Gå til innhold

Kan dere gjette vekt ut fra midjemål og høyde?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år, 169 cm høy og har et midjemål på hele 88 cm!

Hjelp...hvordan får jeg det smalere? Hvor lang tid vil det ta å gå ned f.eks. til 75 cm i midjemål?

Hva kan min vekt være dersom midjemålet er såpass tykt som 88 cm? Jeg har ikek vekt og tør ikke veie meg...

Hvordan legge en slagplan uten å sulte seg?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på kroppsfasong og fett/ muskler du har da.

Jeg er 167 og veide 78kg med et midjemål på 80cm, men så er jeg veldig smal på midten i forhold til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vekt bestemmes av muskulatur, benbygning og fettmengde. Det går derfor ikke an å si noe om din vekt utfra ditt midjemål.

Du kan ikke punktslanke deg. Den beste måten å gå ned i vekt på er å gjøre en kombinasjon av reduksjon av kaloriintaket (spise mindre) og øke kaloriforbruket (trene mer).

Du veier akkurat det samme om du vet om det eller ikke. Så hvis du veier <sett inn skremmende høyt tall her> så blir det ikke bedre av at du ikke veier deg.

Om du skal skaffe deg vekt eller ikke avhenger av om du føler du må ha det for å merke at du gjør forbedringer. Men det er ikke et absolutt nødvendig redskap for å få det til for de aller fleste av oss klarer oss jo fint med å kjenne at buksene blir løsere og du har jo allerede målebånd.

Så jeg foreslår at du endrer kostholdet ditt og begynner å trene mer så vil du raskt se resultater, jeg har f.eks. bare ved å øke treningsmengden og spise sunnere tatt av 5 kg siden første juni. Skal vi se bort fra vekt er det faktisk en hel buksestørrelse og en hel cup i bh som er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har f.eks. bare ved å øke treningsmengden og spise sunnere tatt av 5 kg siden første juni. Skal vi se bort fra vekt er det faktisk en hel buksestørrelse og en hel cup i bh som er borte.

Det er noe av det triste med å slanke seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen...

Ja, mener du det er positivt at puppene blir mindre og små når man slanker seg?

Jeg er 75 B og skal gå ned nesten 10 kg...det blir ikke mye pupper igjen når det målet er nådd...kroppen blir bra men hva med puppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Ja, mener du det er positivt at puppene blir mindre og små når man slanker seg?

Jeg er 75 B og skal gå ned nesten 10 kg...det blir ikke mye pupper igjen når det målet er nådd...kroppen blir bra men hva med puppene?

Vel det kan jeg godt forstå. I mitt tilfelle derimot er det mer enn nok å ta av og hvis ikke nok forsvinner ved slanking blir det operasjon. Men nå er jeg altså gått fra DD til D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener du det er positivt at puppene blir mindre og små når man slanker seg?

Jeg er 75 B og skal gå ned nesten 10 kg...det blir ikke mye pupper igjen når det målet er nådd...kroppen blir bra men hva med puppene?

Ja, for noen så er det positivt og for andre er det negativt. Nettopp fordi noen bruker Bcup mens andre bruker Gcup..

Men husk at selv om puppene blir mindre så blir du det og, slik at ikke det vil se så mye mindre ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Hva er "vanlig" midjemål for en på 169 cm dersom en vil veie f.eks. 60 kg?

Det går ikke an å si det på den måten dessverre.

Vi er alle ulikt bygget og har ulik fasong.

Det finnes selvfølgelig vekt og mål tabeller men det er jo ingen som ser sånn ut så det bruker man ikke lenger.

Hvis du en gang har veid 60 kg vet du vel hva slags størrelser du brukte den gangen? Har du aldri vært 60 kg i voksen alder har du et totalt urealistisk mål for vektnedgangen din.

Hvis du er så oppsatt på å gå ned i kg hvorfor måler du det ikke i størrelser isteden?

Ellers kan jeg anbefale deg Grethe Roede kurs - der kan du be instruktøren fortelle deg nedgangen i stedenfor antall kg du veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Hva er "vanlig" midjemål for en på 169 cm dersom en vil veie f.eks. 60 kg?

det finnes ikke - fordi det kommer an på alt - hvor mye muskler/fett du har, og aller mest hva slags kroppsfasong du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så for meg - en kvinne på 169 cm med normal kroppsbygning kan "normalt" cm-mål rundt livet være alt fra 20-500 cm? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg litt kortere enn deg, er 1,65 høy. Veier nå 68 kg ( tror jeg...) og har et midjemål på 73 cm; om det er til noen hjelp.Jeg er ganske kraftig bygd, bred over skuldrene og hoftene.

Men vekt og midjemål henger ikke nødvendigvis sammen, noen ( som meg....) legger fettet først og fremt på rumpa og lårene, andre får det mest på magen.Punktslanking er ikke mulig, så skal du sammen rundt midjen må fettprosenten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Ok, så for meg - en kvinne på 169 cm med normal kroppsbygning kan "normalt" cm-mål rundt livet være alt fra 20-500 cm? :popcorn:

Vil heller si fra 60 til 80 cm. Ble du noe klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
Ja, absolutt! Endelig: takk for svar!

Så du mener at det hjelper å begrense utvalget til 20 cm? Er du klar over at det er snakk om fra størrelse 36 til størrelse 42?

Hvorfor er du så opptatt av hva som er "normalt"? Vi har prøvd i denne tråden å fortelle deg at det ikke finnes noe slikt. Isteden fortsetter du å nøre oppunder din redsel for at vekten skal vise hva? 110 kg? 95 kg? 85 kg? Hva så? Hva vekten viser og hva virkeligheten er blir ikke forskjellig bare fordi om du ikke ser tallet.

Om du skal være størrelse 36 (tvilsomt med din høyde) eller størrelse 42 er det ikke bare midjemålet ditt eller vekten som avgjør. Det er hele din kroppssammensetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lånt en vekt...og den viser 67 kg! Skrekk og gru....og med et midjemål på 88 cm og en klesstørrelse på 38/40 er dette forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Nå har jeg lånt en vekt...og den viser 67 kg! Skrekk og gru....og med et midjemål på 88 cm og en klesstørrelse på 38/40 er dette forferdelig!

Nope - ikke mulig. Så der avslørte du deg gitt.

Størrelse 38 er midje 67-71 cm

Størrelse 48 er midje 87 95 cm

Høyde 1.69 og vekt 67 gir en BMI på 23,2 og dermed er du godt innenfor normalvekt.

Så med mindre du er gravid er den midjen og den klesstørrelsen ikke mulig.

Klesstørrelsene er tatt fra www.laredoute.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope - ikke mulig. Så der avslørte du deg gitt.

Størrelse 38 er midje 67-71 cm

Størrelse 48 er midje 87 95 cm

Høyde 1.69 og vekt 67 gir en BMI på 23,2 og dermed er du godt innenfor normalvekt.

Så med mindre du er gravid er den midjen og den klesstørrelsen ikke mulig.

Klesstørrelsene er tatt fra www.laredoute.no

:jepp:

Jeg har målt med målebånd rundt navlen og det er 88 cm...(har skikkelig stor mage)!

Likevel presser jeg meg inn i str 38/M, ja. Enkelte bukser jeg har passer ikke i det hele tatt, men noen av dem går.

En gang i tiden passet disse veldig bra men ikke nå...midjemålet har tatt helt av.

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikek passer inn i skjemaet ditt, men du kan ikke vite at jeg lyver. Du kan hevde det, men du vet det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...