Gå til innhold

Mai-Juni 09


BitteLille

Anbefalte innlegg

Jepp, vi kjøpte leilighet i august!

Heldigvis var vi smarte nok til å kjøpte tre roms :)

Så nå blir det barnerom istede for gjesterom!

Samboeren min pusser opp den nye leiligheten mens jeg pakker!

Merkelig følelse å gå rundt å være så sliten, jeg må sette meg ned mellom hver eske for å hvile :fnise:

Ikveld skal vi ta en kjærestekveld med kino og god middag, håper bare formen holder seg :)

Ha en fin ettermiddag alle sammen :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

På tide at jeg joiner dere her. Testet positiv på fredag og i går (måtte jo kontroll sjekke) og kan forstatt ikke tro at det er sant. I følge egne beregninger har jeg termin 21 juni.

Jeg bor i Australia så dette blir et vinterbarn :) Blir nok en liten utfordring å være gravid på det varmeste her (rundt 40 grader) men heldigvis er det i februar\mars så jeg er jo bare halvveis da.

Formen er egentlig ganske bra. Er litt kvalm innimellom men ikke mye. Har hatt lett hodepine og litt trøtt men vet ikke helt om det kan tilegnes svangerskapet eller at det er veldig travelt på jobb for tiden.

Gleder meg til å dele dette sammen med dere over de neste 8-9 måneder. Dette er min første så alt er veldig nytt og spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Quakka

:strix: gratulerer med magetrollet!! :)

Jeg testet minst seks ganger positivt før jeg turre tru på det ;)

Dette er en kjempe spennende tid for oss alle, så det er godt å ha noen å prate med om stort og smått :)

Jo flere vi er, jo bedre er det!!!

Har du bodd i Australia lenge?

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! På tide å kaste seg inn i terminklubben. Har ikke oppdaget denne før nå, faktisk, men har skriblet litt de første ukene i en dagbok her.

Jeg er etter mine beregninger øyeblikk ni uker på vei, er nesten overrasket over hvor fort ukene går. Jeg har ikke noe imot at det går fort altså, kan nesten ikke vente til uke 12 er her. Vi har ikke fortalt det til andre enn en venninne av meg, og flere får ikke vite det før vi er i uke 12 tror jeg. ;)

Gratulerer til alle dere som skal bli mai/juni-mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mercier!! :)

Så hyggelig at flere vil komme og dele de neste herlige mnd med oss!

Er det ditt første magetroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den første, ja. Så dette er nytt, spennende og ganske skummelt. Rart å merke forandringer i kroppen som jeg ikke kan kontrollere.

Men jeg gleder meg veldig til tiden frem mot mai, og ikke minst til slutten av mai når den lille kommer ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

På tide at jeg joiner dere her. Testet positiv på fredag og i går (måtte jo kontroll sjekke) og kan forstatt ikke tro at det er sant. I følge egne beregninger har jeg termin 21 juni.

Jeg bor i Australia så dette blir et vinterbarn :) Blir nok en liten utfordring å være gravid på det varmeste her (rundt 40 grader) men heldigvis er det i februar\mars så jeg er jo bare halvveis da.

Formen er egentlig ganske bra. Er litt kvalm innimellom men ikke mye. Har hatt lett hodepine og litt trøtt men vet ikke helt om det kan tilegnes svangerskapet eller at det er veldig travelt på jobb for tiden.

Gleder meg til å dele dette sammen med dere over de neste 8-9 måneder. Dette er min første så alt er veldig nytt og spennende.

Jeg har også bodd i Australia, og kommer nok til å flytte tilbake dit neste år, når babyen er et par måneder gammel.

Hvor i Aus bor du? Send meg gjerne en PM om du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld mine damer :kose:

Så kjekt at vi er blitt to flere :jepp:

VELKOMMEN TIL QUAKKA OG MERCIER :velkommen:

Hvordan er formen deres da?

Tussta: hvordan er det med deg? Gratulerer med 6 uker i dag :klemmer:

Håper at dere får kost dere ikveld. Må bare gjøre det nå når dere kan.

Har putta mini i seng her nå, så kanskjer vi og får kost oss litt ikveld :yvonne:

Noen av dere som har vanvittig god matlyst? Begynner å bli urolig for det matinntaket...... forhåpentlligvis vil det endre seg, hvis ikke må jeg nok påen durabelig slankekur etter dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere forklare meg hvordan jeg kan få tak i en sånn babyavatar og hvordan jeg gjør det? På en enkel måte, ikke veldig datakyndig av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til Mercier (som jeg har kikket i dagboka til) og Quakka.

Ble nysgjerrig på hvorfor du bor i Australia jeg Quakka, pga jobb og studier eller hva?

Håper dere har en deilig kjærestekveld Tussta!

Her har vi hatt hele helgen med bare kjærstekos, og det er så deilig!

Noen av dere som har vanvittig god matlyst? Begynner å bli urolig for det matinntaket...... forhåpentlligvis vil det endre seg, hvis ikke må jeg nok påen durabelig slankekur etter dette :fnise:

Ja, har hatt enorm matlyst jeg og. Mest på sunn mat da heldigvis, men uansett føler jeg jeg har spist hele tida, og har også lagt på meg litt.

Det snudde for ca fem dager siden. Nå blir jeg fort mett, og det tar lang tid før jeg orker mat igjen. Er nå 10+4, så det var i tiende uke det forandret seg her. Er ikke kvalm eller noe, regner med at matlysten kommer tilbake etterhvert.

Rart og morsomt at kroppen forandrer seg. Det syns samboer også, alt som har forandret seg fra hvordan det var før er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere forklare meg hvordan jeg kan få tak i en sånn babyavatar og hvordan jeg gjør det? På en enkel måte, ikke veldig datakyndig av meg :fnise:

Tror det heter Ticker. Men vet ikke hvordan man får det, du kan jo se inne på øvelsesforum?

Ellers vet jo Mercier det da, så det er bedre hun svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vanter å ser om ikke Mercier gir meg litt hjelp. Det er ingenting som haster ennå. Men det er selvfølgelig ticker det heter :fnise:

Ps Godt å høre at jeg ikke er alene om all denne matgreia :ler: Er ikke så usunt det jeg spiser heller, men har sjønt at chips det er tingen..... Så max en gang i uka på denne frøkna :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, mat. Jeg er sulten eller har lyst på mat absolutt hele tiden! Det er en ganske stor forandring fra å være en som gjerne kunne nyte en kaffekopp i nesten en time før frokost var aktuelt. Nå må jeg styrte til kjøleskapet så snart jeg våkner, og kaffe er noe av det ekleste jeg kan tenke meg. :fnise: Og den siste tiden har jeg spist appelsiner mellom måltidene, og det er også ulikt meg, som egentlig ikke er så veldig glad i appelsiner. Nå bare jeg ha dem, gjerne to-tre om dagen. :ler:

Jeg vanter å ser om ikke Mercier gir meg litt hjelp. Det er ingenting som haster ennå. Men det er selvfølgelig ticker det heter :fnise:

Ps Godt å høre at jeg ikke er alene om all denne matgreia :ler: Er ikke så usunt det jeg spiser heller, men har sjønt at chips det er tingen..... Så max en gang i uka på denne frøkna :nei:

Jeg gikk på google, søkte på baby ticker, og fant en side hvor jeg la inn forventet dato, og så genrerte den en kode som jeg så la inn i signaturen her. Jeg tror du kan få to typer koder, og det er kun den ene som fungerer her i forumet. Du kan jo prøve deg litt fram, det finnes mange søte tickere.

Jeg har nettopp spist en appelsin (;)), og sitter her og skal legge meg om ca en time. Måtte jobbe litt akkurat kl 24 i kveld, og heldigvis er det ikke noe som kommer til å skje ofte. Jeg sovner som regel senest halv elleve hver kveld, har fått behov for mer søvn enn vanlig etter at jeg ble gravid. Og så er det jo så deilig å ligge mellom laknene og slumre i timesvis. :sove:

God morgen til Australiaboeren, du kommer vel inn hit etter vi andre har lagt oss. Håper du får en fin dag down under! Misunner deg som går mot sommer, det er en deilig årstid der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Mercier.

Nå har jeg prøvd å lage en fra samme side som du, men det kommer bare masse rare tegn når jeg kopierte den over :skratte:

Den koden du fikk. Hvor fant du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det spm anngående kurset til Grete Roede så mente jeg selvfølgelig de som har vært gravide før, Evelina og evnt Loppelise :icon_lol:

God mandags morgen jenter!!!

Jeg har aldri prøv noe slikt kurs.

Under min første graviditet så spiste jeg bare for en og ikke masse snop og brus. Drakk masse vann og gikk turer. Da jeg har noen kg for mye, gikk jeg egenlig heller ned i vekt. Man blir jo tyngre, så da forbrenner man vel mer??

Så jeg la på meg totalt 5 kg. Satser på dette denne gangen også.

Og så husker jeg at metthetsfølelsen kom så fort. Orket så vitt en posjon før man ble mett. Ting tar jo plass inni der.. :ler:

Jeg også er sulten for tiden. En liiiiten antydning til kvalme men ikke ille. Og noe trøtt. Mensmurring har jeg hatt masse av jeg også. Og ikke særlig ømme byster..

Hadde en SA i sommer og dette er nå litt uvirkelig. Det er langt over 9 uker siden, så det hcg nivået må jo være normalt nå- og testen riktig. Tror jeg må ta en test til bare for å ha gjort det, selv om jeg tror vel ikke det er nødvendig. Strekene var veldig tydelige.. :ler:

Gøy at det kommer flere!! :hoppe:

Dere som har hatt tidlig UL. Var det vanskelig å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo Jenter!!!

For en fantastisk dag!! Startet med en god porsjon kvalme, etterfulgt av ordentlig løs mage og svimmelhet så det holder!!

Jaja, når man sitter der om ni mnd med nurket i armene så er vel alt verdt det :hjerte:

Jeg tror jaggu jeg skal ha meg en sånn ticker ting jeg også! Får se om jeg får rota meg til det iløpet av dagen!

Håper dere har en deilig kjærestekveld Tussta!

Her har vi hatt hele helgen med bare kjærstekos, og det er så deilig!

Det var kjempe hyggelig, men filmen var dårlig! :popcorn:

Men vi koste oss uansett!

Tror det er veldig viktig å sette av tid til hverandre og bare være kjærester, jeg merker hvertfall det at slik som kroppen min og humøret mitt forandrer seg

( :danse: --> :frown: --> :grine: --> :glare: --> :sinnatagg: --> :kjefte: --> :sukk: --> :skratte: )

God mandags morgen jenter!!!

Jeg har aldri prøv noe slikt kurs.

Under min første graviditet så spiste jeg bare for en og ikke masse snop og brus. Drakk masse vann og gikk turer. Da jeg har noen kg for mye, gikk jeg egenlig heller ned i vekt. Man blir jo tyngre, så da forbrenner man vel mer??

Jeg har ikke lagt på meg noe enda, men fordi jeg er så kvalm så spiser jeg veldig uregelmessig, og bare dårlig mat og snacks.

Veldig lett å hive nedpå en salt potetgullpose :sjenert:

Må vel bare bite meg i det og prøve å skjerpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt på meg noe enda, men fordi jeg er så kvalm så spiser jeg veldig uregelmessig, og bare dårlig mat og snacks.

Veldig lett å hive nedpå en salt potetgullpose :sjenert:

Må vel bare bite meg i det og prøve å skjerpe meg!!

Klart man skal kose seg litt også!!!!

Har mamma det bra, har barn det bra også!! Viktig! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...