Gå til innhold

Dere som er mot abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes heller noen burde startet en tråd for alle ekstreme som hyler abort med over en bagatell eller ikke gir seg på det. Så kan de krangle med alle som dømmer alle som noen gang har måtte ta abort og setter et foster foran mora for en hver pris. Jeg blir så lei av folk som har en ikke kan se en sak for de har en mening som ikke kan rikes...

Selv har jeg kunne mening om hva som er riktig for meg, ser ikke at abort er en for mot sak.

Anonymous poster hash: 5e3a1...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare jeg som syns at abort hadde vært greit selv om det var et liv det var snakk om? Drap er ok i noen situasjoner

Anonymous poster hash: 30d3e...3ec

Nei, jeg har den samme holdningen som deg. Man kan nok aldri bli enige om en definisjon av når livet starter. Levende celler kan sikkert kalles "liv", men i denne debatten betyr det jo noe annet. Her er det et verdispørsmål, et spørsmål man uansett bare besvarer ut fra hvilken konklusjon man ønsker. Jeg synes hele premisset er galt når alt liksom står og faller på når livet begynner.

Jeg er mann, så jeg ser jo dette ganske klinisk og på avstand fremfor å kjenne særlig på det, og det er mulig det gjør at jeg tar litt lett på sondringen liv/ikke liv. Jeg forstår bare ikke hvorfor man skal trekke opp en sånn kunstig grense. Diskusjoner om hvorvidt det er et liv eller ikke er et blindspor, man kan umulig blir enige og jeg er for fri abort enten kalles et liv eller ikke.

Anonymous poster hash: a7f3e...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tydeligvis null peiling på hva du snakker om. Man har selvbestemt abort i Norge før utgangen av uke 12 - det er ikke snakk om "et foster med fullt utviklet hjerne, hjerte, nervesystem, fingre, tær..." Det er ikke snakk om et foster frem til uke 10 engang, men et embryo. Og levedyktig er ikke fosteret før etter uke 25, og de aller fleste dør om de blir født så tidlig. Langt fra fullt utviklet med andre ord...

Og så tror jeg ikke det finnes "aborttilhengere". Det handler om å være tilhenger av retten til selvbestemt abort.

Tallene på abort har heller ikke økt nevneverdig etter at abort ble legalisert. Antallet skadde/døde gravide har imidlertid sunket. Er mye ille en desperat jente er villig til å utsette seg for dersom hun blir uønsket gravid. Du fremstår som historieløs og ekkel.

Hadde det vært menn som bærte frem barn, så hadde man aldri hatt denne debatten i dag. Det hadde vært en selvfølge å få bestemme selv. Kan ikke skjønne at det finnes kvinner som faktisk er imot denne selvbestemmelsesretten i dag.

Joda, det skjer rundt uke 7-8, da har de fingre,tær, hjerte, hjerne, kjønnsorganer og kan fullt ut kalles foster.

Var snakk om noen få tusen aborter før den selvbestemte aborten, nå er det 15.000 i året, gang det med 30 år så får du et enormt antall drepte

Men slik er det altså ikke, man må forholde seg til slik det er idag, ikke slik du skulle ønske det var :fnise:

Anonymous poster hash: ff843...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som syns at abort hadde vært greit selv om det var et liv det var snakk om? Drap er ok i noen situasjoner

Anonymous poster hash: 30d3e...3ec

Jeg er enig med deg. Om det hadde vært lov/mulig hadde jeg tatt abort uansett om det var ferdig baby, om jeg ble ufrivillig gravid.

Endret av bobler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Om det hadde vært lov/mulig hadde jeg tatt abort uansett om det var ferdig baby, om jeg ble ufrivillig gravid.

Men ville ikke det ha vært mord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville ikke det ha vært mord?

Det er forskjell på å ta et liv og å ikke disponere sin egen kropp for å holde i live. Hvis du hadde kunnet redde noen ved å donere bort nyren din hadde det vært snilt av deg å gjøre det, men ikke en plikt og du hadde ikke vært en morder hvis du hadde sagt nei.

Anonymous poster hash: 3225f...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å ta et liv og å ikke disponere sin egen kropp for å holde i live. Hvis du hadde kunnet redde noen ved å donere bort nyren din hadde det vært snilt av deg å gjøre det, men ikke en plikt og du hadde ikke vært en morder hvis du hadde sagt nei.

Men det jeg kommenterte var nettopp en påstand om at det er greit å drepe et ferdig utviklet barn ved ufrivillig graviditet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Om det hadde vært lov/mulig hadde jeg tatt abort uansett om det var ferdig baby, om jeg ble ufrivillig gravid.

Heller drepe en ferdig baby enn å adoptere den bort, blir kvalm av folk i denne tråden.

Anonymous poster hash: dc79f...e32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville ikke det ha vært mord?

Jo. Derfor jeg sier jeg ville gjort det om det var lov. Men det er det ikke, fordi det er mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller drepe en ferdig baby enn å adoptere den bort, blir kvalm av folk i denne tråden.

Anonymous poster hash: dc79f...e32

Jeg mente det jo som en last resort da, om det ikke var andre muligheter (som det ikke er i mange tilfeller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i dag og fikk henvisning til gynekologtime.
Fikk med meg henvisningen, og der var det oppført tidligere historikk, og der sto det:

2012 februar: Uønsket svangerskap, medikamert terminert
2012 mai: Uønsket svarerskap, terminert

Altså, to aborter på under et halvt år hadde jeg. Jeg har aldri angret på noen av de, ettersom jeg slet mye med rus og ikke hadde kontroll på kroppen min.

Hva synes dere om meg?



Anonymous poster hash: 0fab1...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om meg? Anonymous poster hash: 0fab1...8c8

At du er en morder, på lik linje med andre som tar andres liv. At du hadde rusproblemer var ingen unnskyldning, du kunne fint adoptert bort barnet til et av de barnløse parene som venter i kø.

Anonymous poster hash: ff843...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er ikke drap og det er helt greit å ta abort, enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abort er ikke drap og det er helt greit å ta abort, enkelt og greit.

Nope

Anonymous poster hash: ff843...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope Anonymous poster hash: ff843...65a

Abort er helt greit. Uansett om du liker det eller ikke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er helt greit. Uansett om du liker det eller ikke :)

Nei, drap er drap, uansett hva dere kaller det

Anonymous poster hash: ff843...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Abort er fantastisk! Fin prevensjon :icon_lol::icon_lol:



Anonymous poster hash: a26d9...1cb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, drap er drap, uansett hva dere kaller det Anonymous poster hash: ff843...65a

Så bra abort ikke er drap da! :) hvis det hadde vært drap så hadde det ikke vært lov i Norge uansett, men det er det jo...og bra er det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra abort ikke er drap da! :) hvis det hadde vært drap så hadde det ikke vært lov i Norge uansett, men det er det jo...og bra er det :)

Abort er drap!

Anonymous poster hash: ff843...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er drap! Anonymous poster hash: ff843...65a

Abort er ikke drap. Hadde det vært det hadde det heller ikke vært lov i Norge. Og om det hadde vært drap så hadde det vært helt greit å drepe det lille fosteret inne i magen til mor uansett :)

Endret av Andreas_B
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...