver ut dette.

Jeg var 16 når jeg begynte, fikk ikke noe informasjon i det hele tatt.

Hvis vi ser bortifra det jeg beskriver i hovedinnlegget, så føler jeg meg som en ny person etter at jeg sluttet. Har fått litt kviser og fett hår jeg også, men jeg er ikke like følelsesmessig "flat" som når jeg gikk på p-pillene. Klarer ikke helt å beskrive det, men føles utrolig deilig å ikke gå på p-piller.

TS

Anonymous poster hash: fa47d...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut. Kan ta opp til ett år før kroppen er "normal" og følger en regelmessig syklus etter pilleslutt, men mest sannsynlig vil det stabilisere seg i løpet av noen måneder, hvis du hadde stabil syklus før du begynte på piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi ser bortifra det jeg beskriver i hovedinnlegget, så føler jeg meg som en ny person etter at jeg sluttet. Har fått litt kviser og fett hår jeg også, men jeg er ikke like følelsesmessig "flat" som når jeg gikk på p-pillene. Klarer ikke helt å beskrive det, men føles utrolig deilig å ikke gå på p-piller.

TS

Anonymous poster hash: fa47d...9c8

Samme her. Det er skremmende hvor stor virkning det har på kroppen, og når man begynner på pillene som ung tror man jo at endringer i sexlyst, humør etc skyldes at kroppen vokser og endrer seg. Så går man rundt i årevis og tror man "bare er sånn". :( For meg var det en skikkelig wow-opplevelse å kjenne hvor mye sexlyst jeg faktisk kan ha nå når jeg ikke går på piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Det er skremmende hvor stor virkning det har på kroppen, og når man begynner på pillene som ung tror man jo at endringer i sexlyst, humør etc skyldes at kroppen vokser og endrer seg. Så går man rundt i årevis og tror man "bare er sånn". :( For meg var det en skikkelig wow-opplevelse å kjenne hvor mye sexlyst jeg faktisk kan ha nå når jeg ikke går på piller.

Ja, samme her!!

Det føltes så bra den dagen når JEG tok initiativ til sex etter at jeg sluttet. Kunne ikke huske sist gang det skjedde.

TS

Anonymous poster hash: fa47d...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her!!

Det føltes så bra den dagen når JEG tok initiativ til sex etter at jeg sluttet. Kunne ikke huske sist gang det skjedde.

TS

Anonymous poster hash: fa47d...9c8

Haha, kjenner meg veldig igjen i det ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut. Kan ta opp til ett år før kroppen er "normal" og følger en regelmessig syklus etter pilleslutt, men mest sannsynlig vil det stabilisere seg i løpet av noen måneder, hvis du hadde stabil syklus før du begynte på piller.

Ja, det er vel egentlig det jeg regner med :)

Anonymous poster hash: fa47d...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_Star

Jeg sluttet på p-piller for et år siden nå. Føler kroppen har vært på mega styr siden. Begynner å stabilisere seg noe nå heldigvis ☺ Eneste syklusen har vært nokså stabil foruten noen dager fra eller til når den har kommet. Men opplevde svimmelhet, hetekav, kvalme og generell uvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...