Gå til innhold

Hva er det med dere damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor tar dere ikke i et tak med litt grovere arbeid?

Nå gjelder ikke dette alle damer da, men mange.

Ser det veldig godt her i gata hvor vi bor. Og hører det på praten på jobb.

Det er mannfolka som er ute å klipper plen, maler hus, snekrer veranda osv.

Og det er mannfolka som tapetserer, legger gulv, maler og lister etc når det pusses opp inne. Mens damene bare bestemmer hvordan det skal være og fikser dillet til slutt.

Det samme går mye igjen i programmet sinnasnekkern.

Damene i gata her (har bodd her i 15 år) har jeg til dags dato ikke sett stå ute å male hus. Ikke klippe plan. Ikke ta etter en hammer. Har vel knapt sett de plante noen sommerblomster i krukker. Og, ja, har sett ei en gang som hjalp mannen sin å holde mens han snekra vedbod.

Hva i all verden går det av dere?

Er dame selv, men jeg tar da i et tak likevel.

Jeg maler hus, snekrer veranda, sager ved, murer, klipper plen og hekk og måker snø.

Jeg setter opp kjøkken, monterer flatpakkemøbler, legger gulv (både belegg og parkett), tapetserer, maler og liseter. Klatrer høyt i stige og bruker ulike verktøy. Jeg gjør vel egentlig alt det samme som mannen min. Ser ikke hvorfor jeg ikke skal kunne gjøre det. Ikke alt jeg kan eller vet hvordan det skal gjøres i utgangspunktet, men da lærer jeg meg det. Opplever at både naboer og kollegaer både himler med øya og lager store øyne når de hører hva jeg gjør. Men er det så rart da? Er oppdratt til at kvinnfolk skal kunne gjøre det samme som mannfolk.

Anonymous poster hash: 4fdf8...a7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da voldsom til generalisering. I min familie er alle med å pusse opp og male. Det er vennnene mine også. De fleste i vår alder må kjøpe oppussingsprosjekt og da er det ikke bare mennene som deltar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde alt det der før jeg ble syk. (Jobbet som lastebilsjåfør også så jeg ble ikke sett på som ei "vanlig" jente)

På gode dager har jeg ikke noe problem med å fikse på bilen eller gjøre det jeg kan av såkalt grovarbeide.

Jeg ser ingen grunn til å være den som bare holder stigen eller henter kaffe når det trengs.

Blandt naboer og kjentfolk så ser jeg damene prater om aaalt de har fått gjort, men i realiteten så har de sett på mannen gjøre det. Teit :P

Endret av Hello Kitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på alt som skulle gjøres i huset jeg og eksen hadde.

Jeg hadde ikke peil selv, så jeg gjorde det jeg fikk beskjed om og ble visst. Jeg har bytta kledning på huset og byttet vinduene, og da malt huset etterpå. Jeg har vært med å pusset opp badet, rivd ned først og da bygd det opp igjen. Og mala masse. Jeg klippet plenen, raket plenen og ellers all vedlikeholdet i hagen. Jeg måket på vinteren.

Det var det jeg kom på i farten, og det var bare en liten del av hva som ble gjort i huset.

Så selvom noen er sånn som du sier, så er det langt i fra alle. De fleste damer jeg kjenner er med når det pusses opp.

Anonymous poster hash: 7d610...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg er singel, så jeg må gjøre alt selv. Har nettopp vært ute og klippet plenen, ca 1 mål med tomt, så det kvalifiserer til mer enn bare å gå med håndklipper på et lite frimerke av en plen. Jeg maler, både inne og ute, holder hus og hage i orden på egenhånd, og gjør det som må gjøres. Dessverre har jeg fjorten tommeltotter, og eier ikke et handy gen i kroppen, så oppussing og store ting må jeg leie inn folk til å gjøre.

De fleste av venninnene mine gjør også alt sånn, så jeg skjønner ikke denne generaliseringen. Det kan vel også hende at de TS observerer, har blitt enig om en arbeidsfordeling seg i mellom som både mann og kone er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...