Gå til innhold

God salat?


Gjest gloria

Anbefalte innlegg

Skal være vertinne for et homeparty her i neste uke, og trenger tips til en god salat jeg kan bruke? Tenkte å gjøre den vegetarvennlig. Hvem sitter på noen gode oppskrifter? Eventuelt også en god mariande/saus e.l. som man kan ha over salaten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva du liker.

Avocado kan for min del erstatte både ost og dressing fordi den er feit og kremet, så hvis salaten din skal være vegetarisk hadde jeg definitivt puttet i en del avocado. Finhakket soltørket tomat gir masse smak uten at det tar helt overhånd, mais gir crunch og sødme, og så synes jeg at byggryn er digg i salat. Men det er vel bare fantasien som kan stoppe deg - bare bland masse gode grønnsaker. :)

 

Edamamebønner, koriander, mango, grønnkål, søtpotet og avocado med f.eks. ponzusaus er en av mine favorittmikser. Pleier å ha rå laks i også, men det er ikke nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Min tomatsalat :)

 

Tomat

reddik

vårløk

paprika

sukkererter

litt kinakål

rødløk

saft av 1/2 lime

maldonsalt

basilikum

 

Mengde bestemmer du selv, men det skal være mye tomat, og passelig med det andre + litt kinakål (men ikke mye) Når jeg lager denne til 3-4 personer pleier jeg å bruke ca 6-7-8 mellomstore tomater (ikke de i løsvekt, de er ikke gode og alt for store, pleier å kjøpe de i boks eller så kjøper jeg en pakke cherrytomater/plommetomater og bruker hele boksen), 2 vårløk, en halv rødløk, en halvpaprika, en halv pakke reddik og en halv pakke sukkererter og toppen av kinakålen.

 

Kutt først tomaten opp i terninger, også finhakker du rødløk, vårløk og basilikum. Sukkerertene kan du dele i 3-4 og paprikaen samme størrelse, Reddiken pleier jeg å skive og dele i 2. Blant alt godt sammen og tilsett en klype maldonsalt og limesaft før servering.

 

Denne salaten får jeg veldig mye skryt for så tror den er god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig stor fan av couscous salater med salatblader, urter, tomat, rødløk, eventuelt fetaost, osv :) Finnes massevis av oppskrifter på nett, kommer egentlig litt an på hvilke grønnsaker du vil ta i bruk.

Ennasus sin tomatsalat høres nydelig ut også!

 

http://www.vegetarbloggen.no/category/veganske-oppskrifter/salater/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...