Gå til innhold

Fars nye kjæreste har trolig hepatitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere vært bekymret for å sende barnet i fars hjem hvis hans samboer har hepatitt?

Kan jeg kreve dokumentasjon på om hun har dette? Det er vel snakk om hepatitt B.

Jeg vil unngå unødvendig smitterisiko på barna.

Anonymous poster hash: 97864...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er farens kjæreste og barna dine sprøytenarkomane, med kun en sprøyte på deling som de alle bruker hadde jeg vært bekymret.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal både fars samboer og far ha fått informasjon om hvordan de skal håndtere. Det hadde vært betydelig mer betenkelig om det hadde vært snakk om Hepatitt C.

Anonymous poster hash: c43e9...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er faktisk veldig usikker på hvordan type hepatitt hun mulig har. Jeg er bekymret for i forhold til barnet da det har nedsatt immunforsvar.

Anonymous poster hash: 97864...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hepatitt B smitter gjennom blod, så det er liten sannsynlighet for at barnet deres blir smittet.

Men hva med å ta hepatittvaksiner om du er veldig bekymret?

Endret av Magdalene
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta mi har det (er ikke narkoman eller noe!), hun har barn selv, og vi har ofte vært mye med henne uten å bli smittet. Er ikke så stor sjanse for det.



Anonymous poster hash: 87ba8...25d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke prate med henne om det? Hun har helt sikkert forståelse for at du har behov for informasjon om barnet ditt skal være hos dem. Er hun oppegående, så setter hun pris på at du tar det opp på en skikkelig måte. Hun har sikkert kunnskap om hva som smitter og ikke, og dere kan bli enige om hva som er greit og ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepatitt B smitter gjennom blod, så det er liten sannsynlighet for at barnet deres blir smittet.

Men hva med å ta hepatittvaksiner om du er veldig bekymret?

Kan man ta vaksiner om man har nedsatt immunforsvar?

Har du et ok forhold til far og ny partner er vel det beste å sette seg ned med dem og snakke om det. Bare lufte at du er litt bekymret, og spørre hvordan det praktisk kan håndteres. Sykdommer som smitter via blod skal det jo veldig mye til å overføre. Det måtte i såfall ha vært om din sønn hadde et blødende sår og fars kjæreste også hadde det, og sårene kom i kontakt. Og det er vel ikke noe som skjer ofte. Men skjønner at du bekymrer deg, så derfor ville jeg ha tatt en prat med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en dårlig unnskyldning for å slippe å sende barnet til far.

Hvorfor er det ikke lov å lure på smittefaren uten å bli stemplet som en vanskelig mor som ønsker å sabotere samvær?

Anonymous poster hash: 45c54...64e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke lov å lure på smittefaren uten å bli stemplet som en vanskelig mor som ønsker å sabotere samvær?

Anonymous poster hash: 45c54...64e

Snakk med en lege om dette og ikke spør på ett forum.

Anonymous poster hash: 57b98...651

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er faktisk veldig usikker på hvordan type hepatitt hun mulig har. Jeg er bekymret for i forhold til barnet da det har nedsatt immunforsvar.Anonymous poster hash: 97864...8c7

Hva får deg til å tro at personen har Hepatitt? Du kan ikke bare ta en slik påstand ut av løse luften, det må bygge på "noe"?

Er barnas far uansvarlig på noen måte?

Og hvilke type imunsvikt har barna? Er dette noe du vet eller tror? Imunsvikt/nedsatt imunforsvar har man f.eks. under kreftbehandling med cellegift. At barna lett blir forkjølet er en helt annen sak!

Anonymous poster hash: c43e9...3a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Da vet jeg at det mest sannsynlig ikke er noe grunn til bekymring :)

Jeg og barnefar er ikke på talefot,så jeg får ikke nå svar fra han. Det eneste han har sagt er at han er vaksinert pga den jobben han har.

Men tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: 97864...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Da vet jeg at det mest sannsynlig ikke er noe grunn til bekymring :)

Jeg og barnefar er ikke på talefot,så jeg får ikke nå svar fra han. Det eneste han har sagt er at han er vaksinert pga den jobben han har.

Men tusen takk for svar :)Anonymous poster hash: 97864...8c7

Er far vaksinert pga. Jobb, så er det snakk om hepatitt B. Dette er vanlig at leger, tannleger og annet helsepersonell gjør. Hepatitt B, smitter via blod og er betydelig enklere å bewkytte seg mot og å kontrollere enn Hepatitt C.

Anonymous poster hash: c43e9...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Han jobber på båt, så han har blitt vaksinert pga reise til forskjellige land

Anonymous poster hash: 97864...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av, hepatitt (b er den vanligste) smitte ikke gjennom daglig kontakt, men via blod og så smitter det seksuelt da. Hvis hun har det så regner jeg med st hun passer seg ifht. Blodsmittet.

Det går an å ta vaksine. Det er i minst 3 omganger man kommer inn og får sprøyte. Snakk med fastlegen om du ønsker å vaksinere barna:)

Anonymous poster hash: 8e35a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært bekymret for å sende barnet i fars hjem hvis hans samboer har hepatitt?

Kan jeg kreve dokumentasjon på om hun har dette? Det er vel snakk om hepatitt B.

Jeg vil unngå unødvendig smitterisiko på barna.

Anonymous poster hash: 97864...8c7

Min far har dette, vi kan fint drikke av samme flaske eller spise av samme mat. Sjansen for å bli smittet uten blod til blod-kontakt eller sex er vel lik null. Slapp av, hun synes sikkert ikke det er noe moro å ha Hepatitt, og hverfall ikke hvis det skal gjøre at mannen hennes ikke kan ha besøk av barnebarn, uten smitteregime😳

Anonymous poster hash: 1ef97...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har dette, vi kan fint drikke av samme flaske eller spise av samme mat. Sjansen for å bli smittet uten blod til blod-kontakt eller sex er vel lik null. Slapp av, hun synes sikkert ikke det er noe moro å ha Hepatitt, og hverfall ikke hvis det skal gjøre at mannen hennes ikke kan ha besøk av barnebarn, uten smitteregime😳

Anonymous poster hash: 1ef97...ddc

Beklager, trodde det var din far.

Anonymous poster hash: 1ef97...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke på hvorfor du tror fars kjæreste har hepatitt. Og du svarer ikke på hvordan immunsvikt barnet ditt har.

Sånn forøvrig så er det svært vanlig at folk har hepatitt B. Svært stor andel av innvandrere har det, samt folk fra søreuropa. Mange barn blir født med smitten uten å noengang bli syke selv. Fikk inngående innføring i dette for ei tid tilbake.

Barnet ditt er garantert i kontakt med andre barn med hepatitt B i barnehagen/skolen ( og nei, det er ikke prosedyre på at personalet blir opplyst om at barnet har smitten), det samme om du er ute å reiser.

Anonymous poster hash: 986f0...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...