Gå til innhold

Få surrogatmor for å beholde kroppen min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha barn, men vil ikke føde, revne og det som verre er. Vil heller ikke gå igjennom en graviditet og miste kroppen min som jeg er fornøyd med. Går det an å få surrogatmor pga dette?

Anonymous poster hash: 01f9b...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper ikke det... En graviditet KAN være tung og en fødsel kan være jævlig vond.. Men alt det der er glemt når du får barnet ditt på brystet.

- Hilsen hun som spydde 5-10 ganger daglig de første 4 månedene, var millimeteren unna total ruptur og lå i 3 t og 45 min med pressrier! Det var grusomt, men den enorme gleden over å bli mor overgår alt! <3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre lykke neste gang. Med trollinga, altså.



Anonymous poster hash: 4590e...644
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle du "få" surrogatmor av, tenkte du? :fnise:

For øvrig må jeg si at kroppen min bærer langt mer preg av 15 års mammaliv enn av graviditet og fødsler, så selv med surrogatmor har man ingen garantier.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke noen grunn for å benytte surrogatmor i utlandet, såvidt jeg vet. Her i landet er det uansett ikke tillatt.

Anonymous poster hash: 96033...964

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Håper ikke det... En graviditet KAN være tung og en fødsel kan være jævlig vond.. Men alt det der er glemt når du får barnet ditt på brystet.

- Hilsen hun som spydde 5-10 ganger daglig de første 4 månedene, var millimeteren unna total ruptur og lå i 3 t og 45 min med pressrier! Det var grusomt, men den enorme gleden over å bli mor overgår alt! <3

Rørende historie, men jeg tror ikke nødvendigvis dette gir ts større lyst til å gjennomføre en graviditet og fødsel selv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha barn, men vil ikke føde, revne og det som verre er. Vil heller ikke gå igjennom en graviditet og miste kroppen min som jeg er fornøyd med. Går det an å få surrogatmor pga dette?

Anonymous poster hash: 01f9b...941

Hva med å adoptere?

Kan trøste deg med at kroppen muligens blir like fin igjen. Bortsett fra noen bleike strekkmerker rundt navelen og et ks arr, så er jeg mye slankere nå etter amming, trilleturer etc.

Anonymous poster hash: de09b...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er, at i min vennekrets, har de barnløse like "slitte" kropper som de med barn, til og med puppene henger, magene er slapp(ere) enn før, de har celluitter og noen har blitt tykke. Vi er i førtiårene. Noen av de med barn er slanke, og ingen med barn er "ødelagte", akkurat som ingen av dem uten er "perfekte". Vi er i førtiårene.

Men løsningen er jo soleklar for deg: Bare drit i å få barn. Eller finn deg en mann med barn fra før, det er mange nok av dem.

Du kan ikke "få" surrogat. Du kan gjøre noe ulovlig, kjøpe det for ca 500 000 i Usa eller litt billigere i India, og slite med et trøblete forhold mht adopsjon, statsborgerskap og folkeregistrering for barnet ditt etterpå. Eller mannen din kan smelle ei dame fra Baltikum på tjukken etter avtale, dere betaler for at han får forelreretten alene, du adopterer etter noen år. Også tvilsomt juridisk, og det innebærer at du er gift med noen som er enig med deg angående dette. Men da viderefører du jo ikke de fine genene dine som gir deg flott kropp (eller er de skikkelig dårlige, siden kroppen din blir ødelagt av et svangerskap?).



Anonymous poster hash: a4aee...83c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det deles ikke ut surrogatmor i Norge. Da må du til USA eller et annet land, og kjøpe denne tjenesten. Du kan google litt norsk praksis, og se at det er ikke like lett å bli godkjent som lovlige foreldre for barnet. Har vært litt om det i media, ang Geir (...?) og partneren som har fått barn gjennom surrogati.

Til det med kroppen, å ikke få barn er ingen garanti for å beholde en fin kropp. Du kan jo tenke hvor mye småbarnsforeldre løper etter ungene sine de første 10 årene av livene deres. Samt amming og trilletur hver dag hjelper godt på vektnedgang.

Før du uansett får barn, bør du ta en kraftig gjennomgang av ditt syn på egen kropp og menneskeverd. Det er ikke bra for barn å vokse opp med en mor som er så opptatt av kropp som det du virker å være. Ei heller en mor som mener at det å betale andre for å gjennomføre et svangerskap for de, kun på bakgrunn av frykt for "kroppslig forfall".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surogatmor er noe du kjøper for å få barn, har du nok penger så sett i gang og se hvor du finner en surugatmor du vil bruke. Men får du barn i utlandet bør du sette deg godt inn i hvordan du får barnet med deg inn i Norge som ditt barn. Ellers ender du opp som hun med tvillingene i nordnorge som satt landfast i utlandet ilang tid før hun kom hjem til Norge og måtte vurderes av barnevernet.

Bytte bleier, omsorg og mating 24/7, syke barn og nattevåking pleier å følge med det å ha barn.

Anonymous poster hash: 17d59...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett fotballfrue? Ha litt tro på deg selv, kjerring! Ikke sunt med så dårlig selvtillit..

Anonymous poster hash: b6129...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen blir "ødelagt" med årene uansett. Hvordan har du tenkt å forklare dette for det fremtidige barnet ditt da? At mamma ikke ville bære deg fordi hun ville se bra ut naken noen år til?

Anonymous poster hash: 2f1d4...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surrogat får du i usa. et vennepar av meg som er homofil dro til usa og fikk en surrogat. ble ei nydelig lita jente de tok med hjem til norge. De betalte 1milion norske kroner for hele prossesen.

selv tok jeg keisersnitt grunnet fødselangst.og la kun på meg 5kg så kroppen er som før jeg ble gravid :) synes det er helt feil å si at kroppen blir ødelagt av svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha barn, men vil ikke føde, revne og det som verre er. Vil heller ikke gå igjennom en graviditet og miste kroppen min som jeg er fornøyd med. Går det an å få surrogatmor pga dette?

Anonymous poster hash: 01f9b...941

Kroppen din er ødelagt for lenge siden den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen har graviditetsangst og fødselsangst i svært stor grad. Synes det er leit at dette ikke kan være nok til at man kan få tillatelse til å se seg om etter en surrogatmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har graviditetsangst og fødselsangst i svært stor grad. Synes det er leit at dette ikke kan være nok til at man kan få tillatelse til å se seg om etter en surrogatmor.

Så samfunnet skal gi fattige damer penger for å leie ut kroppen sin? Surugati er jo klassisk utnyttelse av svakerestilte mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har graviditetsangst og fødselsangst i svært stor grad. Synes det er leit at dette ikke kan være nok til at man kan få tillatelse til å se seg om etter en surrogatmor.

Fordi det å få et eget biologisk barn er en rettighet? Ingen som hindrer dere i å få surrogatmor, men det koster

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det å få et eget biologisk barn er en rettighet? Ingen som hindrer dere i å få surrogatmor, men det koster

Så samfunnet skal gi fattige damer penger for å leie ut kroppen sin? Surugati er jo klassisk utnyttelse av svakerestilte mennesker.

Vel, i Norge er både eggdonasjon og surrogati ulovlig. Et godt argument mot surrogati er som Zereta sier, utnyttelse av fattige kvinner. Koster å adoptere også, og nei: å få biologiske barn er ikke en menneskerettighet, ei heller ikke-biologiske. Men noen vil virkelig ha barn, selv om de har en forferdelig (og til tider altoppslukende) angst omkring både fødsel og graviditet.

Synes det er helt innafor at surrogati koster, men det er fortsatt ulovlig i Norge. Kanskje om det fantes noen form for skikkelig struktur, så kunne det fungert. Mistenker det er større sjangs for at det blir misbruk av fattige kvinner når man må utenlands for å finne surrogatmor, sammenlignet om man hadde gjort det i Norge under ordnede forhold. I tillegg, per i dag er det jo problematisk omkring en eventuell "hjemfrakting" av barnet, satt i sammenheng med hvem som står som barnets foreldre, da mor ALLTID er den som føder barnet. Dette kan bli problematisk senere.

Støtter ikke forfenglighetsgrunner, men graviditets- og fødselsangst kan være forferdelig vanskelig, ikke "bare-bare".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...