Gå til innhold

Sønnen min på snart 3 år sier "pappa farlig"og "pappa sint" etter samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor vil du hen med de spydige kommentarene dine?

Jeg sier bare meninga mi! Det har alle rett til ;)

ikke sant?

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare meninga mi! Det har alle rett til ;)

Men du har også et valg. Du kan oppføre deg som en grei kar, istedenfor å komme inn her å ødelegge tråden med antydninger og negativitet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i flere år og nei, barnet var ikke planlagt, men velkommen var det selvfølgelig! Han var drømmemannen i flere år, men det skjedde noe med han da vi måtte bo på sykehuset med vårt nyfødte barn som sveve mellom liv og død om hverandre, og dette taklet han på sin måte, alkohol, aggresjon og vold. I etterkant fant jeg meg en ny man som jeg nå er gift med og dette takler barnefaren dårlig!

Alt av dokumentasjoner blir tatt godt vare på. Familievernkontoret har jeg vært på alene flere ganger med håp om veiledning som fungerer og også gått det kurset om hvordan vi skal samarbeide i etterkant, om skilsmisse barn.. Jeg strekker stadig hånden ut og den blir slått ned flere ganger !

Det er vanskelig for sønnen min å forklare eller tegne hendelser, han er på 3-4 ord sammenhengende nå, men han er ærlig, så noe har skjedd og jeg vet ikke hva, far bare bortforklarer og lyver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro det er en utrolig vanskelig situasjon for deg, ja. Men som andre her sier. Du vet innerst inne hva du må gjøre. Du må beskytte sønnen din, uansett hvor mye det koster. Prisen kan bli langt verre hvis du ikke handler nå.

Ta kontakt med politi, og ta kontakt med barnevern på nytt.

Ønsker deg og sønnen din lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg håper du klarer å hjelpe sønnen din til å formulere hva som er skjedd og at du etterhvert får hjelp fra de rette instanser. Men jeg vet dessverre at enkelte triller sakkyndige og barnevern rundt lillefingeren og fremstår som både sjarmende og "oppriktig" bekymret for barnets ve og vel. Det blir umulig å vise frem den manipulerende personen de egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp det han klarer! Ingen hadde noengang trodd i rettssalen at han kunne ha gjort noe som helst mot både meg og sønnen vår, men setter heller meg i dårlig lys og kommer med historier jeg ikke har hørt før og han forteller dem så troverdig.

Barnevernet sier det samme, at de ikke kommer noen vei med han pga han er så troverdig og beskylder heller meg for ting. Har klart å dokumentere noen av løynene ti dem og i retten, men mye blir bare ord mot ord!

Pratet kort med far i går og han mener at grunnen til at sønnen vår kaller han farlig og at han er sint var fordi han var så sår i stumpen og syns det var vondt når han ble vasket og smurt. Og at han hadde tegnet på veggen og at far sa at det ikke var lov og ryddet bort tegnesakene. Men føler at dette er megen tynt.

Sønnen min kaller da ikke meg farlig selv om jeg skulle ha kjeftet litt på han pga han har gjort noe han ikke skulle gjøre og heller ikke når jeg må vaske sår stump og smøre den.

Det er så vondt for meg dette her og det er grusomt å sende han til far når jeg er usikker på hva som faktisk skjer der under samværene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og lov oss en ting TS: ikke la sønnen din være hos faren sin de 8 dagene i jula!!

Anonymous poster hash: b4e4e...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje litt ekstremt ut, men du kunne ikke ha klart å satt opp noen skjulte kameraer i boligen til eksen din?..

Anonymous poster hash: b4e4e...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bli gravid.

Men du kan gjøre jenter gravide og da må du også stålsette seg over at de tar abort fordi at de ikke vil ha barn med en rusmisbruker med et skikkelig temperament (dvs, deg).

Anonymous poster hash: 84308...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Om du vil ha det på opptak kan du prøve å hente fram temaet, en gang det passer. Da sier du "Du har fortalt meg at pappa er sint. Nå skal vi snakke litt om det/Nå må du fortelle meg litt om det" Eller lignende. Ikke spør, "husker du at du fortalte meg at pappa er sint?" eller "hvorfor er pappa sint?" Hvorfor er et veldig veldig vanskelig begrep for barn. De vet ikke hvorfor. De vet ofte konkrete ting, som "hva var det som skjedde før pappa ble sint?" og "når er det pappa er sint?". Og ikke spør ledende spørsmål som "blir pappa sint når du ikke vil legge deg?". Det kan falle tilbake på deg, og kan muligens ikke brukes som bevis. Om barnet ikke vil svare, så spør litt uskyldige spørsmål, som feks "hva gjør pappa når dere skal spise frokost?" Eler kle på, gå ut, lage middag, spise middag osv. Når han får fortalt litt om dette så løsner det ofte, og det blir enklere å snakke om det som er vondt.

Prøv å lage deg noen sånne, helt konkrete spørsmål som treåringen din klarer å svare på.

Anonymous poster hash: c680e...8ac

Kjøp og utstyr din sønn med hemmelig mikrospionkamera og film samværet til far og sønn?

Anonymous poster hash: 3c0bd...3d5

Det er dumt å begynne med ulovlige ting, dersom man vil få til å stoppe samværet...

Om du skal snakke med barnet så ikke ha fokus på pappa, sint og farlig. Du kan feks. tegne 2 hus. Mamma sitt hus og pappa sitt hus. Så lar du barnet fritt fortelle hvordan det er i de to husene. Ikke legg føringer eller still ledende spørsmål.

En annen metode er å la barnet fortelle i tredjeperson, feks. som et dyr. Det er ofte enklere for barn å fortelle på den måten.

Anonymous poster hash: dda24...8bf

Dette høres kanskje litt ekstremt ut, men du kunne ikke ha klart å satt opp noen skjulte kameraer i boligen til eksen din?..

Anonymous poster hash: b4e4e...06e

Det eneste fornuftige her er fra Tøytigern. Mange av disse forslagene bryter med norsk lov, og det finnes spesialtrente etterforskere som har som ekspertise å avhøre barn. Heldigvis fungerer ikke norsk rettsvesen som amerikanske krimserier.

Dersom du begynner å stille feil spørsmål til barnet ditt, blir det nada problem for eksen din å påstå at du har plantet historier i hodet på barnet ditt. Ta dette via rette instanser som barnevern og advokaten din. Har eksen din noe kontakt med foreldrene sine? Bor de i nærheten sånn at du kanskje kan alliere deg med dem, og få dem til å tilby seg barnevaktsitting? Luft mistankene dine for barnehagen sånn at de er orientert.

Ta for all del ikke loven i egne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du ringer til han mens sønnen din er der, og han er tydelig beruset så ringer du politiet å sier i fra at du er bekymret for sønnen din. Da vil de ta en tur dit å se hvordan han er.

Det er ikke en god ting å være tydelig beruset da man er alene hjemme med ett barn selv om han sover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Han har samvær annenhver torsdag til mandag, og etter helgen har sønnen min utrykt seg i flere anledninger at pappa er farlig og sint. Dette har skjedd f.eks når han helte all duploen sin på matbordet og jeg ba han om å rydde opp for nå skal vi spise middag! Han smilte lurt og ignorerte meg, jeg gjentok meg selv med en litt strengere stemme at han måtte rydde opp eller så får vi ikke plass til maten. Han ble da usikker og spurte om mamma var sint, og jeg svarte at mamma selvfølgelig ikke er sint men at vi kan rydde opp sammen. Han sa da flere ganger i usikkerhet at pappa var sint. Jeg sa at pappa er jo ikke sint, fikk da svaret "joo" tilbake. Spurte hvorfor pappa var sint, men han sa ingenting da. Jeg lot den samtalen avsluttes da. Vi spiste og hadde det hyggelig under middagen!

Når han skulle legge seg, så lå jeg ved siden av han i sengen og småpratet litt før vi sang nattasanger som vi pleier. Han pleier alltid å spørre hvor alle er før han skal sove, besteforeldre, barn i Bhg osv.. Jeg må alltid fortelle at de er hjemme og sover akkurat som du! Han spurte hvor pappa var, og jeg sa at pappa er hjemme og skal snart sove og du ser han snart igjen. Da sa han gjentatte ganger at pappa er farlig og han gråt..

Jeg vet når han bruker begrepene sint og farlig og derfor gjør dette meg svært usikker! Faren hans har et ekstremt hissig temperament, men trodde at han nå siste årene hadde lært å beherske seg.

Vi har hatt 2 store runder i retten hvor jeg har måtte stoppe samværet pga vold mot meg og at han har vært beruset rundt sønnen vår. Barnevernet koplet jeg inn for blodprøver og urinprøver ukentlig. I det siste så har det luktet sterk alkohol av far da jeg måtte hente sønnen min en helg og han har også vært beruset i mange tilfeller jeg har pratet med han på telefonen, men da har sønnen min sovet. Han har ikke egen mobil pga han ikke får abonnement så han er vanskelig å få tak i, dette har vart i flere måneder. Han har levert sønnen vår syk i Bhg og gitt han paracet og de i Bhg får ikke tak i far pga sønnen er syk.

Blir mye ord mot ord meg meg og barnefar, så jeg har ikke mange beviser i retten! Skal snakke med Bhg personalet litt i morgen om han forteller de at pappa er farlig osv.. Har selvfølgelig advokat å rådføre meg med. Og fått beskjed om å prøve å ta opp når sønnen min forteller om far, men dette er jo litt vanskelig å utføre før han er ferdig å snakke..! I jula skal han ha han 8 dager i strekk og jula betyr alkohol... Far drikker dessverre mye. Usikker på hvor langt jeg skal gå i denne saken da jeg har stoppet samværet 2 ganger før og samvørsabotasje er noe jeg vil bli beskyldt for og til slutt, så kan jo begge miste omsorgen for sønnen vår pga jeg sender han til barnefar med alt som har skjedd.. Er en vrien tvist dette her. Kjempet med advokater og retten i 2 år nå og siste halvåret har vi klart oss uten og det har vært svært behagelig..

Anonymous poster hash: db82a...227

Så utrolig kjedelig! Du vet,at en skal ikke drikke seg så beruset med barn i huset,og ihvertfall ikke om han er alene med barnet. Så det jeg ville gjort var å ringe barneverntjenesten neste gang han er så beruset på telefon. Skjønner godt at det er kjipt å dra de inn,men du må nesten kun tenke på sønnen din her.

Det det da kan ende med,er at han får ha barnet under tilsyn.

Jeg syns selv det er en veldig bra ordning,for da er sønnen din trygg,og han får fremdelses treffe pappaen.

Hvis da han skjerper seg og vil ta vare på barnet.

Det er så jævli at det må bli rettsaker osv,men det er dessverre nødvendig iblant for å ivareta barnet.

All min sympati med deg,for det er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Du er ansvarlig for din sønns sikkerhet og om du mistenker att far drikker/er voldelig så må du stoppe samværet. Har også ustabil eks og vet hvor vanskelig den biten er. På en side skal du legge til rette for samvær men på samme tid kan du bli straffet og sett på som en uansvarlig mor om du sender ungen dit når du vet att han drikker f.eks.

Anonymous poster hash: a52fe...a16

Tror ikke det er spesielt lurt å stoppe samvær uten profesjonelle inne i bildet!

Det slår tilbake på Ts. Hun bør ha rette instanser i ryggen før hun stopper samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Vist du ringer til han mens sønnen din er der, og han er tydelig beruset så ringer du politiet å sier i fra at du er bekymret for sønnen din. Da vil de ta en tur dit å se hvordan han er.

Det er ikke en god ting å være tydelig beruset da man er alene hjemme med ett barn selv om han sover.

Hva med barnevernstjeneaten? De rykker ut om mor ringer og forteller at far er overstadig beruset!

Tenker at det kanskje blir traumatisk for barnet om politiet dukker opp i uniformer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Hvorfor fikk du barn med denne galningen da?? Typisk kvinner å hoppe til sengs og få unge med den første og den beste. Stakkars unge. Hold han borte fra idioten.

Så saklig du er. Wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan gjøre jenter gravide og da må du også stålsette seg over at de tar abort fordi at de ikke vil ha barn med en rusmisbruker med et skikkelig temperament (dvs, deg).

Anonymous poster hash: 84308...faa

Jeg har ikke ruset meg på lenge. Lenge for meg vertfall. Ja egentlig bra de tar abort selv om det er tungt. Synd mange ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det mer vanlig at barn forteller dette til sine foreldre eller i barnehagen?

Snakket med advokaten min nå og hun mente at det var sikrere bevis når han fortalte det til andre også...

Det er klart bedre bevis hvis andre, gjerne barnehagen, kan dokumentere hva barnet har sagt. Du burde også forsikre deg om at barnehagen dokumenterer det de gangene far leverer sykt barn, de ikke får kontakt pr telefon og om de evnt mistenker alkohol/rus.

Du bør også kunne sette det som et absolutt krav at far ikke drikker alkohol eller ruser seg på noen måte når han har samvær med sønnen.

Kontakt barnevernet og hør med de hvilke muligheter de har til å gjennomføre tilsyn ved samvær, både meldte og uanmeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med barnevernstjeneaten? De rykker ut om mor ringer og forteller at far er overstadig beruset!

Tenker at det kanskje blir traumatisk for barnet om politiet dukker opp i uniformer osv?

Barnevernstjenesten vil nesten garantert ta med seg politiet vist man sier at faren er beruset.

Men man kan godt ringe de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...