Gå til innhold

Jeg lot meg lure..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møtte en noe eldre mann for noen måneder siden.
Det ble en del flørt, og etterhvert litt mer enn flørt.

Hadde i noen uker ganske mye kontakt både på telefon og ved at vi møttes, vært på tur sammen og hatt det bra.

Han har barn, jeg har barn.
Jeg er tett opp i ett brudd som ikke er så pent, og det har jo så klart vært med på å gjøre ting litt vanskelig også men jeg har vært veldig bevisst på å ikke ta med meg det til ham, men holdt det unna. Han har fått vite litt, men ikke mye.

Jeg ble skikkelig glad i ham og han betyr enormt mye for meg.

Han er 13 år eldre.

Han gav meg en trygghetsfølelse jeg aldri før har kjent, og en livsglede jeg har savnet.

For noen dager siden ble han syk, og han ble derav noe mer tilbakeholden.

Jeg spurte ham om han var lei meg, og han avkreftet - spurte meg da om jeg var lei ham, noe jeg fint kunne avkrefte.

det gikk noen minutt, også fortalte han at han hadde begynt å tenke litt - og at han ville avslutte det vi hadde.
Jeg ble så klart veldig satt ut, for det hadde jeg på INGEN måte regnet med..

Kvelden før hadde jeg laget hjemmelaget suppe, vi hadde drukket vin og koset oss.. vi hadde sex, vi sov i armene til hverandre.. også kom dette.

Vel, vi brukte resten av helgen sammen også for jeg var forhindret til å reise av ulike grunnet.. han ville jeg skulle bli, jeg tilbød ham å bare reise.

Vi snakket litt om dette, men ikke veldig mye..

Søndag kom og jeg dro. han var opptatt av at stemningen oss i mellom ikke måtte bli klein.

Han sa han syntes synd på meg.. (for en følelse å høre noen si det.. aldri følt meg så liten)

Han begrunner sine tanker og følelser med at jeg har tre barn som er mindre enn hans, at han har vært singel i mange år og at han ikke burde gjort dette i det hele tatt siden jeg ikke var helt ute av det forholdet som var fra før.

Gikk noen dager, også spurte jeg ham en del spørsmål - for jeg er faktisk ikke ferdig med dette, jeg skjønner at HAN er det, men jeg har mye jeg lurer på, og jeg har følelser jeg ikke bare kan kaste bort.

Fikk en del svar på det jeg lurte på, og ble i grunn roligere.. men samtidig så irriterer det meg at han sa han ikke hadde tenkt så mye på det før jeg spurte.. og det tok ham liksom 5 minutt å da si at nå er det over.

Jeg spurte ham om han faktisk bare har brukt meg, og da ble han ikke så blid.. og jeg oppfatter ham som veldig ærlig.
Han sier det jo; det er vel bedre at det skjer nå og ikke om en stund?

Jeg er enig, jeg forstår alt - men JEG er jo forelsket, JEG vil være sammen med ham, JEG savner tiden vi hadde sammen...

Jeg har vært i ett dødt forhold i mange år, og endelig våknet alle følelsene..også varte det bare noen uker.

Tilbake sitter jeg med en diger kampestein i bringa, og følelsen av å ikke få puste.

Jeg lot meg rett og slett lure.



Anonymous poster hash: 17989...1d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen menn gjør det sånn, de får ei dame med på sex og så er hun ikke interessant lenger. han er så seriøst ikke verdt det.



Anonymous poster hash: d45f9...41b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lot deg ikke "lure", det virker som du vil tillegge ham skyld. Du hoppet antakelig altfor raskt inn i noe nytt mens du har tre små barn og fortsatt slet med et vanskelig brudd.

Han synes ikke du er den rette. Han har ikke gjort noe galt, folk har lov å slå opp. Han har attpåtil gitt deg årsak, selv om det ikke egentlig trengs - synes man ikke det stemmer, så er det greit.



Anonymous poster hash: c4e82...2ed
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ham nok litt skyld ja.. for han såret meg skikkelig.
Men er meg selv jeg er sint på når alt kommer til alt, nettopp fordi jeg lot ham såre meg



Anonymous poster hash: 17989...1d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Å date noen innebærer alltid en risiko for å bli såret, og han har jo ikke lurt deg, bare funnet ut at det ikke fungerte for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ham nok litt skyld ja.. for han såret meg skikkelig.

Men er meg selv jeg er sint på når alt kommer til alt, nettopp fordi jeg lot ham såre meg

Anonymous poster hash: 17989...1d7

Det er vondt å ikke være den rette for noen, og ofte gjør det sårheten litt mindre hvis man kan gi skyld til noen andre. Her skal du hverken være sint på deg selv eller på han. Han har vært ærlig med deg hele tiden og han var også mann nok til å fortelle deg at han har tenkt og funnet ut at dere ikke passer sammen. Det burde du takk han for, ikke kjefte på han for.

Jeg tenker at han ble lettet når du viste den negative siden din ved å bli sint, fordi da bekreftet du at han hadde tatt rett avgjørelse.

Og neste gang du involverer deg med noen anbefaler jeg og ikke spørre om han er lei av deg bare fordi han blir litt fraværende. Spesielt når han er syk! Det får mine røde lamper til å blinke iallefall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at du føler deg lurt i og med at kontakten har vært intens og du har blitt forelska. Det er veldig vondt å bli dumpa, og særlig når man fremdeles er sår etter et brudd. Jeg har opplevd det samme som deg. Min plan er derfor å bli sterk og trygg i meg selv før jeg kaster meg inn i slike situasjoner igjen. Klem til deg

Anonymous poster hash: 9108f...dd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at han har lurt deg, han har jo bare funnet ut at dere ikke passer sammen. Det er vondt å få den beskjeden, men det er jo alltid en sjanse for å bli såret når man dater. Synes absolutt ikke du skal være sur på deg selv (eller ham), du har jo vært tøff som har begynt å date igjen.



Anonymous poster hash: a6069...5a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han enkemann eller noe lignende?



Anonymous poster hash: 6c702...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han ble lettet når du viste den negative siden din ved å bli sint, fordi da bekreftet du at han hadde tatt rett avgjørelse.

Dette var stygt sagt av deg. Man skal ikke sparke den som ligger nede. Dessuten har ikke TS skrevet at hun ble sint, men at hun stilte han spørsmål.

Anonymous poster hash: faa94...976

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i den vanskelige fasen etter ett brudd. Ta deg heller tid til å komme deg ovenpå og gi deg selv tid til å sørge/bli ferdig med den forrige.

Jeg trodde selv at den dagen jeg og eksen brøt opp, skulle jeg virkelig finne meg "den rette". Og det kom til å skje fort. Oj, så feil jeg var.

TTT - Ting tar tid. Alle vi ikke så nylig "skilte" - vet at nyseparerte trenger en viss tid til å få ting på plass, følelsesmessig.

Aldri hopp inn i et nytt forhold uten at smerten fra det forrige er helet.

Han har gjort deg en tjeneste, og du kommer sterkere ut av det.

Lykke til og god klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var stygt sagt av deg. Man skal ikke sparke den som ligger nede. Dessuten har ikke TS skrevet at hun ble sint, men at hun stilte han spørsmål.

Anonymous poster hash: faa94...976

Nei hun skrev ikke at hun ble sint, min feil, men når hun beskylder han for å ha brukt henne, har hun ikke akkurat silkehanskene på.

Og når jeg kommer med slike kommentarer så er det ikke for å sparke noen som ligger nede, det er for å få litt vett inn i huene på en del av dere her inne. Tenk over hva slags inntrykk dere etterlater av dere selv når dere oppfører dere som dere gjør. Her er det en OK fyr som er ærlig og TS takler det særdeles dårlig. Ja hun er midt i ett brudd men det er da for pokker ikke fyren sin skyld. Det er HUN som har involvert seg i noen nye uten å ha kontroll over følelsene sine.

Når noen spør han fyren her om henne vil han mest sannsynlig si at hun ikke var helt stabil.. ikke akkurat noe bra å ha på kjærlighets-cv'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var stygt sagt av deg. Man skal ikke sparke den som ligger nede. Dessuten har ikke TS skrevet at hun ble sint, men at hun stilte han spørsmål.

Anonymous poster hash: faa94...976

Det var ikke slemt sagt. Om man er såpass hårsår, må man i det minste si seg enig i at det var like "slemt" av TS å anklage fyren for å bruke henne. Han hadde vett og manerer nok til å avslutte det hele da han innså det ikke fungerte, fremfor å la det dure og gå og nyte godene av hennes forelskelse da han visste at det ikke ville bli noe mer.

Det er ikke moro å dumpe noe heller, nettopp i frykt for anklagelsene hun kom med. Som regel angrer man på tingene man sier når man er såret, nettopp fordi de kommuniserer den irrasjonelle tristheten såpass tydelig.

Det er vanlig å bli lei seg, poenget er at man ikke må bli liggende nede. Det er også vanlig å plassere skyld når man er såret, det blir kun problematisk hvis man beholder tankegangen.

TS er tydelig en voksen kvinne da hun har tre barn. Det er ekstremt viktig at hun tar noe til seg utifra denne situasjonen, ellers blir datingen ekstremt vanskelig i fremtiden (hvilket den allerede er for en alenemor med tre barn).

Anonymous poster hash: c4e82...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, han sa at han syntes synd på henne…. ( Her ringer klokken, RING RING ) ..

Det der er IKKE BRA, får meg til å tvile på om den fyren noen gang hadde andre intensjoner enn sex..

noen er gode LURINGER…………. Men du bør ha litt erfaring;)



Anonymous poster hash: da108...cab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, vet han om eksen din og "problemene" der?



Anonymous poster hash: c4e82...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en noe eldre mann for noen måneder siden.

Det ble en del flørt, og etterhvert litt mer enn flørt.

Hadde i noen uker ganske mye kontakt både på telefon og ved at vi møttes, vært på tur sammen og hatt det bra.

Han har barn, jeg har barn.

Jeg er tett opp i ett brudd som ikke er så pent, og det har jo så klart vært med på å gjøre ting litt vanskelig også men jeg har vært veldig bevisst på å ikke ta med meg det til ham, men holdt det unna. Han har fått vite litt, men ikke mye.

Jeg ble skikkelig glad i ham og han betyr enormt mye for meg.

Han er 13 år eldre.

Han gav meg en trygghetsfølelse jeg aldri før har kjent, og en livsglede jeg har savnet.

For noen dager siden ble han syk, og han ble derav noe mer tilbakeholden.

Jeg spurte ham om han var lei meg, og han avkreftet - spurte meg da om jeg var lei ham, noe jeg fint kunne avkrefte.

det gikk noen minutt, også fortalte han at han hadde begynt å tenke litt - og at han ville avslutte det vi hadde.

Jeg ble så klart veldig satt ut, for det hadde jeg på INGEN måte regnet med..

Kvelden før hadde jeg laget hjemmelaget suppe, vi hadde drukket vin og koset oss.. vi hadde sex, vi sov i armene til hverandre.. også kom dette.

Vel, vi brukte resten av helgen sammen også for jeg var forhindret til å reise av ulike grunnet.. han ville jeg skulle bli, jeg tilbød ham å bare reise.

Vi snakket litt om dette, men ikke veldig mye..

Søndag kom og jeg dro. han var opptatt av at stemningen oss i mellom ikke måtte bli klein.

Han sa han syntes synd på meg.. (for en følelse å høre noen si det.. aldri følt meg så liten)

Han begrunner sine tanker og følelser med at jeg har tre barn som er mindre enn hans, at han har vært singel i mange år og at han ikke burde gjort dette i det hele tatt siden jeg ikke var helt ute av det forholdet som var fra før.

Gikk noen dager, også spurte jeg ham en del spørsmål - for jeg er faktisk ikke ferdig med dette, jeg skjønner at HAN er det, men jeg har mye jeg lurer på, og jeg har følelser jeg ikke bare kan kaste bort.

Fikk en del svar på det jeg lurte på, og ble i grunn roligere.. men samtidig så irriterer det meg at han sa han ikke hadde tenkt så mye på det før jeg spurte.. og det tok ham liksom 5 minutt å da si at nå er det over.

Jeg spurte ham om han faktisk bare har brukt meg, og da ble han ikke så blid.. og jeg oppfatter ham som veldig ærlig.

Han sier det jo; det er vel bedre at det skjer nå og ikke om en stund?

Jeg er enig, jeg forstår alt - men JEG er jo forelsket, JEG vil være sammen med ham, JEG savner tiden vi hadde sammen...

Jeg har vært i ett dødt forhold i mange år, og endelig våknet alle følelsene..også varte det bare noen uker.

Tilbake sitter jeg med en diger kampestein i bringa, og følelsen av å ikke få puste.

Jeg lot meg rett og slett lure.

Anonymous poster hash: 17989...1d7

Høres ut som min eks, og det kan jo utmerket godt være han, for alt jeg vet. Om du fortsetter med han, kommer det til å bli en emosjonell berg-og dalbane, og du kommer sannsynligvis til å bli enda mer lurt. Hvis han er så vinglete allerede nå, bør du bare trekke deg unna først som sist.

Anonymous poster hash: 0a873...4ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei hun skrev ikke at hun ble sint, min feil, men når hun beskylder han for å ha brukt henne, har hun ikke akkurat silkehanskene på.

Hun spurte om han hadde brukt henne.

Når noen spør han fyren her om henne vil han mest sannsynlig si at hun ikke var helt stabil.. ikke akkurat noe bra å ha på kjærlighets-cv'en!

Du er frekk og nedlatende. Her har du for lite informasjon til å uttale deg så bastant. Det kan hende denne mannen var sleip og spilte litt overfor TS, for å oppnå hennes tillit og dermed sex. Det vet vi ikke.

Som sagt sparker man ikke den som ligger nede.

Anonymous poster hash: faa94...976

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette virket ikke godt. :klem: Alt virker så fint, og så plutselig, borte! Selv om han var ærlig med dette, så er det jo vanskelig. Og man vil jo gjerne ha svar... Det er så vondt å bli avvist. Spesielt hvis man føler man har gjort alt " riktig". Føler virkelig med deg! Håper han vil angre som fy.... !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt deg synes jeg ikke at har, men forstår veldig godt at avslaget er tungt.

Av det du skrives høres det ut som han ble betatt av deg. Han har vært single lenge, har kanskje voksne barn, og etter hvert ser han at din livssituasjon ikke gir det livet han ønsker. Du har problemer å hanskes med, små barn. Da spør en fornuftig mann seg om det er virkelig dette han ønsker å satse på..

Synes han har vært ærlig og direkte, på en ordentlig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte om han hadde brukt henne.

Du er frekk og nedlatende. Her har du for lite informasjon til å uttale deg så bastant. Det kan hende denne mannen var sleip og spilte litt overfor TS, for å oppnå hennes tillit og dermed sex. Det vet vi ikke.

Som sagt sparker man ikke den som ligger nede.

Anonymous poster hash: faa94...976

Nei vi vet ikke, derfor kan vi bare ta utgangspunkt i det TS sier. Og ut i fra det hun sier så forstår jeg at hun har noen ting hun bør jobbe med før hun involverer seg med noen. Hennes automatiske tanker om han når han "dumper" henne avslører henne. Ingen kvinner som har det bra med seg selv tenker sånn med automatikk. En kvinne som vet sin verdi og som ønsker et godt og stabilt forhold ville satt pris på at han var ærlig. Ja, hun hadde også blitt lei seg, men hun hadde ikke anklaget og hun hadde ikke prøvd å svartmale han.

Dette er en tråd skrevet for å få sympati. Dette er en tråd laget av ei som ønsker å være et offer og ikke ta ansvar for hvorfor hun opplever det hun opplever.

Så du kan gi henne sympati, du kan være den som forteller henne at hun ikke har gjort noe galt og at denne mannen var slem og stygg med henne. Du kan gi henne det hun trenger her og nå, og så kan jeg gi henne det hun trenger for fremtiden. Hvis hun vil ha et sunt forhold til en mann må hun ta en runde med seg selv og jobbe med sin egen selvfølelse. Hun må se sin verdi og ikke ta til takke med hva som helst, bare for å føle seg bedre i ny og ne.

Så får du heller syns jeg sparker noen som ligger nede. for det gjør jeg faktisk ikke. Jeg prøver å få henne til å reise seg og få den kjærligheten hun ønsker seg. Noe ekte og sunt som ikke ender i drama!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...