Gå til innhold

Hvem er egentlig alle disse kvinnefiendtlige mennene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å dømme her inne er det ganske mange menn som har et nedsettende syn på kvinner. Mener at kvinner burde være en husmor uten utdanning og arbeid, og den eneste rollen i livet hennes er å gjøre mannen fornøyd. Kvinner har verken humor eller intelligens, og den eneste målbare gode egenskapen hennes er det ytre.

Jeg har aldri møtt menn med slike holdninger i den virkelige verden, bare her inne, så hvem er dere egentlig? Hvordan vil dere beskrive dere selv?

Anonymous poster hash: 0bb26...70f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jean Valjean

Og hvem er egentlig alle disse mannefiendtlige kvinner?

Endret av Jean Valjean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er egentlig alle disse mannefiendtlige kvinner?

Det var meningen du skulle svare, ikke stille spørsmål. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Det var meningen du skulle svare, ikke stille spørsmål. ;)

Jeg vet

Jeg er bare så lei av at kvinner gnåler om menn som hater kvinner. Når det er nok av kvinner som hater menn.

Men jeg er for likestilling så jeg hater både kvinner og menn likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å dømme her inne er det ganske mange menn som har et nedsettende syn på kvinner. Mener at kvinner burde være en husmor uten utdanning og arbeid, og den eneste rollen i livet hennes er å gjøre mannen fornøyd. Kvinner har verken humor eller intelligens, og den eneste målbare gode egenskapen hennes er det ytre.

Jeg har aldri møtt menn med slike holdninger i den virkelige verden, bare her inne, så hvem er dere egentlig? Hvordan vil dere beskrive dere selv?

Anonymous poster hash: 0bb26...70f

Om du mener de er her på forumet har jeg i alle fall ikke lest de skrevet noe slikt. De jeg har lest har dreid seg om at kvinner ikke trenger utdanning og god jobb for å få et godt liv, de kan bare gifte seg til det. Det kan ikke menn. Så at Norge er et land som ikke verdsetter menn og gutter som like mye verdt som kvinner.

Anonymous poster hash: 20090...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt på kvinneguiden, Jean Valjean, og det er vel ikke så unaturlig at det dukker opp poster som omhandler ting sett fra kvinners synspunkt.

Ellers er jeg enig med siste taler - jeg har ikke det inntrykket her inne av noen mann her inne med det synet som TS mener de har.



Anonymous poster hash: 9cfc1...b0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du mener de er her på forumet har jeg i alle fall ikke lest de skrevet noe slikt. De jeg har lest har dreid seg om at kvinner ikke trenger utdanning og god jobb for å få et godt liv, de kan bare gifte seg til det. Det kan ikke menn. Så at Norge er et land som ikke verdsetter menn og gutter som like mye verdt som kvinner.

Anonymous poster hash: 20090...578

Bare gifte seg til et godt liv? Så du synes at Norge ikke tar godt nok vare på menn siden de ikke lar seg forsørge av kvinner? Men kvinner skal finne seg i å ikke ha en egen inntekt?

Det er noen få menn som sutrer, og de gjør det høyt! De fleste av mennene her inne er da gode og flotte menn, men noen få som savner mamman sin skrekkelig og ikke klarer å leve livet uten en til å ta seg av de.

Anonymous poster hash: 89307...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noen få som skriker høyt og mye, slik at det ser ut som det er flere enn de egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... i og med at de hater kvinner så fælt så er de skaphomser tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at kvinner burde være en husmor uten utdanning og arbeid og den eneste rollen i livet hennes er å gjøre mannen fornøyd

Anonymous poster hash: 0bb26...70f

Kvinner bør få gjøre akkurat som de vil, men det bør også stilles de samme forventningene til dem som til menn. Kvinner skal ikke kvoteres inn utdanninger, yrker og posisjoner. De skal stille på de samme premissene som alle andre. Og samfunnets regler skal gjelde dem i like stor grad som de gjelder menn. Når menn straffes for å kjøpe sex, må kvinner straffes enda hardere for å selge sex, slik enhver annen ulovlig vare straffes hardere ved salg enn ved kjøp. Kvinner skal heller ikke ha mildere straffer enn menn for de samme lovbrudd. I det hele tatt må samfunnet, dersom man virkelig ønsker å være likestilt, slutte å hele tiden gi kvinner slappere tøyler under påskuddet "ja men, slemme menn...".

Kvinner har verken humor eller intelligens

Anonymous poster hash: 0bb26...70f

Det har jeg aldri sett noen påstå, men det stemmer at kvinners gjennomsnittlige IQ er litt lavere enn menns, selv om forskjellen er forsvinnende liten i forhold til på individnivå. Det som allikevel er litt interessant, er at selv om gjennomsnittsintelligensen til menn og kvinner er noenlunde lik, er det større variasjon hos menn enn hos kvinner. Altså finner du du på toppen av IQ-stigen stort sett menn, men det samme gjør du også på bunnen. Finurlig, ikke sant? Forklarer også en hel del fra et vitenskapshistorisk perspektiv, men det får bli en annen diskusjon. Det samme gjelder dette med humor. Igjen overdriver du hva du har lest, men det stemmer at menn nok er litt morsommere enn kvinner, uten at forskjellen nødvendigvis er så veldig stor der heller.

den eneste målbare gode egenskapen hennes er det ytre.

Anonymous poster hash: 0bb26...70f

At det er den eneste målbare egenskapen hennes, er det nok ingen som har påstått, men det er ingen tvil om at i dagens samfunn blir "skjønnhet" dyrket mer enn noen gang før, både hos kvinner og menn. For selv om samfunnet blir mer og mer sekulært (noe som er bra på veldig mange måter), og selv om folk flest får et mer og mer nonchalant forhold til religion (noe som også er bra på veldig mange måter), så er det ikke sånn at mennesker blir mer rasjonelle av den grunn. Mennesker finner bare nye idoler å forgude. Kim Kardashian, Justin Bieber, Fotballfrue. Det er ikke akkurat dype verdier pop-kulturen eksponerer oss for i hverdagen.

Anonymous poster hash: 11a74...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen få bitterpikker her inne tror jeg. De har sikkert ikke fått seg noe på maaaange år og derfor blir de bitre og gulper opp massevis av negativitet om kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noen få som skriker høyt og mye, slik at det ser ut som det er flere enn de egentlig er.

Ja, i tillegg så synes man vel det er verst når andre kommer med nedsettende kommentarer om sin egen gruppe. Det er ikke få nedsettende kommentarer om enkelte innvandrergrupper på KG, men mange av de som roper om kvinnehat reagerer aldri på hat mot andre gruppper.

Synes også at kvinner som er bitre på andre kvinner slipper lettere unna enn menn som er bitre på andre kvinner.

Anonymous poster hash: 13f19...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener de er her på forumet har jeg i alle fall ikke lest de skrevet noe slikt. De jeg har lest har dreid seg om at kvinner ikke trenger utdanning og god jobb for å få et godt liv, de kan bare gifte seg til det. Det kan ikke menn. Så at Norge er et land som ikke verdsetter menn og gutter som like mye verdt som kvinner. Anonymous poster hash: 20090...578

Selv om det nok er større mulighet for kvinner enn for menn å gifte seg til et godt liv, så er ikke dette noen mulighet for kvinner flest.Rike menn står ikke i kø for å gifte seg med hvilken som helst kvinne bare fordi hun er en golddigger, de ferreste ser det som noen sjarmerende egenskap. Og en rik mann er da heller ikke noen garanti for et godt liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatet mellom kjønnene her inne stemmer lite med den virkelige verden.

Noen kvinner har dårlige erfaringer med menn, mens noen menn har dårlige erfaringer med kvinner, og begge gruppene lar det gå utover hele grupper og prøver å få folk med seg.

En konstruert kjønnskamp slik jeg ser det, som stemmer dårlig med virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de få mennene her inne som skriver negativt om kvinner er menn som har blitt avvist gang på gang. Både av mor og av andre kvinner de har møtt. De er bitre og triste, og sikkert veldig, veldig ensomme. Alt de egentlig vil er å krype inntil en kvinne som elsker dem :,(



Anonymous poster hash: e45ac...bd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror de få mennene her inne som skriver negativt om kvinner er menn som har blitt avvist gang på gang. Både av mor og av andre kvinner de har møtt. De er bitre og triste, og sikkert veldig, veldig ensomme. Alt de egentlig vil er å krype inntil en kvinne som elsker dem :,(

Anonymous poster hash: e45ac...bd7

Og jeg vokste opp med en dårlig far, har blitt misbrukt og voldtatt som barn og voksen og er kronisk singel. Likevel bosetter jeg meg ikke på kg for å lage 100 000 debatter om at alle menn er fæle. Offerrollen er lite fruktbar.

Anonymous poster hash: e163e...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det nok er større mulighet for kvinner enn for menn å gifte seg til et godt liv, så er ikke dette noen mulighet for kvinner flest.Rike menn står ikke i kø for å gifte seg med hvilken som helst kvinne bare fordi hun er en golddigger, de ferreste ser det som noen sjarmerende egenskap. Og en rik mann er da heller ikke noen garanti for et godt liv.

Veldig mange, nesten alle, giftet seg til ganske greie liv før. De kan velge å bli forsørget og de kan leve uten å tjene sine egne penger. Alt de trenger å gjøre er å gripe tak i en mann, så er hun millionær (den samlede verdien av mannens arbeid over tid). En mann kan ikke bare gripe tak i ei kvinne på samme måten, fordi hun vil aldri akseptere han dersom han ikke gir henne mye, for å få lov til å være med henne. Det er derfor fattige menn aldri kan bli gift, mens fattige kvinner kan det. Alt kvinner trenger å gjøre er å ta litt vare på seg selv, oppføre seg bra og ikke være helt motbydelig mot andre.

Anonymous poster hash: 20090...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatet mellom kjønnene her inne stemmer lite med den virkelige verden.

Noen kvinner har dårlige erfaringer med menn, mens noen menn har dårlige erfaringer med kvinner, og begge gruppene lar det gå utover hele grupper og prøver å få folk med seg.

En konstruert kjønnskamp slik jeg ser det, som stemmer dårlig med virkeligheten.

Klart det ikke eksisterer noen kamp mellom kjønnene. Det eksisterer en kamp mellom enkelte menn som mener at feminister fører til mannsdiskriminering, at de er destruktive for samfunnet og at de skader gutter og menn. Mens feministene mener at det eksisterer et eller annen patriarkat fordi det er flere menn i lederposisjoner. Faktum er at dette stammer fra at kvinner selekterer menn med mye resurser og status.

Anonymous poster hash: 20090...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...