Gå til innhold

Dummeste skapning noen sinne. Mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo nettopp det du ikke gjør. Du pjatter bare og sier noe du syns høres fordelaktig ut å si og diskuterer noe helt annet enn det jeg gjør. Nå har du kuppet hele diskusjonen å fått den der du vil, der vi ikke lenger diskuterer hvordan dere kvinner undergraver menns side av dialogen, ved og nettopp undergrave det jeg prøvde å få frem. og sånn er det hele tiden. Dere kan bare slutte å late som om dere syns det skal være likestilling for menn når alt dere sier å gjør nettopp er med på å undergrave rettferdighet og likestilling for menn.

1) Jeg sier det jeg mener fordi det er nettopp det jeg mener, ikke fordi jeg synes det høres fordelaktig ut på Kvinneguiden. Velger du å anta noe annet er det opp til deg.

2) Jeg spurte deg bare 2 poster over hvordan du mener jeg på best mulig kan imøte komme menn i denne "dialogen" du til stadighet omtaler og hvordan jeg kan vise meg villig til å ta deg seriøst. Dette spørsmålet valgte du å unngå, i stedet for å bruke muligheten og forklare det til meg på en forståelig måte. Du kan gjerne konkludere med at jeg prøver å kvele debatten når argumentene dine ikke holder vann, men du kan også prøve å ordlegge deg annerledes slik at resten forstår hva du mener. Personlig debatterer jeg gjerne videre, men det er kun om du kutter anklagene/hersketeknikkene som f.eks. "du tar meg ikke seriøst!" "du kommer bare med pjatt!" "du sier bare det du synes høres fordelaktig ut!" "du kupper diskusjonen!" "du kan kutte ut å late som du vil ha likestilling!" "du undergraver min dialog!".

3) Vær så snill å ikke omtale meg som "dere". Jeg representerer ingen homogen gruppe kvinner, og uttalelsene mine er ikke representative for "oss". Meningene mine er mine, ikke kvinners.

Endret av Ølbriller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer stadig vekk over saker på internett i Norge om menn (antar jeg)som klager på samfunnet. Mannen er taperen, damene har alle rettighetene, damene får bestemme alt og bla bla.

Er dette sant? For viss det er så må jo mannen være den dummeste skapningen som finnes. Hvorfor i granskauen sitter dere bare og ser på?

Det hjelper jo ikke å klage på forum.

Når man er frustrert er det godt å få det ut. Når man føler seg urettferdig behandlet kan det være fint å finne støtte blant andre i samme situasjon.

Det hjelper altså å "klage på forum" fordi man får det ut og eventuelt kan dele erfaringer med andre.

Dessuten er det ikke slik at en ting utelukker alle andre ting. Man kan fint skrive om noe på et forum samtidig som man aktivt driver med det ellers i tillegg.

Faktisk synes jeg nok man er litt dum hvis man ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg uenig med deg. Det er fortsatt menn som innehar de fleste maktposisjonene i samfunnet (spesielt i næringslivet).

Men hva gjør disse stort sett? De kjemper for kvinners sak.

Det var vel poenget til tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...