Gå til innhold

Få barn og ha aupair, feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Au pair er en ting, men hvis du ikke er i stand til å løfte en baby, er det riktig å få et barn du ikke har kapasitet til å ta deg av? Jeg syns ikke det.

Det skal sies at jeg måtte gå samme runde selv. Kronisk sykdom, tidvis dårlige perioder. Jeg måtte vente til jeg ble bedre.

Anonymous poster hash: 0f248...df9

Hun trenger hjelp til visse ting,ikke alt. Selfølgelig kan hun bidra med mye! Det er så typisk norsk. I mange andre land er det familie og andre som hjelper. Hva i all verden er feil med det ?

Det er faktisk en berikelse i barns liv om flere har omsorg! Vi tenker bare ikke over det. Vi er uvant med situasjonen,men tenker en på barna,som en bør,så er det kun positivt for dem.

Har sympati med din situasjon,men vi kan ikke alltid velge likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen mulighet kan jo være husmorvikar noen timer om dagen?

Kan jeg spørre hva slags sykdom du har?far kan jo også ta en del av permisjonen.

Anonymous poster hash: 6198d...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du burde ikke få barn når du ikke klarer å ta deg av barnet. Det er samme prinsipp som at 15-16-åringer får barn. De burde ikke få det, fordi de ikke har forutsetninger for å ta seg av barnet!

Anonymous poster hash: c93ab...32f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva dere synst om et slikt tilfelle.

Min man og reservepappa for sønnen min er virkelig verdens beste, elsker meg og min sønn høyere enn alt her i livet. Han er den som arrangerer fotballkamper i nabolaget, inviterer naboungene på spillkveld, leker cowboy og indianer, og har det kanskje enda litt gøyere enn ungene selv. Han er virkelig glad i unger og storkoser seg sammen med de. Han er av den typen som kan finne på å kle seg ut som spiderman og gå i butikken bare fordi sønnen min vil det.

Hans høyeste ønske er at vi to også skal få barn sammen. Problemet er at jeg har en kronisk sykdom, og ikke vil bære i stand til å ta 100% vare på en nyfødt baby, og han er i perioder bortreist med jobben.

Skal jeg knuse drømmen hans om å aldri få egne barn? Eller kan en aupair være løsningen ?

Hva mener dere?

Om det har noe å si så har vi en solig økonomi

Anonymous poster hash: 4728f...af4

Bør ikke fyren din jobbe mindre siden han så gjerne vil ha barn med en syk dame?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det med mindre han er villig til å ta ansvaret. Au pair skal ikke ha fulltidsansvar. De er her på kulturutveksling, ikke 100% barnepass.

Vil du ha noen som skal passe på barnet 24/7 så ansetter du en fulltids barnevakt/nanny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt på hva dere synst om et slikt tilfelle.

Min man og reservepappa for sønnen min er virkelig verdens beste, elsker meg og min sønn høyere enn alt her i livet. Han er den som arrangerer fotballkamper i nabolaget, inviterer naboungene på spillkveld, leker cowboy og indianer, og har det kanskje enda litt gøyere enn ungene selv. Han er virkelig glad i unger og storkoser seg sammen med de. Han er av den typen som kan finne på å kle seg ut som spiderman og gå i butikken bare fordi sønnen min vil det.

Hans høyeste ønske er at vi to også skal få barn sammen. Problemet er at jeg har en kronisk sykdom, og ikke vil bære i stand til å ta 100% vare på en nyfødt baby, og han er i perioder bortreist med jobben.

Skal jeg knuse drømmen hans om å aldri få egne barn? Eller kan en aupair være løsningen ?

Hva mener dere?

Om det har noe å si så har vi en solig økonomi

Anonymous poster hash: 4728f...af4 [/acronD

Om økonomien er solid som du sier kan dere jo leie inn og ha tilgjengelig både barnevakt, dagmamma osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan dere ha au pair. I deres tilfelle ville jeg passet på at det ble en som var veldig flink med barn. Husarbeid har du vel hjelp til..

Kjør på :-)

Anonymous poster hash: c5c7e...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En au pair vil ikke kunne være der hver gang ungen skal tas opp eller legges ned. Hva om du får en baby med kolikk som må bysses hele døgnet? Synes det høres lurt ut å vente til pappan kan bidra, hvis han har så lyst på barn. Hadde han i det hele tatt tenkt på hvem som skal ta seg av barnet da han ytret sitt ønske?

Men har du hjemmehjelp til husarbeid? Hvordan har du fått innvilget det når du bor med en funksjonsfriske mann?

Endret av Mohair
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far må jo ta seg tid til å få barn, og han må velge hva han vil prioritere - karriere eller barn. Blir feil å si at du knuser drømmen hans, han styrer det jo litt selv også. Jeg tror at mindre jobbing på far er en bedre løsning enn kun au pair...

Men en au pair i tillegg er nok ikke dumt.

Seriøst? Far må velge mellom karriere og barn? Herlighet folk har jo begge deler da. Kjør på med au pair eller lignende...

Anonymous poster hash: f1894...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen må på banen her. Det er ikke gull å basere omsorgen for en nyfødt og et barn på 8-9 år på en mamma som er for syk til å løfte babyen, og betalt hjelp. Det kan gå i korte og sjeldne perioder, helst med mulighet for hjelp av familie i tillegg. Spørs hvor mye reisevirksomhet det er snakk om. Skulle din helsetilstand bli dårligere, eller barnet bli krevende eller sykt, er dere veldig i minus.

Det er en prioriteringssak for far om toppjobb eller barn nå er det viktigste. Han må i hvertfall være villig til å redusere ambisjonene en periode hvis dere går for barn og det blir for tøft hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En au pair vil ikke kunne være der hver gang ungen skal tas opp eller legges ned. Hva om du får en baby med kolikk som må bysses hele døgnet? Synes det høres lurt ut å vente til pappan kan bidra, hvis han har så lyst på barn. Hadde han i det hele tatt tenkt på hvem som skal ta seg av barnet da han ytret sitt ønske?

Men har du hjemmehjelp til husarbeid? Hvordan har du fått innvilget det når du bor med en funksjonsfriske mann?

TS

Fordi man har krav på hjelp til alle oppgaver man tidligere gjorde selv. Det forventes ikke at alt skal skyves over på mann og annen familie.

Og som sagt har han per dags dato en jobb hvor han er mye borte. Så jeg må ha hjelp når han er borte

Anonymous poster hash: 4728f...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det med mindre han er villig til å ta ansvaret. Au pair skal ikke ha fulltidsansvar. De er her på kulturutveksling, ikke 100% barnepass.

Vil du ha noen som skal passe på barnet 24/7 så ansetter du en fulltids barnevakt/nanny.

TS

Er ikke snakk om fulltidspass. Er i hovedsak de første timene om morningen vi ville vært avhengi av hjelp fra en aupair.

Anonymous poster hash: 4728f...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...