Gå til innhold

Sjokoladekjeks, må jeg ha brunt sukker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lage kjeks, men har ikke brunt sukker.

Kan jeg bruke hvitt i stedet?

Anonymous poster hash: 9ef47...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke hvitt i stedet, men det er søtere så du trenger mindre. Det brune sukkeret gir en karamellsmak til kjeksene, i tillegg til at det gjør det at de blir seige. Det får du ikke av hvitt sukker. 

Enig med Dwight i at du bør finne en oppskrift som ikke inneholder brunt sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke hvitt i stedet, men det er søtere så du trenger mindre. Det brune sukkeret gir en karamellsmak til kjeksene, i tillegg til at det gjør det at de blir seige. Det får du ikke av hvitt sukker.

Enig med Dwight i at du bør finne en oppskrift som ikke inneholder brunt sukker.

Enig med det du sier, bortsett fra at jeg får seige og fine kjeks og cookies med hvitt sukker og jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det du sier, bortsett fra at jeg får seige og fine kjeks og cookies med hvitt sukker og jeg :)

 

Uten at du understeiker dem? 

Hm... Kanskje jeg bare er veldig glad i brunt sukker, og overvurderer dets egenskaper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med det du sier, bortsett fra at jeg får seige og fine kjeks og cookies med hvitt sukker og jeg :)

Og jeg får (dessverre) aldri seige kjeks eller cookies samme hvor mange oppskrifter med brunt sukker jeg forsøker :ler:

Anonymous poster hash: 2170f...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at du understeiker dem?

Hm... Kanskje jeg bare er veldig glad i brunt sukker, og overvurderer dets egenskaper... :)

Jada, de har blir svidde i kantene og fortsatt seige i midten et par ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, de har blir svidde i kantene og fortsatt seige i midten et par ganger!

 

Tas til etterretning! 

 

Er du villig til å dele oppskriften din? Kjæresten er ikke glad i brunt sukker, men veldig glad i seige cookies. Jeg sverger til det brune sukkeret og klarer derfor aldri å lage cookies som faller i smak hos ham. (Heldigvis, for da kan jeg spise alle selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tas til etterretning!

Er du villig til å dele oppskriften din? Kjæresten er ikke glad i brunt sukker, men veldig glad i seige cookies. Jeg sverger til det brune sukkeret og klarer derfor aldri å lage cookies som faller i smak hos ham. (Heldigvis, for da kan jeg spise alle selv...)

Jeg lager alt etter oppskrifter fra Trines matblogg! Elsker den med mørke cookies med biter av hvit, vanlig og mørk sjokolade!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alt etter oppskrifter fra Trines matblogg! Elsker den med mørke cookies med biter av hvit, vanlig og mørk sjokolade!!

 

Da skal jeg forsøke meg på den - takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg forsøke meg på den - takk for tipset. :)

Bare hyggelig :)

En så god oppskrift må jo nesten spres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...