Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Her er skravletråd for mai/juni barna 2011.

Håper det blir mye aktivitet fremover og at vi blir en del med termin på den tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her melder jeg meg på også :)

Positiv test i går, så får jo bare håpe at dette går veien i alle fall! Foreløpig termin 31. mai etter babyverden sin kalkulator. Det er vel flere her som venter barn nummer 2, stemmer ikke det?

Jeg har en gutt fra før, født i august08, så han vil nærme seg tre år når han blir storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det var tett ja Twiddel! Men er jo mange fordeler med det også, har to vennepar som fikk to tette, og selv om det så klart har vært litt slitsomt til tider i starten, så er det jo veldig godt nå som begge barna er litt eldre og de allerede har glede av hverandre.

Det er nok uansett slitsomt i starten med to barn tenker jeg ;) Blir jo en omstilling!

Ellers føles dette veldig surrealistisk ena :ler: Hadde ikke forventet noe så raskt, og har ikke noe som helst følelse på at jeg er gravid. Men er jo fortsatt veldig tidlig, så plutselig kommer det vel noe symptomer - som jeg da sikkert gjerne skulle vært foruten. Sist gang kastet jeg opp endel, og det håper jeg virkelig å slippe unna denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det blir litt utfordringer i forhold til han som skal bli storebror ja. Men at han har godt av det er det ihvertfall ingen tvil om, også får man heller bare trøste seg med at det blir dobbelt glede med to små og ikke bare fokusere på at det blir slitsomt, sjalusi osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra slike termin kalkulatorer så får jeg alt fra 28.april til 1.mai. Siden det er vanlig å gå litt over termin så slenger jeg meg med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen her inne? Her er fortsatt energinivå på topp og jeg bare koser meg med tanken på å bli tobarnsmor! Litt oppblåst, spesielt på kvelden, er det eneste jeg merker :)

Når er det forresten man pleier å gå til lege for første "kontroll"? Rundt 12 uker, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror det er vanlig med første kontroll mellom uke 8 og 12. Selv skal jeg til legen for første gang 22. oktober, og da runder jeg 11 uker.

Formen er sånn passe. Jeg er heldigvis ikke kvalm. Kan bli litt uvel hvis det er lenge siden jeg har spist så må passe på å ha noe lett tilgjenelig mellom måltidene. Bortsett fra det så ser det ut som at den store trøtta har kommet og tatt meg, så nå må jeg rett og slett bli flinkere til å komme meg i seng litt tidligere på kvelden. Mandag ble jeg sittende oppe alt for lenge, og i går var jeg rett og slett ødelagt. I dag er formen mye bedre heldigvis. Ømme pupper har jeg også om dagen, men eller så skal jeg ikke klage. Gleder meg noe voldsomt til gravidmagen kommer kjenner jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blæh - i dag kastet jeg opp for første gang! Håper det blir siste, men.... trøtten har heldigvis ikke tatt meg denne gangen da, så skal ikke klage sett over ett :)

Nå har vi også fortalt nyheten til foreldrene våre, og til noen av de nærmeste vennene. Kjenner jeg er litt mer avslappet i forhold til alt denne gangen. 7 uker i dag, er jo fortsatt mye som kan få galt, men klarer ikke gå rundt og tenke på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan nesten ikke fatte at jeg er tilbake i en terminklubbb - så gøy! Vet ikke hvor aktiv jeg klarer å være denne gangen, men jeg melder meg på her for sikkerhets skyld. Hverdagen er litt mer hektisk nå med en liten gutt på 20 måneder, og jeg er veldig glad for å se at det er flere andregangsmødre her!

Foreløpig termin er 18 juni (på mormors bursdag), jeg bare håper-håper-håper alt går bra. Med dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er koselig å fortelle det selv om man ikke har passert de magiske 12. Vi har også fortalt det til svigers og mine forelder får vite det på torsdag, for da skal vi på storbyweekend sammen. Da vil jeg være 10 uker.

Tanken på at jeg kan miste ligger i bakhodet, men jeg orker ikke å forholde meg så mye til det nå. Skjer det så skjer det, så får jeg heller forholde meg til det hvis det skjer. mistet da jeg var 6+3 første gangen jeg var gravid så følelsen kjenner jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også inn her! :vinker:

Har termin 17. juni, og er altså bare 4+5 i dag. Det føles veldig kort, dagene snirkler seg av gårde og jeg venter veldig på det magiske 12-tallet... :sjenert: Det er vårt første barn, og vi har bestemt oss for å vente litt med å fortelle noen den store nyheten. Men må innrømme at jeg sliter med å legge bånd på meg til tider. :ler:

Ellers er formen ganske bra! Får noen bølger med småkvalme innimellom, men ikke verre enn at jeg tåler det bra. Kjenner at energien ikke er helt på topp, og verre skal det vel bli? Og så har jeg sykt ømme pupper, særlig på kvelden. Men bortsett fra det er jeg i god form, så jeg klager ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Dalmore og velkommen i mai/juni klubben. :klemmer:

Ja, tiden snirkler seg virkelig avgårde her også. Nå nærmer jeg meg jo 10 uker, men herregud så tregt disse 12 første ukene går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben jeg også! Foreløpig termin er 10 juni, så er akkurat 6uker idag=)

Kvalm og uggen store deler av dagen, spyr litt innimellom, veldig støl i magen og har stikninger i eggstokkene/livmoren og bak navlen faktisk (Det hadde jeg på samme tidspunkt sist gang også). Har også fått litt kviser og fett hår =( Oppblåst er jeg også.

Spiser for det meste druer og skive med enten egg eller servelat på. Hehe

Har en gutt på 2år nå=)

Guuuuud så treigt tiden går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...