Gå til innhold

Nabobarn som bruker hagen vår som snarvei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor rett ved veien og flere av nabobarna går rett utenfor kjøkkenvinduet vår når de går til og fra skolen. Har merket at de gjemmer seg/ løper om jeg kjører på jobb eller kommer hjem rundt tiden de går der. Er syk i dag og hørte sikkert fem seks stykker i dag tidlig.. (Soverommet er på den siden av huset også)

Er det slik at det er vanlig å bruke andre sin hage som snarvei, eller kan jeg be de slutte å gå gjennom hagen vår (ikke helt hage enda, mest grus. Men vi har planer om å lage platning der de nå bruker som snarvei) Det tar kanskje et halvt minutt mer å gå den vanlige veien, evt kunne de gått på andre siden av garasjen vår slik at de ikke gikk helt oppi husveggen.

Er jeg urimelig? Og vil jeg bli sett på som en sur nabo om jeg ber de om å ikke gå så nært huset vårt?

Anonymous poster hash: 24c42...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det da eg var liten. Naboen endte med å lage pigg gjerde



Anonymous poster hash: 19054...1bd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt greit å be dem gå rundt. Sett opp gjerde så de ikke kommer seg gjennom hagen din.



Anonymous poster hash: 90c67...a50
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor de barna ikke kan få gå gjennom grusen i hagen din til og fra skolen... HVa gjør det om de går forbi der? For meg hadde du blitt sett på som den sure naboen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å si fra på en fin måte :) Gjorde det samme når jeg selv var yngre, å ser mange gjør det på morgenen i nabolaget her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de barna ikke kan få gå gjennom grusen i hagen din til og fra skolen... HVa gjør det om de går forbi der? For meg hadde du blitt sett på som den sure naboen.

De kan fint gå gjennom hagen, men da helst på andre siden av garasjen.. Det er under ti meter mellom huset og garasjen, og føler de går oppå oss.

Anonymous poster hash: 24c42...d2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de barna ikke kan få gå gjennom grusen i hagen din til og fra skolen... HVa gjør det om de går forbi der? For meg hadde du blitt sett på som den sure naboen.

For en trussel

Anonymous poster hash: 2374e...f70

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt fra, og trafikken tok slutt. Etter ombygging har det blitt innsyn til kjøkkenet fra den delen av hagen hvor barna passerte. Vi liker ikke å bli fersket halvnakne på morgenkvisten, eller når vi havner i forspill mens vi lager middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan si ifra, men du vil bli sett på som kjerringen i nabolaget. Skjønner fortsatt ikke hvorfor de som skal ha så mye privatliv kjøper seg rekkehus eller bosetter seg i et strøk med masse barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten gikk vi gjennom hagene til folk. Noen brydde seg ikke, mens andre sa i fra. Det er jo faktisk privat eiendom. Man skal ikke trenge å være den sure naboen eller den som ikke liker barn bare fordi man ikke vil at andre bruker ens eiendom som sti! Si i fra, men på en ordentlig måte såklart. Barn kan godt få vite at eiendomsgrenser er viktig :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si ifra, men du vil bli sett på som kjerringen i nabolaget. Skjønner fortsatt ikke hvorfor de som skal ha så mye privatliv kjøper seg rekkehus eller bosetter seg i et strøk med masse barn.

Man kan nå snu på flisa og si at foreldre som ikke kan holde kontroll på at ungene ikke er til sjenanse for naboene på naboens eiendom burde bosette seg i mer grisgrendte strøk.

Antall barnefamilier og barn i nabolaget har endret seg på de siste 15 årene.

Vi gikk fritt på de fleste naboer tomter i oppveksten, men tomtene var store der og vi gikk ikke opptil vinduer, terrasser og husvegger. Vi lekte på villdel av tomtene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor rett ved veien og flere av nabobarna går rett utenfor kjøkkenvinduet vår når de går til og fra skolen. Har merket at de gjemmer seg/ løper om jeg kjører på jobb eller kommer hjem rundt tiden de går der. Er syk i dag og hørte sikkert fem seks stykker i dag tidlig.. (Soverommet er på den siden av huset også)

Er det slik at det er vanlig å bruke andre sin hage som snarvei, eller kan jeg be de slutte å gå gjennom hagen vår (ikke helt hage enda, mest grus. Men vi har planer om å lage platning der de nå bruker som snarvei) Det tar kanskje et halvt minutt mer å gå den vanlige veien, evt kunne de gått på andre siden av garasjen vår slik at de ikke gikk helt oppi husveggen.

Er jeg urimelig? Og vil jeg bli sett på som en sur nabo om jeg ber de om å ikke gå så nært huset vårt?

Anonymous poster hash: 24c42...d2a

Gjerde er den eneste løsningen.

Med mindre du kan låne noens skremmende hund til å patruljere hagen din. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revesaks :opplyser:

Pøs på med vann om kvelden slik at det fryser til is, det er vel mørkt når ungene går til skolen?

Piggtråd evt. strømgjerde gjerne litt gjemt bort slik at de ikke ser det.

Når ungene er skadet og ligger på sykehus skjuler du alle spor og blånekter.

Husk å spørre hva ungene gjorde i din hage i førsteomgang når foreldrene kommer og skal beskylde deg for å ha skadet ungene demes.



Anonymous poster hash: c9149...0d3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...