Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan. Har lusket rundt her lenge uten å si noe! :) Er i gang med forsøk nr 1 nå. Er på dag 3 av sprayen, og merker jeg er litt fortvila. I dag begynte jeg å hylgrine fordi det hadde snødd i natt. Senere begynte jeg å grine når mannen måtte dra på jobb! Er det mulig at jeg reagerer på sprayen allerede, eller begynner jeg å bli gal???

Har også ganske store smerter i magen. Litt mens-aktige som kommer og går. Kjenner meg på en måte helt utrolig oppblåst. Kanskje dette bare er litt forsterkede symptomer på at mensen er på vei?

Hadde liksom ikke tenkt at sprayen skulle bli så ille.... grua meg egentlig mest til sprøytene jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Markon:-) Jeg har andre forsøk med spray, 10. dag i dag. Jeg har det ikke så ille på sprayen før noe tipper meg over, og det har gjerne vært konflikter eller stressituasjoner, så litt tilfeldig når det har tårnet seg opp her. Jeg teller i hvertfall ned til sprøytestart nå, synes det er mye mer positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk biloba! Nå har jeg fått skikkelig diare også, så kanskje det rett og slett er noe annet enn bivirkninger? Man skal vel ikke få sånt av synarela?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk biloba! Nå har jeg fått skikkelig diare også, så kanskje det rett og slett er noe annet enn bivirkninger? Man skal vel ikke få sånt av synarela?

Ikke i flg Felleskatalogen. Men magesjau forklarer ikke at du ble så fortvilet over snøen;-) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var svaret på HCG prøvene kommet og Hcg`n hadde visst øket som den skulle så da våger jeg å ta ett forsiktig hurra..mens jeg venter på ultralyd den 13 april :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke hatt lyst til å skrive dette noe sted på nett, da jeg vet hvor mye jeg mislikte å lese slike historier i mine 3 lykkelige vitende uker som gravid.

Mitt lille novemberhåp hadde ikke noe hjerteslag på ultralyden 7+2 og få dager etter startet jeg med litt småblødninger. Fikk konstatert at den lille er 100% sikkert tapt tidligere denne uken, og nå sitter jeg og kvier meg for om jeg skal ta de abortpillene jeg har fått, eller om jeg skal vente å se om kroppen kvitter seg med det på den naturlige måten.. *Sukk*

Jeg håper jeg var den uheldige prosentandelen av oss som har lyktes her den siste tiden, og at det går bra med dere andre:) Legen sa at dette var max uflaks, og de aller aller fleste får gode nyheter på den tidlige ultralyden..

Jeg går i mellomtiden tilbake til prøvergjengen håper på en 2016 baby :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke hatt lyst til å skrive dette noe sted på nett, da jeg vet hvor mye jeg mislikte å lese slike historier i mine 3 lykkelige vitende uker som gravid.

Mitt lille novemberhåp hadde ikke noe hjerteslag på ultralyden 7+2 og få dager etter startet jeg med litt småblødninger. Fikk konstatert at den lille er 100% sikkert tapt tidligere denne uken, og nå sitter jeg og kvier meg for om jeg skal ta de abortpillene jeg har fått, eller om jeg skal vente å se om kroppen kvitter seg med det på den naturlige måten.. *Sukk*

Jeg håper jeg var den uheldige prosentandelen av oss som har lyktes her den siste tiden, og at det går bra med dere andre:) Legen sa at dette var max uflaks, og de aller aller fleste får gode nyheter på den tidlige ultralyden..

Jeg går i mellomtiden tilbake til prøvergjengen håper på en 2016 baby :hjerte:

Uff så leit :( jeg mistet selv i uke 13 når jeg var gravid sist. Det er forferdelig. Sender deg gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente pa 22 ar og er gift. Som 18 aring fikk vite at jeg ikke kan fa barn, fordi livmora mi er misdannet, har altsa aldri fatt mensen :(

Er det noen av dere som har opplevd det samme?

Fortiden er jeg veldig fortvilet, vet ikke hva jeg skal gjore

Noen tips...

Endret av NAA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke hatt lyst til å skrive dette noe sted på nett, da jeg vet hvor mye jeg mislikte å lese slike historier i mine 3 lykkelige vitende uker som gravid.

Mitt lille novemberhåp hadde ikke noe hjerteslag på ultralyden 7+2 og få dager etter startet jeg med litt småblødninger. Fikk konstatert at den lille er 100% sikkert tapt tidligere denne uken, og nå sitter jeg og kvier meg for om jeg skal ta de abortpillene jeg har fått, eller om jeg skal vente å se om kroppen kvitter seg med det på den naturlige måten.. *Sukk*

Jeg håper jeg var den uheldige prosentandelen av oss som har lyktes her den siste tiden, og at det går bra med dere andre:) Legen sa at dette var max uflaks, og de aller aller fleste får gode nyheter på den tidlige ultralyden..

Jeg går i mellomtiden tilbake til prøvergjengen håper på en 2016 baby :hjerte:

Å, det var leit:-(. Min levde på 7-ukerskontroll, men døde stille kort tid etterpå, så jeg fikk først vite det på 11 uker da første spor av blod kom. Jeg trengte medisinsk abort, det var rent fysisk veldig greit, men psykisk fortvilende at det endte slik. Utrolig trist å miste noen så etterlengtet, sender varme tanker til deg som er midt oppi det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord Biloba og Suss81:)

Jeg og mannen takler det overraskende bra nå, selv om de første to døgnene gikk jeg i en stor trist boble. Nå forsøker jeg å fokusere på det positive - at jeg faktisk ble gravid på første IVF forsøk, og at sjansen for å lykkes i fremtiden definitivt er tilstede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ei jente pa 22 ar og er gift. Som 18 aring fikk vite at jeg ikke kan fa barn, fordi livmora mi er misdannet, har altsa aldri fatt mensen :(

Er det noen av dere som har opplevd det samme?

Fortiden er jeg veldig fortvilet, vet ikke hva jeg skal gjore

Noen tips...

Oj. Den var brutal... Så trist at det skjedde med deg, det må være veldig tøft å forholde seg til. Jeg vet jeg har sett noen brukere som har opplevd å måtte fjerne livmor pga sykdom, de blir jo praktisk sett i en lignende situasjon etterpå. Du kan jo poste på kropp og helse, kanskje noen av dem ser der? Www.onskebarn.no har et underforum om surrogati, kanskje det er noen der?

Hvis du har egen eggproduksjon vil du kanskje kunne bli mor hvis dere kan tenke dere å bruke surrogatmor. Det har jo etiske, økonomiske og praktiske utfordringer, men er vel per nå den eneste biologiske muligheten. Men du er veldig ung, og jeg tror det er en som har fått transplantert livmor og fått barn, var det ikke? Om det blir mulig å oppnå senere er nok veldig usikkert.

Det mest nærliggende er jo å vurdere om dere kan tenke dere adopsjon eller fosterbarn.

Uansett om dere velger å bli foreldre på en alternativ måte, eller vil prøve å forsone dere med å være en familie uten barn, så er det store beslutninger dere har foran dere. Jeg håper dere klarer å finne en vei som dere begge finner ro og mening med. Jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er, det er jo dette jeg skyver foran meg hele tiden med behandlingsforsøkene vi gjør... Håper inderlig du får en løsning:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Den var brutal... Så trist at det skjedde med deg, det må være veldig tøft å forholde seg til. Jeg vet jeg har sett noen brukere som har opplevd å måtte fjerne livmor pga sykdom, de blir jo praktisk sett i en lignende situasjon etterpå. Du kan jo poste på kropp og helse, kanskje noen av dem ser der? Www.onskebarn.no har et underforum om surrogati, kanskje det er noen der?

Hvis du har egen eggproduksjon vil du kanskje kunne bli mor hvis dere kan tenke dere å bruke surrogatmor. Det har jo etiske, økonomiske og praktiske utfordringer, men er vel per nå den eneste biologiske muligheten. Men du er veldig ung, og jeg tror det er en som har fått transplantert livmor og fått barn, var det ikke? Om det blir mulig å oppnå senere er nok veldig usikkert.

Det mest nærliggende er jo å vurdere om dere kan tenke dere adopsjon eller fosterbarn.

Uansett om dere velger å bli foreldre på en alternativ måte, eller vil prøve å forsone dere med å være en familie uten barn, så er det store beslutninger dere har foran dere. Jeg håper dere klarer å finne en vei som dere begge finner ro og mening med. Jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er, det er jo dette jeg skyver foran meg hele tiden med behandlingsforsøkene vi gjør... Håper inderlig du får en løsning:-)

Tusen takk for tipset...

Det er veldig toft det! Dessuten er jeg silvilingeniorstudent pa NTNU. Studiet har blitt sa vanskelig for meg i det siste, har blitt veldig darlig til a jobbe, vil bare sitte ned a tenke. Jeg er jo en person som hele tida tenker pa noe som jeg ikke kan lose....... Det hjelper ikke

Men jeg ma leve med det.....

Endret av NAA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi brev i posten, med innkalling til Riksen 14.4. Vi må inn for å ta blodprøve, og sædprøve av mannen før 14.4

Har så lenge venta på dette, og nå når det nærmer seg er jeg ufattelig stressa og redd.

Jeg sov gjennom hele dagen og kvelden, vart så slått ut av alle tankene.

Er så mange tanker surrer i hodet nå.. Er redd for medisinene, er redd for sprøytene, egguttak, men mest av alt er jeg redd for å ikke lykkes.

Jeg tenker på at jeg kanskje ikke ønsker å starte med prøving før august..utsette det litt så jeg får litt tid til å forbrede meg psykisk, men også økonomisk.

Er det noen som vet hvordan det er med å utsette forsøket etter forsamtale?

Og hvor lang tid tar det normalt sett fra forsamtale til start av forsøket?

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går fikk vi brev i posten, med innkalling til Riksen 14.4. Vi må inn for å ta blodprøve, og sædprøve av mannen før 14.4

Har så lenge venta på dette, og nå når det nærmer seg er jeg ufattelig stressa og redd.

Jeg sov gjennom hele dagen og kvelden, vart så slått ut av alle tankene.

Er så mange tanker surrer i hodet nå.. Er redd for medisinene, er redd for sprøytene, egguttak, men mest av alt er jeg redd for å ikke lykkes.

Jeg tenker på at jeg kanskje ikke ønsker å starte med prøving før august..utsette det litt så jeg får litt tid til å forbrede meg psykisk, men også økonomisk.

Er det noen som vet hvordan det er med å utsette forsøket etter forsamtale?

Og hvor lang tid tar det normalt sett fra forsamtale til start av forsøket?

-M

Hei til deg:)

Kjenner meg så igjen i tankene dine. Det er en kjempebelastning å gå i gjennom denne prosessen, og jeg er egentlig glad for at vi ventet en stund med å søke hjelp (2,5 år) fordi det er mye som skal bearbeides underveis.

Når det gjelder ventetid fra forsamtale til behandling startet er det nok veldig varierende fra klinikk til klinikk. Jeg er ikke på Riksen, men hos meg fikk jeg først beskjed om at det kunne gå ca 3 måneder, men senere sa de at det kunne startes på etter bare noen uker. Mulig jeg misforsto første gangen da...

Nå vet ikke jeg alderen din, men hos oss var det ikke noe problem å utsette det som vi gjorde pga en lengre ferie vi tok i mellomtiden. Mulig at det stiller seg litt annerledes om man er litt eldre.

Vi tok et insemineringsforsøk med en gang etter forsamtalen, som da ble 2 uker etter, og startet på første prøverørsforsøk 5 måneder etter.

Jeg ønsker deg masse masse lykke til i tiden fremover og husk bare på at det for de aller aller fleste av oss vil det bli et positivt utfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å da gikk det galt også denne gangen :( får bare trøste meg med at jeg tross alt har blitt gravid (om bare for en kort stund) to ganger på 6 egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har introdusert meg litt tidligere :) Nå skal vi i gang med icsi hos Hauksen i Bergen. Har ringt å fått lagt av medisiner, så skal inn å hente dem i morgen. Jeg skal i gang med kort protokoll, og starter med Menopur på syklusdag 2 eller 3. Er utrolig spent :nigo:

Føler med dere som ikke har fått det til :hjerte: og gleder meg med dere som får det til :) Blir en spennende tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...